Usedáte do rozpáleného auta? Zde je pět zásad pro jeho účinné ochlazení

Teplota v interiéru auta, které stojí několik hodin zaparkované na přímém slunci, může dosáhnout v extrémním případě až 70 stupňů Celsia. Bez dobrodiní klimatizace je řízení v takovém voze téměř nemožné. Odborníci americké organizace Consumer Reports nyní představili návod, jak odborně co nejrychleji teplotu ve voze snížit
Usedáte do rozpáleného auta? Zde je pět zásad pro jeho účinné ochlazení

Největší horka už v České republice máme nejspíše za sebou. Přesto léto ještě nekončí a čeká nás ještě řada případů, kdy budeme muset auto nechat zaparkované na sluncem zalité ploše.

Zřejmě se vám tedy budou hodit následující rady pro co nejúčinnější vychlazení interiéru pomocí klimatizace a dalších opatření. Ověřený postup nyní na internetu představili specialisté z americké Unie spotřebitelů, která vydává známý časopis Consumer reports. V zásadě je nutno dodržet toto:

1) Otevřete okna, nastartujte a rozjeďte se

Klimatizace nejúčinněji funguje pouze při vyšším zatížení motoru. Pokud zůstanete stát na místě s volnoběžnými otáčkami motoru, bude ochlazování interiéru trvat dlouho.

Manuální, automatická, dvouzónová.. Test klimatizací v nejteplejším dni

Manuální, automatická, dvouzónová.. Test klimatizací v nejteplejším dni

2) Pokud je auto obsazeno i vzadu, nezapínejte vnitřní okruh.

Je sice pravda, že při zapnutém vnitřním okruhu se zejména na počátku jízdy vzduch v autě ochlazuje rychleji, ale v takovém případě budou trpět lidé na zadních sedadlech. Vnitřní okruh totiž nasává vzduch pod palubní deskou a na zadní místa ten klimatizovaný neproudí.

3) Nechte zadní okénka pootevřená i při jízdě. 

Krátce po rozjezdu, jakmile ucítíte chlad z větracích otvorů, uzavřete přední okénka. Ta zadní však nechte ještě určitý čas pootevřená. Jak známo, teplý vzduch se drží nahoře a tímto způsobem může z kabiny, do níž se od palubní desky postupně dostává studený vzduch, postupně unikat. Jakmile již i zadní cestující pocítí účinek klimatizace, okénka zcela uzavřete.

Jak snadno a rychle snížit spotřebu svého auta o litr? Rady od expertů

Jak snadno a rychle snížit spotřebu svého auta o litr? Rady od expertů

4) Teplotu automatické klimatizace postupně zvyšujte.

I když by bylo možné rovnou nastavit na displeji požadovanou úroveň teploty, v praxi je lepší nejprve nechat maximální účinek klimatizace a teprve po čase upravit na ideální stav. Jakmile totiž čidla v autě seznají, že už se teplota vzduchu blíží k nastavené úrovni, poněkud omezí výkon klimatizace. Trvá tedy déle, že je v autě skutečně oněch nastavených 22 stupňů.

5) Pokud je venku horko, vypněte start&stop

Zapřisáhlí ekologové vás za to sice nebudou mít rádi, nicméně jakmile se po zastavení na semaforu na sluncem zalité křižovatce vypne motor, přestane fungovat i kompresor klimatizace. Už za pár desítek sekund pak určitě pocítíte změnu klimatu ve voze.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků