Úspěšná bilance roku: PSA Peugeot Citroën s mírným nárůstem prodejů

3.286.000 prodaných vozů. Mírný nárůst o 0,6% za rok

S 3.286.000 prodanými vozy zaznamenala v roce 2003 skupina PSA Peugeot Citroën celosvětově mírný nárůst proti roku 2002, během něhož našlo nové majitele celkem 3.267.500 vozů značek Peugeot a Citroën. Díky této bilanci zaujímá skupina PSA na světovém automobilovém trhu podíl ve výši 5,8%.

- 15,4% činí podíl na trhu západní Evropy v kategoriích osobních i užitkových automobilů (v roce 2002 činil tento podíl 15,5%, v roce 2001 15,0%), což v praxi znamená 2. místo mezi evropskými výrobci.

- V kategorii osobních vozů patří PSA Peugeot Citroën v Evropě 2. místo s 2.105.000 prodanými vozy a s podílem na trhu 14,8% (2002 – 15,1%).

- V kategorii lehkých užitkových automobilů zaujímají vozy PSA Peugeot Citroën 1. pozici v Evropě s 354.000 prodanými vozy a skupina se přiblížila těsně k hranici 20% podílu na trhu.

Jak dopadlo „účtování“ jednotlivých modelů? Peugeot 206 zaznamenal celosvětově 819.000 prodaných kusů, prodej modelu Peugeot 307 (automobil roku 2002) vzrostl o 3% na 560.000 prodaných vozů. Citroën uspěl zejména díky modelu C3 a 342.000 prodaným kusům. Nový model C2 je příslibem pro obchodní úspěch v roce 2004. „Dvojčata“ Citroën Berlingo a Peugeot Partner si polepšují rok od roku – Berlingo v roce 2003 o 8% na 179.000 prodaných vozů, Partner o 14% na 135.000 prodaných vozů.
Nezanedbatelné jsou prodejní výsledky velkých monospaců Peugeot 807 a Citroën C8. Celkem se jich prodalo 62.000.  PSA Peugeot Citroën dokázal reagovat na současné evropské trendy a požadavky zákazníků, kteří preferují dieselové pohonné jednotky, díky nejmodernějším agregátům HDi.

V zemích evropské „sedmnáctky“ byl sice zaznamenán nepatrný pokles o 0,1%, ale i tak PSA Peugeot Citroën prodal na evropském trhu 2,46 milionu automobilů.  PSA je jedničkou trhů ve Francii, Španělsku, Belgii, Portugalsku, Holandsku a Dánsku, druhá pozice patří skupině PSA v Itálii, Rakousku, Řecku a Švýcarsku. Přes 10% podílu na trhu se skupina PSA Peugeot Citroën dostala ve 14 ze 17 zemí společného evropského trhu.

Například ve Francii je PSA Peugeot Citroën číslem 1 s podílem na trhu 33,2% (793.656 prodaných aut), ve Španělsku skupině patří podíl 22,4% (Citroën je tu jedničkou v užitkových vozech a dvojkou v osobních), ve Velké Británii 11,9% atd.

Mimo Evropu se prodalo celkem 818.000 nových automobilů PSA Peugeot Citroën. Z tohoto počtu bylo 562.000 peugeotů a 256.000 citroënů. Na mimoevropských trzích vzrostly skupině prodeje o 15,2% a prodeje v této části světa představují pro PSA Peugeot Citroën celkem téměř 25% všech kontraktů. V Jižní Americe se podařilo i přes všeobecně komplikované ekonomické podmínky většiny zemí prodat 107.000 nových vozů. Úspěšný rok slavila střední a východní Evropa s nárůstem prodejů o 28% s 216.000 prodanými vozy. V šestici zemí (Polsko, Maďarsko, Česká republika, Slovensko, Slovinsko a Chorvatsko) spolu s Tureckem roste tržní podíl PSA Peugeot Citroën z 5,1% v roce 1997 na současných 12,7%.

Pozoruhodné výsledky byly zaznamenány v Číně, kde prodeje PSA Peugeot Citroën posílily o 22% a za poslední dva roky se zdvojnásobily. V Číně se loni prodalo 104.000 citroënů. V roce 2006 by ale měly výsledky skupiny PSA Peugeot Citroën vzrůst až na hranici 300.000 vozů, a to zejména díky společnému podniku Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles (DPCA). Největší skok ovšem zaznamenala skupina v Íránu, kde se podařilo prodat na 192.000 peugeotů a celkem 199.000 nových vozů, tedy meziroční nárůst o 43%!

V Evropě skupina PSA Peugeot Citroën v roce 2003 prodala 2.468.000 vozů (v roce 2002 2.557.000), z toho značky Peugeot 1.352.000 (loni 1.461.800), Citroën 1.116.000 (1.095.200).

Mimo Evropu činily prodeje PSA 818.000 vozů (loni 710.500), z toho Peugeot 562.000 ( loni 493.600), Citroën 256.000 (loni 216.900).

Celkem činí bilance prodejů PSA Peugeot Citroën 3.286.000 vozů (loni 3.267.500), z toho značka Peugeot 1.914.000 (loni 1.955.400) a Citroën 1.372.000 (loni 1.312.100).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků