Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

stealth01  |  12. 02. 2018 09:39

Tak mně je to úplně jedno, kde měří. Já jezdím s krabicí po dálnici vždy cca 90, někdy na rovince 100. Podle místních teoretiků se totiž díky vysokému těžišti každé SUV už v mírné zatáčce převrátí. Zdraví máme jen jedno, že?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 02. 2018 09:57

Mne je to taky jedno, jezdim(e) predpisove. Navic na tom tankoD1romu nema rychlejsi jizda v obyc aute smysl/prinos.

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  12. 02. 2018 10:36

Když ono to měření bude zrovna v těch 3 úsecích, kde už se bude jezdit po loni opravené polovině dálnice. Takže by tam už měly být širší pruhy a hlavně nový povrch. Tam, kde povrch bude připomínat spíše tankodrom, tak se tam asi moc rychle jezdit nebude, a snad proto se tam asi nebude ani měřit. Ale opravený bezpečnější úsek dálnice by díky úsekovému měření mohl znamenat i více pokut?

Odpovědět  |   | 
Peter  |  12. 02. 2018 21:51

Je dokázáno, že nejrychlejší jízda je jízda plynulá! Čili, pokud pojedou všichni předpisovou rychlostí, nikdo nebude zbytečně kličkovat a předjíždět zvýšenou rychlostí, aby vzápětí brzdil, tak dojedou všichni rychleji a bezpečněji.

Odpovědět  |   | 
dilema  |  12. 02. 2018 22:57

To je asi ten problém. Když je hustý provoz, tak to dost často ve zúžení zastavuje, přestože jsou tam 2 pruhy, a průměrná rychlost je tam tak 30-40 km/h. Zkrátka na některých místech ve špičkách nemá smysl měřit, i když tam není nehoda, spíš fantomová kolona. A když je naopak tak řídký provoz, že tam jede člověk celou dobu sám a ani v protisměru nic není a přitom se tam ani v tu dobu nepracuje, tak co je v dané situaci na určitém překročení té omezené rychlosti tak strašně nebezpečného?

Odpovědět  |   | 
Karel  |  12. 02. 2018 13:41

Ať už s tím měřením jdou do pr..le! Ušetřit by se dalo tím, že by se neinstalovaly žádné radary, ale pokuty by se losovaly. Prostě by vylosovaný řidič dostal dopis s modrým, nebo s červeným pruhem, v něm by bylo napsané, že byl vylosován na zaplacení pokuty. Bez možnosti odvolání.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  12. 02. 2018 17:33

Riesenie malo byt vo forme svetelnych znaciek. Zaujimave ze nase zeleznice na to, ze najlepsia je svetelna riadiaca sustava, prisli uz pred par dekadami. Pracuje sa? Fajn, hoci aj 60 v miestach casteho vyjazdu a inych problemovych miest. Nepracuje sa o tretej rano? Fajn, potom v klude a v pohode kilecko. Prispelo by to okrem ineho aj lepsej motivacii vodicov vybrat si vhodny cas na dlhsiu cestu. Umiestnit to na portal ako predpoved pocasia a je to. No ale ano, radsej zarobime, ze.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  12. 02. 2018 17:57

Velmi dobré řešení.

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  12. 02. 2018 18:26

Nejsem odborník, ale konkrétně v zúženích je podle mě omezení na 80km/h z toho důvodu, aby osobáky zpomalily na rychlost kamionů a všichni jeli zhruba stejnou rychlostí střídavou jízdou pokud možno bez předjíždění. Stačí, aby jeden řidič osobáku/dodávky nezvládnul v zúženém úseku předjíždění, zavadil o kamion, a stojí celá dálnice. Ani to nemusí být vina řidiče osobního auta - k zablokování jednoho jízdního směru úplně stačí, když zafouká boční vítr a návěs kamionu poskočí o metr doleva proti předjíždějícímu autu.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  12. 02. 2018 18:47

vodic auta sa NEMA CO PUSTAT do predchazdania, ak....zakon to jasne definuje. Bodka.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  12. 02. 2018 20:51

Tak to zkus vysvětlit všem těm, co např. v tom zúžení (80) nebo těsně před, jedou 100, jenom aby se dostali o celé JEDNO 🚐(🚛) dopředu! Už se mi párkrát stalo, že se vedle mne nevlezl. Jednou to byl např. osobák s jízdními koly vzadu na nosiči ( pochroumal si je), jindy to bylo SUV, či dodávka v pruhu 2,0 m, když já měl na šířku 3m a majáky. Ano, řidič je povinen.... V první řadě dodržovat pravidla!

Odpovědět  |   | 
666  |  12. 02. 2018 22:02

Není nic efektivnějšího z hlediska vyjádření názoru na měření než to na měřeném omezení projet tachometrovou 65 km/h..

Kdybyste postavili D35, jak jste slibovali, tak byste nemuseli ten průser přehazovat na řidiče...

Odpovědět  |   | 
ententýn  |  13. 02. 2018 22:09

nu což, asopon si snižím na pár KM spotřebu a jak vyjedu z omezení, dáme tomu napít a průměr zas bude nelidsky vysoko D1 - permanentní staveniště...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A