Úspěch motorů Scania Euro 4

Společnost Scania je prvním výrobcem těžkých nákladních automobilů, který dodává na trh vozidla s motory Euro 4, splňujícími emisní normy platné od 1. října 2005. Od zahájení výroby od září letošního roku obdržela Scania objednávky na více než 1000 takto vybavených vozů.

Výhodou nákladních automobilů s motory Euro 4 jsou nižší silniční poplatky v zemích, jako je Německo, Rakousko a Švýcarsko. V Německu se sníží mýtné o 20 centů na 10 kilometrů, a to díky zavedení systému Maut s platností od 1. ledna 2005. Scania prodala na německém trhu již přibližně 500 nákladních vozů s motory Euro 4. Poptávka roste nejenom v Rakousku a Švýcarsku, ale i v dalších zemích, které přepravují své zboží například přes Německo.

Motory Scania Euro 4 mají výkon 420 hp a jsou založeny na technologii EGR (recirkulace výfukových plynů). Znamená to, že emise jsou snižovány přímo v místě jejich vzniku - ve spalovacím motoru - bez  použití jakýchkoli aditiv či dalších úprav výfukových plynů.

„Motor Scania ve verzi Euro 4 s technologií EGR byl našimi zákazníky velmi dobře přijat,“ říká Gunnar Rustad, ředitel divize Prodeje a servisu. „Oceňují také to, že nákladní vozy lze tankovat zcela běžným způsobem a bez přidání aditiv. Dostává se nám rovněž pozitivních ohlasů ohledně spotřeby paliva, která zůstala v porovnání s motorem Euro 3 prakticky nezměněna.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků