Úspěšný rok Citroënu, v řadě zemí světa dosáhl rekordních prodejů

1 395 000 prodaných vozů v roce 2005 a celosvětový nárůst o 3,5 %

 

-          Rekordní rok Citroënu s 1 395 000 prodanými novými vozy ve světě

-          V zemích evropské „18“ se prodalo 1 103 000 vozů a tržní podíl značky se zvedl z loňských 6,6 % na 6,7 %

-          V Evropě vyjma Francie se prodalo 755 000 citroënů, tržní podíl dosáhl hodnoty 5,4 %

-          Ve Francii došlo ke zvýšení prodejů proti roku 2004 o 3,1 %. S 342 000 prodanými osobními a užitkovými vozy se tržní podíl Citroënu pozvedl z 13,7 % v roce 2004 na 14 % v roce 2005.

-          V ostatních částech světa narostly prodeje značky v průměru o 15,9 %, ve střední Evropě o 11 %, v Číně o 34 % (trh obecně posiloval o 26 %), v Argentině o 48 % (trh + 36 %), v Brazílii o 30 % (trh obecně + 5 %).

 

Nové modely, nové technologie i sport

 

Nejen co do prodejních čísel byl rok 2005 pro Citroën rokem rekordů. Nebývalé šíře dosáhla i nabídka modelové řady značky, kterou zkompletovaly dva nové modely. Na trh byl uveden nejmenší model C1, oficiálního představení se dostalo vlajkové lodi, modelu C6 na autosalonech v Ženevě a ve Frankfurtu. K úspěchu přispělo rovněž završení vývoje kompaktních vozů, a to jak stylovému, tak zejména díky novým technologiím  a řešením. Citroën se mohl nově opřít o motorové jednotky HDi 110 Fap pro model C3 či HDi 55 pro model C1. Výčet novinek pokračuje například přes model C3 s pohonem  na zemní plyn, technologie Start & Stop pro Citroën C3 a C2 atd.

Pozici značky dál upevnily úspěchy na sportovním poli, zejména třetí titul mistrů světa v Poháru konstruktérů WRC v řadě, druhý primát mezi piloty pro posádku Sébastien Loeb – Daniel Elena na voze Xsara WRC a také titul juniorských mistrů světa pro dvojici Dani Sordo – Marc Marti ve třídě C2 Super 1600.

 

Jak si vedl Citroën v některých zemích západní Evropy?

 

Tržní podíl se Citroënu zvedl ve Francii (na 14 %), největší podíl na tom mají osobní vozy, jejichž prodeje stouply o 5,7 %. Citroën C4 ve svém prvním roce prodeje zaznamenal 63 800 objednávek, C1 završil rok s číslem 5800 prodaných vozů. Nárůst nad rámec tendence trhu zaznamenal Citroën také v užitkových autech (+ 3,4 %). Polepšily si všechny modely, nicméně největší zájem Francouzů byl o C2 Entreprise (+ 13,9 %), skvělé loučení s kariérou má za sebou C15, jehož prodeje se zvedly o 15,3 %.

Úspěšný rok má za sebou Citroën v Německu. Tamější trh sice sílil o pouhých 1,7 %, ale Citroën překonal dokonce dvacetiprocentní nárůst! Značka trhala rekordy i co se podílu na německém trhu týče (2,3 % - 1,9 % loni) s 80 000 prodanými vozy. Na rekordním posunu se nejvíce podílel model C4, který se zařadil hned za Berlingo jako nejprodávanější dvojka. Mimořádně se dařilo rovněž Xsaře Picasso (+ 37 %), posílila i nová C5 (+ 26 %) a C8.

Trh ve Velké Británii je na ústupu o 4,6 %, Citroën poklesl o 5,5 %. Nejžádanějším modelem na ostrovech kromě novinky C4 byla Xsara Picasso (více než 31 000 prodaných kusů).

Rekordní rok pro Citroën vyzněl ve Španělsku s 213 000 prodanými auty, což značí 2. místo s 11% nárůstem registrací. S 13% podílem na trhu užitkových vozů je Citroën lídrem už podesáté v řadě! Značně šly nahoru prodeje Citroënu v Rakousku (o 17,4 %). 14 000 prodaných vozů je historickým úspěchem značky, která se tak zařadila mezi desítku nejprodávanějších. Imatrikulace osobních vozů posílily o 17,5 %, Picasso dokonce o 34 %.

Ze skandinávských zemí si nejlépe Citroën vedl ve Švédsku a Dánsku. Ve Švédsku „narostl“ o 16,7 %, u osobních vozů dokonce o 20,5 %. Nejlépe se prodávaly C3, C4, C5 a Picasso. V Dánsku se Citroën dokonce dostal mezi nejprodávanější pětku s nárůstem prodejů o 21,7 %.

V Top 10 je Citroën také ve Švýcarsku (+ 5,3 %), kde se o úspěch nejvíce zasloužil model C4 (+ 44,6 %,), na druhých místech v segmentech figurují C8 a Berlingo. Solidní výsledky byly zaznamenány také v Portugalsku, kde největší díl prodejů ukrojila Xsara Picasso a segment M1 tak mohl zaznamenat šedesátiprocentní vzrůst! Citroën se na portugalském trhu stal trojkou.

 

 

Střední Evropě kraluje Slovensko

 

Ve střední Evropě, resp. v Polsku a Maďarsku byl trh obecně na ústupu, ale Citroën se ukázal v bilanci proti těmto vlivům resistentní. Naopak v České republice, kde byl automobilový trh na čtyřprocentním vzestupu, prodal Citroën o 13 % více nových vozů než před rokem, stoupl i jeho tržní podíl (z 3,4 na 3,7 %). Na Slovensku se značka v prodejích „zvedla“ dokonce o 26 % a tržní podíl už má 6,6 %. Chorvatsko potvrdilo, že je baštou užitkových vozů s nárůstem 31 % prodejů a s podílem lehkých užitkových vozů 17 % je Citroën už druhý.

 

 

Stoprocentní nárůst v Rumunsku

 

V ostatních zemích světa prodal Citroën 244 000 nových vozů, což představuje čtvrtinový posun proti loňsku. Latinskoamerický trh byl sice v prvním pololetí poznamenán slabším kurzem dolaru, nicméně například v Argentině posílily prodeje Citroënu o 48 % (zejména díky Xsaře Picasso 1.6 - + 30 %). V Brazílii vykazuje značka třicetiprocentní přírůstek prodejů, a to hlavně díky C3 1.4 a speciální verzi pro zdejší trh „Flex Fuel“.

Pozoruhodný vzestup zájmu o vozy značky Citroën byl loni také v Turecku ( + 28 %), Rusku (+ 59 % - 6900 vozů), Bulharsku (+ 50 % - 5. místo na trhu), v Rumunsku dokonce o 102 %. V Austrálii se loni prodalo o 25 % více nových citroënů a C4 se stala autem roku.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků