Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

13 komentářů

ententýn
13. února • 22:09

nu což, asopon si snižím na pár KM spotřebu :-)) a jak vyjedu z omezení, dáme tomu napít a průměr zas bude nelidsky vysoko :-D D1 - permanentní staveniště...

666
12. února • 22:02

Není nic efektivnějšího z hlediska vyjádření názoru na měření než to na měřeném omezení projet tachometrovou 65 km/h..Kdybyste postavili D35, jak jste slibovali, tak byste nemuseli ten průser přehazovat na řidiče...;-)

Antiautomat
12. února • 17:33

Riesenie malo byt vo forme svetelnych znaciek. Zaujimave ze nase zeleznice na to, ze najlepsia je svetelna riadiaca sustava, prisli uz pred par dekadami.
Pracuje sa? Fajn, hoci aj 60 v miestach casteho vyjazdu a inych problemovych miest. Nepracuje sa o tretej rano? Fajn, potom v klude a v pohode kilecko. Prispelo by to okrem ineho aj lepsej motivacii vodicov vybrat si vhodny cas na dlhsiu cestu. Umiestnit to na portal ako predpoved pocasia a je to.
No ale ano, radsej zarobime, ze.

Zombot
12. února • 18:26

Nejsem odborník, ale konkrétně v zúženích je podle mě omezení na 80km/h z toho důvodu, aby osobáky zpomalily na rychlost kamionů a všichni jeli zhruba stejnou rychlostí střídavou jízdou pokud možno bez předjíždění. Stačí, aby jeden řidič osobáku/dodávky nezvládnul v zúženém úseku předjíždění, zavadil o kamion, a stojí celá dálnice. Ani to nemusí být vina řidiče osobního auta - k zablokování jednoho jízdního směru úplně stačí, když zafouká boční vítr a návěs kamionu poskočí o metr doleva proti předjíždějícímu autu.

Antiautomat
12. února • 18:47

vodic auta sa NEMA CO PUSTAT do predchazdania, ak....zakon to jasne definuje. Bodka.

Peter
12. února • 20:51

Tak to zkus vysvětlit všem těm, co např. v tom zúžení (80) nebo těsně před, jedou 100, jenom aby se dostali o celé JEDNO 🚐(🚛) dopředu! Už se mi párkrát stalo, že se vedle mne nevlezl. Jednou to byl např. osobák s jízdními koly vzadu na nosiči ( pochroumal si je), jindy to bylo SUV, či dodávka v pruhu 2,0 m, když já měl na šířku 3m a majáky. Ano, řidič je povinen.... V první řadě dodržovat pravidla!

stealth01
12. února • 17:57

Velmi dobré řešení.

Karel
12. února • 13:41

Ať už s tím měřením jdou do pr..le! Ušetřit by se dalo tím, že by se neinstalovaly žádné radary, ale pokuty by se losovaly. Prostě by vylosovaný řidič dostal dopis s modrým, nebo s červeným pruhem, v něm by bylo napsané, že byl vylosován na zaplacení pokuty. Bez možnosti odvolání.

stealth01
12. února • 9:39

Tak mně je to úplně jedno, kde měří. Já jezdím s krabicí po dálnici vždy cca 90, někdy na rovince 100. Podle místních teoretiků se totiž díky vysokému těžišti každé SUV už v mírné zatáčce převrátí. Zdraví máme jen jedno, že?

bzzz
12. února • 9:57

Mne je to taky jedno, jezdim(e) predpisove. Navic na tom tankoD1romu nema rychlejsi jizda v obyc aute smysl/prinos.

Sarcasticus
12. února • 10:36

Když ono to měření bude zrovna v těch 3 úsecích, kde už se bude jezdit po loni opravené polovině dálnice. Takže by tam už měly být širší pruhy a hlavně nový povrch. Tam, kde povrch bude připomínat spíše tankodrom, tak se tam asi moc rychle jezdit nebude, a snad proto se tam asi nebude ani měřit. Ale opravený bezpečnější úsek dálnice by díky úsekovému měření mohl znamenat i více pokut? ;-)

Peter
12. února • 21:51

Je dokázáno, že nejrychlejší jízda je jízda plynulá! Čili, pokud pojedou všichni předpisovou rychlostí, nikdo nebude zbytečně kličkovat a předjíždět zvýšenou rychlostí, aby vzápětí brzdil, tak dojedou všichni rychleji a bezpečněji.

dilema
12. února • 22:57

To je asi ten problém. Když je hustý provoz, tak to dost často ve zúžení zastavuje, přestože jsou tam 2 pruhy, a průměrná rychlost je tam tak 30-40 km/h. Zkrátka na některých místech ve špičkách nemá smysl měřit, i když tam není nehoda, spíš fantomová kolona. A když je naopak tak řídký provoz, že tam jede člověk celou dobu sám a ani v protisměru nic není a přitom se tam ani v tu dobu nepracuje, tak co je v dané situaci na určitém překročení té omezené rychlosti tak strašně nebezpečného?

Doporučujeme

Články odjinud