Úspěšný rok Citroënu, v řadě zemí světa dosáhl rekordních prodejů

Úspěšný rok Citroënu, v řadě zemí světa dosáhl rekordních prodejů

1 395 000 prodaných vozů v roce 2005 a celosvětový nárůst o 3,5 %

 

-          Rekordní rok Citroënu s 1 395 000 prodanými novými vozy ve světě

-          V zemích evropské „18“ se prodalo 1 103 000 vozů a tržní podíl značky se zvedl z loňských 6,6 % na 6,7 %

-          V Evropě vyjma Francie se prodalo 755 000 citroënů, tržní podíl dosáhl hodnoty 5,4 %

-          Ve Francii došlo ke zvýšení prodejů proti roku 2004 o 3,1 %. S 342 000 prodanými osobními a užitkovými vozy se tržní podíl Citroënu pozvedl z 13,7 % v roce 2004 na 14 % v roce 2005.

-          V ostatních částech světa narostly prodeje značky v průměru o 15,9 %, ve střední Evropě o 11 %, v Číně o 34 % (trh obecně posiloval o 26 %), v Argentině o 48 % (trh + 36 %), v Brazílii o 30 % (trh obecně + 5 %).

 

Nové modely, nové technologie i sport

 

Nejen co do prodejních čísel byl rok 2005 pro Citroën rokem rekordů. Nebývalé šíře dosáhla i nabídka modelové řady značky, kterou zkompletovaly dva nové modely. Na trh byl uveden nejmenší model C1, oficiálního představení se dostalo vlajkové lodi, modelu C6 na autosalonech v Ženevě a ve Frankfurtu. K úspěchu přispělo rovněž završení vývoje kompaktních vozů, a to jak stylovému, tak zejména díky novým technologiím  a řešením. Citroën se mohl nově opřít o motorové jednotky HDi 110 Fap pro model C3 či HDi 55 pro model C1. Výčet novinek pokračuje například přes model C3 s pohonem  na zemní plyn, technologie Start & Stop pro Citroën C3 a C2 atd.

Pozici značky dál upevnily úspěchy na sportovním poli, zejména třetí titul mistrů světa v Poháru konstruktérů WRC v řadě, druhý primát mezi piloty pro posádku Sébastien Loeb – Daniel Elena na voze Xsara WRC a také titul juniorských mistrů světa pro dvojici Dani Sordo – Marc Marti ve třídě C2 Super 1600.

 

Jak si vedl Citroën v některých zemích západní Evropy?

 

Tržní podíl se Citroënu zvedl ve Francii (na 14 %), největší podíl na tom mají osobní vozy, jejichž prodeje stouply o 5,7 %. Citroën C4 ve svém prvním roce prodeje zaznamenal 63 800 objednávek, C1 završil rok s číslem 5800 prodaných vozů. Nárůst nad rámec tendence trhu zaznamenal Citroën také v užitkových autech (+ 3,4 %). Polepšily si všechny modely, nicméně největší zájem Francouzů byl o C2 Entreprise (+ 13,9 %), skvělé loučení s kariérou má za sebou C15, jehož prodeje se zvedly o 15,3 %.

Úspěšný rok má za sebou Citroën v Německu. Tamější trh sice sílil o pouhých 1,7 %, ale Citroën překonal dokonce dvacetiprocentní nárůst! Značka trhala rekordy i co se podílu na německém trhu týče (2,3 % - 1,9 % loni) s 80 000 prodanými vozy. Na rekordním posunu se nejvíce podílel model C4, který se zařadil hned za Berlingo jako nejprodávanější dvojka. Mimořádně se dařilo rovněž Xsaře Picasso (+ 37 %), posílila i nová C5 (+ 26 %) a C8.

Trh ve Velké Británii je na ústupu o 4,6 %, Citroën poklesl o 5,5 %. Nejžádanějším modelem na ostrovech kromě novinky C4 byla Xsara Picasso (více než 31 000 prodaných kusů).

Rekordní rok pro Citroën vyzněl ve Španělsku s 213 000 prodanými auty, což značí 2. místo s 11% nárůstem registrací. S 13% podílem na trhu užitkových vozů je Citroën lídrem už podesáté v řadě! Značně šly nahoru prodeje Citroënu v Rakousku (o 17,4 %). 14 000 prodaných vozů je historickým úspěchem značky, která se tak zařadila mezi desítku nejprodávanějších. Imatrikulace osobních vozů posílily o 17,5 %, Picasso dokonce o 34 %.

Ze skandinávských zemí si nejlépe Citroën vedl ve Švédsku a Dánsku. Ve Švédsku „narostl“ o 16,7 %, u osobních vozů dokonce o 20,5 %. Nejlépe se prodávaly C3, C4, C5 a Picasso. V Dánsku se Citroën dokonce dostal mezi nejprodávanější pětku s nárůstem prodejů o 21,7 %.

V Top 10 je Citroën také ve Švýcarsku (+ 5,3 %), kde se o úspěch nejvíce zasloužil model C4 (+ 44,6 %,), na druhých místech v segmentech figurují C8 a Berlingo. Solidní výsledky byly zaznamenány také v Portugalsku, kde největší díl prodejů ukrojila Xsara Picasso a segment M1 tak mohl zaznamenat šedesátiprocentní vzrůst! Citroën se na portugalském trhu stal trojkou.

 

 

Střední Evropě kraluje Slovensko

 

Ve střední Evropě, resp. v Polsku a Maďarsku byl trh obecně na ústupu, ale Citroën se ukázal v bilanci proti těmto vlivům resistentní. Naopak v České republice, kde byl automobilový trh na čtyřprocentním vzestupu, prodal Citroën o 13 % více nových vozů než před rokem, stoupl i jeho tržní podíl (z 3,4 na 3,7 %). Na Slovensku se značka v prodejích „zvedla“ dokonce o 26 % a tržní podíl už má 6,6 %. Chorvatsko potvrdilo, že je baštou užitkových vozů s nárůstem 31 % prodejů a s podílem lehkých užitkových vozů 17 % je Citroën už druhý.

 

 

Stoprocentní nárůst v Rumunsku

 

V ostatních zemích světa prodal Citroën 244 000 nových vozů, což představuje čtvrtinový posun proti loňsku. Latinskoamerický trh byl sice v prvním pololetí poznamenán slabším kurzem dolaru, nicméně například v Argentině posílily prodeje Citroënu o 48 % (zejména díky Xsaře Picasso 1.6 - + 30 %). V Brazílii vykazuje značka třicetiprocentní přírůstek prodejů, a to hlavně díky C3 1.4 a speciální verzi pro zdejší trh „Flex Fuel“.

Pozoruhodný vzestup zájmu o vozy značky Citroën byl loni také v Turecku ( + 28 %), Rusku (+ 59 % - 6900 vozů), Bulharsku (+ 50 % - 5. místo na trhu), v Rumunsku dokonce o 102 %. V Austrálii se loni prodalo o 25 % více nových citroënů a C4 se stala autem roku.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků