Úspěšný rok 2005 pro Škoda Auto

Hospodářské výsledky ŠKODA AUTO a.s. a Skupiny Škoda Auto dle International Financial Reporting Standards IFRS (Mezinárodní standardy účetního výkaznictví) byly zveřejněny dnes (23.2. 2006) na výroční tiskové konferenci v Mladé Boleslavi.

Konsolidační celek Skupiny Škoda Auto je tvořen mateřskou společností ŠKODA AUTO a.s a jejími plně konsolidovanými dceřinými společnostmi: ŠkodaAuto Deutschland GmbH, ŠKODA AUTO Slovensko, s.r.o., Skoda Auto Polska S.A. a Skoda Auto India Private Ltd.

Na základě úspěšné modelové politiky, zejména díky vynikajícímu přijetí nové Škody Octavie na trhu, a na základě dosažení cílů v rámci programu na úsporu nákladů  „ForMotion“ se Skupina mohla v roce 2005 s rekordním výsledkem vydat po letech konsolidace směrem k růstu.

Skupina Škoda Auto dosáhla v roce 2005 hospodářského výsledku před zdaněním ve výši 10,1 miliard korun (+108 % oproti předchozímu roku).  Zatímco se tržby z obratu zvýšily o 14,5 % na 187,4 mld. Kč, stoupl obrat o 9,0 %. Zde se výrazně projevil posun modelového mixu ve prospěch Octavie. Operativní výsledek se podařilo zvýšit o 84,2 % na 10,9 mld. Kč.
Holger Kintscher, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast ekonomie, k výsledkům hospodaření za rok 2005 poznamenal: „Škoda v uplynulém účetním roce rekordním výsledkem, úplným oddlužením společnosti a podstatně zvýšenou výnosností produktové palety položila základ pro úspěšný budoucí vývoj.“

Škoda Auto exportovala v roce 2005 vozy, originální díly a další komponenty v  hodnotě 152,8 mld. Kč a s podílem ve výši 8,2 % na celkovém exportu České republiky zaujímá nadále pozici největšího českého exportéra.

Stav kmenového personálu ve společnosti Škoda Auto činil ke konci roku 2005 celkem 22.554 zaměstnanců (+7,9 %), stav zapůjčeného personálu činil 3.460 zaměstnanců (-5,6 %). Ve zbývajících společnostech bylo k 31. prosinci 2005 zaměstnáno celkem 728 zaměstnanců (+9,6 %).

Detlef Wittig, předseda představenstva Škoda Auto, přiblížil budoucí vývoj společnosti: „Rok 2006 bude ve znamení Roomsteru, který bude představen na ženevském autosalonu a který bude od poloviny roku postupně uváděn na jednotlivé trhy. K zajištění kontinuálního růstu firmy v následujících letech bude významná pozornost věnována na jedné straně dalšímu rozšiřování a rozvoji nových zahraničních montáží, především v Rusku a v Číně. Na druhé straně budeme důsledně usilovat o další zvyšování produktivity a výkonnosti naší firmy a prosazovat pokračování úspěšného programu ke snižování nákladů.“

V uplynulém roce dodala Škoda Auto zákazníkům téměř půl milionu automobilů – celkem 492.111 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb a dosáhla tak nárůstu o 9 %, a to při stagnaci celkového trhu.

Nejprodávanějším modelem byla Fabia s 236.698 vozy dodanými zákazníkům (v roce 2004: 247.600 vozů). V těsném závěsu za ní se umístila modelová řada Octavia s celosvětově 233.322 prodanými vozy. Octavia tak dosáhla nárůstu o 28,4 % (v roce 2004: 181.683 vozů). Vůz Škoda Superb si zakoupilo 22.091 (v roce 2004: 22.392) zákazníků.

V  západní Evropě se prodej vozů Škoda zvýšil o 14,8 %  na celkem 276.216 vozů. Nejúspěšnějšími trhy byly Německo, Velká Británie a Španělsko, kde Škoda rovněž výrazně posílila tržní podíl a dosáhla nových prodejních rekordů.

V České republice bylo zákazníkům dodáno celkem 65.166 vozů Škoda, což představuje zlepšení o 0,8 % oproti roku 2004. Ve střední a východní Evropě (bez ČR) zaznamenala Škoda Auto taktéž nárůst díky 185.713 prodaným vozům. Poprvé v historii se Škoda stala lídrem trhu v Polsku. Nadále zaujímá Škoda kromě České republiky první místo také na Slovensku, Bulharsku a Bosně a Hercegovině.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků