Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

Vloni se na nejdůležitější tuzemské dálnici měřila rychlost pouze u Velkého Meziříčí. Letos přibydou minimálně další dva úseky.
Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

Již příští měsíc se stavbaři vrátí na nejfrekventovanější tuzemskou dálnici D1, aby tam pokračovali v její rekonstrukci. Tuto činnost bohužel letos doprovodí větší množství kamer, pomocí nichž se měří v jednotlivých úsecích rychlost projíždějících vozidel. ŘSD má totiž, podle informací Televize Nova, k dispozici více párů kamer než v dřívějších letech.

Vloni na podzim se například rychlost měřila pouze mezi sjezdy na Velké Meziříčí a Lhotku, tedy mezi 146. a 153. kilometrem. Sem se kamery na začátku stavebních prací, tedy někdy během března, opět vrátí.

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

Navíc ale budou instalovány také na části D1 mezi Ostředkem a Šternovem (34.-41. kilometrem) a Hořicemi a Koberovicemi (75.-81. kilometr).

Ve hře je údajně dokonce ještě čtvrtý úsek. Zatím se ale Ředitelství silnic a dálnic nerozhodlo, zda dodržování stanovené osmdesátky bude hlídat mezi 112. a 119. kilometrem (sjezdy na Jihlavu a Velký Beranov) nebo mezi 168. a 178. kilometrem (Devět Křížů - Ostrovačice) či 90. - 104. kilometrem (Humpolec - Větrný Jeníkov).

Každopádně se vyplatí letos více než dříve využívat tempomat, nebo se prostě zařadit do pravého pruhu do souvislé kolony pohybujících se vozidel.

Řešení od Benešova chce ŘSD uplatnit i jinde. Rozšíří se 11 silnic

Řešení od Benešova chce ŘSD uplatnit i jinde. Rozšíří se 11 silnic

Vymáháním pokut za překročení rychlosti jsou pověřeny obce nacházející se podél dálnice. Obvykle posílají výzvu se žádostí o zaplacení pokuty ve výši 1000 Kč. Jen na zmíněném úseku u Velkého Meziříčí vloni rychlost překročilo 20.000 řidičů. Vybraných dvacet milionů korun hodlá zdejší radnice investovat do zlepšení dopravní infrastruktury ve městě a jeho okolí.

Dálnice D1 bude letos pro řidiče opět velkým očistcem. Ředitelství silnic a dálnic totiž hodlá pokračovat v pracích na rekonstrukci této komunikaci na celkem osmi úsecích. Je to ještě o jeden více než v průběhu roku 2017. Starý povrch mimo jiné zmizí i na vůbec nejdelší, čtrnáctikilometrové části mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem.

Ze zhruba 160 kilometrů, což je délka rekonstruovaného úseku mezi Mirošovicemi a Ostrovačicemi je zatím kompletně obnoveno jen 63 kilometrů dálnice. Rekonstrukce má skončit v roce 2020.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků