Usadí se Mercedes-Benz na trůnu? Zetsche v to doufá

Šéf německého automobilového koncernu Daimler Dieter Zetsche doufá, že Mercedes-Benz ovládne trh s prémiovými vozy, uvedl to v rozhovoru pro německý list Börsen-Zeitung. Nejpozději se tak stane prý v roce 2020.
Usadí se Mercedes-Benz na trůnu? Zetsche v to doufá

„Doufám, že se tak stane v čase, kdy budu ještě ve své funkci,“ řekl Zetsche v rozhovoru. Jeho kontrakt končí v prosinci 2013, ale očekává se, že bude prodloužený o tři roky v únoru.

Boj na luxusním trhu tak přituhuje, podobné ambice mají samozřejmě i oba němečtí konkurenti – dnes první BMW a druhé Audi. 

"Faktem je, že BMW a Audi nyní prodávají více aut a dosahují vyšších marží," uvedl Zetsche v rozhovoru pro list Börsen-Zeitung. "To je pro nás nepřijatelné. Zavedli jsme opatření, abychom to změnili," dodal.

Zetsche v rozhovoru přiznal, že Mercedes-Benz zaostává za konkurenty v Číně a má slabší pozici na trhu kompaktních vozů. V Evropě prodeje stagnují kvůli dluhové krizi a tak se němečtí výrobci luxusních vozů zaměřili na trhy v USA a v Číně. Tam všichni tři dosahují rekordních výsledků.

Mercedes-Benz třídy A: hit dnešních dnů

Mercedes-Benz třídy A: hit dnešních dnů

BMW očekává, že posílí svoji dominanci na trhu s prémiovými vozy příští rok. Podle odhadu IHS Automotive mnichovská automobilka zvýší prodeje o 4,6 procenta na 1,54 milionu vozů v roce 2013, zatímco Audi poroste o 1,1 procenta na 1,44 milionu aut.

Mercedes-Benz, který byl loni předstižen Audi, se vrátí podle IHS Automotive na druhou pozici. Prodá 1,46 milionu vozů. 

Zetsche již minulý měsíc uvedl, že firma hodlá do roku 2020 zdvojnásobit prodej svých osobních automobilů Mercedes-Benz a Smart na zhruba 2,6 milionu vozů ročně.
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků