Úspěšný rok 2005 pro Škoda Auto

Hospodářské výsledky ŠKODA AUTO a.s. a Skupiny Škoda Auto dle International Financial Reporting Standards IFRS (Mezinárodní standardy účetního výkaznictví) byly zveřejněny dnes (23.2. 2006) na výroční tiskové konferenci v Mladé Boleslavi.

Konsolidační celek Skupiny Škoda Auto je tvořen mateřskou společností ŠKODA AUTO a.s a jejími plně konsolidovanými dceřinými společnostmi: ŠkodaAuto Deutschland GmbH, ŠKODA AUTO Slovensko, s.r.o., Skoda Auto Polska S.A. a Skoda Auto India Private Ltd.

Na základě úspěšné modelové politiky, zejména díky vynikajícímu přijetí nové Škody Octavie na trhu, a na základě dosažení cílů v rámci programu na úsporu nákladů  „ForMotion“ se Skupina mohla v roce 2005 s rekordním výsledkem vydat po letech konsolidace směrem k růstu.

Skupina Škoda Auto dosáhla v roce 2005 hospodářského výsledku před zdaněním ve výši 10,1 miliard korun (+108 % oproti předchozímu roku).  Zatímco se tržby z obratu zvýšily o 14,5 % na 187,4 mld. Kč, stoupl obrat o 9,0 %. Zde se výrazně projevil posun modelového mixu ve prospěch Octavie. Operativní výsledek se podařilo zvýšit o 84,2 % na 10,9 mld. Kč.
Holger Kintscher, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast ekonomie, k výsledkům hospodaření za rok 2005 poznamenal: „Škoda v uplynulém účetním roce rekordním výsledkem, úplným oddlužením společnosti a podstatně zvýšenou výnosností produktové palety položila základ pro úspěšný budoucí vývoj.“

Škoda Auto exportovala v roce 2005 vozy, originální díly a další komponenty v  hodnotě 152,8 mld. Kč a s podílem ve výši 8,2 % na celkovém exportu České republiky zaujímá nadále pozici největšího českého exportéra.

Stav kmenového personálu ve společnosti Škoda Auto činil ke konci roku 2005 celkem 22.554 zaměstnanců (+7,9 %), stav zapůjčeného personálu činil 3.460 zaměstnanců (-5,6 %). Ve zbývajících společnostech bylo k 31. prosinci 2005 zaměstnáno celkem 728 zaměstnanců (+9,6 %).

Detlef Wittig, předseda představenstva Škoda Auto, přiblížil budoucí vývoj společnosti: „Rok 2006 bude ve znamení Roomsteru, který bude představen na ženevském autosalonu a který bude od poloviny roku postupně uváděn na jednotlivé trhy. K zajištění kontinuálního růstu firmy v následujících letech bude významná pozornost věnována na jedné straně dalšímu rozšiřování a rozvoji nových zahraničních montáží, především v Rusku a v Číně. Na druhé straně budeme důsledně usilovat o další zvyšování produktivity a výkonnosti naší firmy a prosazovat pokračování úspěšného programu ke snižování nákladů.“

V uplynulém roce dodala Škoda Auto zákazníkům téměř půl milionu automobilů – celkem 492.111 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb a dosáhla tak nárůstu o 9 %, a to při stagnaci celkového trhu.

Nejprodávanějším modelem byla Fabia s 236.698 vozy dodanými zákazníkům (v roce 2004: 247.600 vozů). V těsném závěsu za ní se umístila modelová řada Octavia s celosvětově 233.322 prodanými vozy. Octavia tak dosáhla nárůstu o 28,4 % (v roce 2004: 181.683 vozů). Vůz Škoda Superb si zakoupilo 22.091 (v roce 2004: 22.392) zákazníků.

V  západní Evropě se prodej vozů Škoda zvýšil o 14,8 %  na celkem 276.216 vozů. Nejúspěšnějšími trhy byly Německo, Velká Británie a Španělsko, kde Škoda rovněž výrazně posílila tržní podíl a dosáhla nových prodejních rekordů.

V České republice bylo zákazníkům dodáno celkem 65.166 vozů Škoda, což představuje zlepšení o 0,8 % oproti roku 2004. Ve střední a východní Evropě (bez ČR) zaznamenala Škoda Auto taktéž nárůst díky 185.713 prodaným vozům. Poprvé v historii se Škoda stala lídrem trhu v Polsku. Nadále zaujímá Škoda kromě České republiky první místo také na Slovensku, Bulharsku a Bosně a Hercegovině.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků