Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

Vloni se na nejdůležitější tuzemské dálnici měřila rychlost pouze u Velkého Meziříčí. Letos přibydou minimálně další dva úseky.
Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

Již příští měsíc se stavbaři vrátí na nejfrekventovanější tuzemskou dálnici D1, aby tam pokračovali v její rekonstrukci. Tuto činnost bohužel letos doprovodí větší množství kamer, pomocí nichž se měří v jednotlivých úsecích rychlost projíždějících vozidel. ŘSD má totiž, podle informací Televize Nova, k dispozici více párů kamer než v dřívějších letech.

Vloni na podzim se například rychlost měřila pouze mezi sjezdy na Velké Meziříčí a Lhotku, tedy mezi 146. a 153. kilometrem. Sem se kamery na začátku stavebních prací, tedy někdy během března, opět vrátí.

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

Navíc ale budou instalovány také na části D1 mezi Ostředkem a Šternovem (34.-41. kilometrem) a Hořicemi a Koberovicemi (75.-81. kilometr).

Ve hře je údajně dokonce ještě čtvrtý úsek. Zatím se ale Ředitelství silnic a dálnic nerozhodlo, zda dodržování stanovené osmdesátky bude hlídat mezi 112. a 119. kilometrem (sjezdy na Jihlavu a Velký Beranov) nebo mezi 168. a 178. kilometrem (Devět Křížů - Ostrovačice) či 90. - 104. kilometrem (Humpolec - Větrný Jeníkov).

Každopádně se vyplatí letos více než dříve využívat tempomat, nebo se prostě zařadit do pravého pruhu do souvislé kolony pohybujících se vozidel.

Řešení od Benešova chce ŘSD uplatnit i jinde. Rozšíří se 11 silnic

Řešení od Benešova chce ŘSD uplatnit i jinde. Rozšíří se 11 silnic

Vymáháním pokut za překročení rychlosti jsou pověřeny obce nacházející se podél dálnice. Obvykle posílají výzvu se žádostí o zaplacení pokuty ve výši 1000 Kč. Jen na zmíněném úseku u Velkého Meziříčí vloni rychlost překročilo 20.000 řidičů. Vybraných dvacet milionů korun hodlá zdejší radnice investovat do zlepšení dopravní infrastruktury ve městě a jeho okolí.

Dálnice D1 bude letos pro řidiče opět velkým očistcem. Ředitelství silnic a dálnic totiž hodlá pokračovat v pracích na rekonstrukci této komunikaci na celkem osmi úsecích. Je to ještě o jeden více než v průběhu roku 2017. Starý povrch mimo jiné zmizí i na vůbec nejdelší, čtrnáctikilometrové části mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem.

Ze zhruba 160 kilometrů, což je délka rekonstruovaného úseku mezi Mirošovicemi a Ostrovačicemi je zatím kompletně obnoveno jen 63 kilometrů dálnice. Rekonstrukce má skončit v roce 2020.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků