Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

Vloni se na nejdůležitější tuzemské dálnici měřila rychlost pouze u Velkého Meziříčí. Letos přibydou minimálně další dva úseky.

Již příští měsíc se stavbaři vrátí na nejfrekventovanější tuzemskou dálnici D1, aby tam pokračovali v její rekonstrukci. Tuto činnost bohužel letos doprovodí větší množství kamer, pomocí nichž se měří v jednotlivých úsecích rychlost projíždějících vozidel. ŘSD má totiž, podle informací Televize Nova, k dispozici více párů kamer než v dřívějších letech.

Vloni na podzim se například rychlost měřila pouze mezi sjezdy na Velké Meziříčí a Lhotku, tedy mezi 146. a 153. kilometrem. Sem se kamery na začátku stavebních prací, tedy někdy během března, opět vrátí.

Navíc ale budou instalovány také na části D1 mezi Ostředkem a Šternovem (34.-41. kilometrem) a Hořicemi a Koberovicemi (75.-81. kilometr).

Ve hře je údajně dokonce ještě čtvrtý úsek. Zatím se ale Ředitelství silnic a dálnic nerozhodlo, zda dodržování stanovené osmdesátky bude hlídat mezi 112. a 119. kilometrem (sjezdy na Jihlavu a Velký Beranov) nebo mezi 168. a 178. kilometrem (Devět Křížů - Ostrovačice) či 90. - 104. kilometrem (Humpolec - Větrný Jeníkov).

Každopádně se vyplatí letos více než dříve využívat tempomat, nebo se prostě zařadit do pravého pruhu do souvislé kolony pohybujících se vozidel.

Vymáháním pokut za překročení rychlosti jsou pověřeny obce nacházející se podél dálnice. Obvykle posílají výzvu se žádostí o zaplacení pokuty ve výši 1000 Kč. Jen na zmíněném úseku u Velkého Meziříčí vloni rychlost překročilo 20.000 řidičů. Vybraných dvacet milionů korun hodlá zdejší radnice investovat do zlepšení dopravní infrastruktury ve městě a jeho okolí.

Dálnice D1 bude letos pro řidiče opět velkým očistcem. Ředitelství silnic a dálnic totiž hodlá pokračovat v pracích na rekonstrukci této komunikaci na celkem osmi úsecích. Je to ještě o jeden více než v průběhu roku 2017. Starý povrch mimo jiné zmizí i na vůbec nejdelší, čtrnáctikilometrové části mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem.

Ze zhruba 160 kilometrů, což je délka rekonstruovaného úseku mezi Mirošovicemi a Ostrovačicemi je zatím kompletně obnoveno jen 63 kilometrů dálnice. Rekonstrukce má skončit v roce 2020.

Doporučujeme

Články odjinud