Usedáte do rozpáleného auta? Zde je pět zásad pro jeho účinné ochlazení

Teplota v interiéru auta, které stojí několik hodin zaparkované na přímém slunci, může dosáhnout v extrémním případě až 70 stupňů Celsia. Bez dobrodiní klimatizace je řízení v takovém voze téměř nemožné. Odborníci americké organizace Consumer Reports nyní představili návod, jak odborně co nejrychleji teplotu ve voze snížit
Usedáte do rozpáleného auta? Zde je pět zásad pro jeho účinné ochlazení

Největší horka už v České republice máme nejspíše za sebou. Přesto léto ještě nekončí a čeká nás ještě řada případů, kdy budeme muset auto nechat zaparkované na sluncem zalité ploše.

Zřejmě se vám tedy budou hodit následující rady pro co nejúčinnější vychlazení interiéru pomocí klimatizace a dalších opatření. Ověřený postup nyní na internetu představili specialisté z americké Unie spotřebitelů, která vydává známý časopis Consumer reports. V zásadě je nutno dodržet toto:

1) Otevřete okna, nastartujte a rozjeďte se

Klimatizace nejúčinněji funguje pouze při vyšším zatížení motoru. Pokud zůstanete stát na místě s volnoběžnými otáčkami motoru, bude ochlazování interiéru trvat dlouho.

Manuální, automatická, dvouzónová.. Test klimatizací v nejteplejším dni

Manuální, automatická, dvouzónová.. Test klimatizací v nejteplejším dni

2) Pokud je auto obsazeno i vzadu, nezapínejte vnitřní okruh.

Je sice pravda, že při zapnutém vnitřním okruhu se zejména na počátku jízdy vzduch v autě ochlazuje rychleji, ale v takovém případě budou trpět lidé na zadních sedadlech. Vnitřní okruh totiž nasává vzduch pod palubní deskou a na zadní místa ten klimatizovaný neproudí.

3) Nechte zadní okénka pootevřená i při jízdě. 

Krátce po rozjezdu, jakmile ucítíte chlad z větracích otvorů, uzavřete přední okénka. Ta zadní však nechte ještě určitý čas pootevřená. Jak známo, teplý vzduch se drží nahoře a tímto způsobem může z kabiny, do níž se od palubní desky postupně dostává studený vzduch, postupně unikat. Jakmile již i zadní cestující pocítí účinek klimatizace, okénka zcela uzavřete.

Jak snadno a rychle snížit spotřebu svého auta o litr? Rady od expertů

Jak snadno a rychle snížit spotřebu svého auta o litr? Rady od expertů

4) Teplotu automatické klimatizace postupně zvyšujte.

I když by bylo možné rovnou nastavit na displeji požadovanou úroveň teploty, v praxi je lepší nejprve nechat maximální účinek klimatizace a teprve po čase upravit na ideální stav. Jakmile totiž čidla v autě seznají, že už se teplota vzduchu blíží k nastavené úrovni, poněkud omezí výkon klimatizace. Trvá tedy déle, že je v autě skutečně oněch nastavených 22 stupňů.

5) Pokud je venku horko, vypněte start&stop

Zapřisáhlí ekologové vás za to sice nebudou mít rádi, nicméně jakmile se po zastavení na semaforu na sluncem zalité křižovatce vypne motor, přestane fungovat i kompresor klimatizace. Už za pár desítek sekund pak určitě pocítíte změnu klimatu ve voze.

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků