Úroveň českých bazarů je bídná. Certifikát kvality získaly dva

Úroveň českých bazarů je bídná. Certifikát kvality získaly dva

Společnost TÜV Nord Czech odstartovala před více než rokem projekt, v rámci kterého se chtěla zaměřit na kvalitu českých autobazarů. Záměr byl jednoduchý, nabídnout nezávislé hodnocení nabízených služeb a pro zákazníka jednoduché vodítko, jak vybrat partnera pro nákup ojetého automobilu.

Ojetiny | Život řidiče | Byznys

Cebia známkuje bazary. Postřehy mohou na web přidávat i zákazníci

Velký zájem ze strany bazarů se nečekal. Předpoklady počítaly s tím, že 70 % neprojde. V prvním kole (v lednu 2013) TÜV NORD aktivně oslovil 400 prodejců ojetin a poslal jim stručný popis metodiky a samozřejmě také cenu. Ta závisí na velikosti bazaru a pohybuje se v řádu desítek tisíc. Ti nejmenší zaplatí přibližně 20 000 Kč. 

Zhruba 50 bazarů na tuto první nabídku zareagovalo kladně, ale drtivá z nich nakonec vycouvala. Některé přestaly komunikovat po upřesnění podmínek, jiné vyplnily formulář pro smlouvu a pak si celou věc rozmyslely.

Ojetiny | Škoda | Život řidiče | Byznys

V ČR se prodávají zánovní Škodovky s tachometrem stočeným o 100 000 km

Z oněch čtyř stovek nakonec celou věc dotáhly dva, konkrétně Auto Esa se šesti provozovnami a LB Automobile s jednou provozovnou, které také zmíněný certifikát dostaly. V současnosti je možné i nadále certifikát získat, nicméně TÜV NORD už aktivně do procesu nezasahuje, bazary údajně musí tuto společnost oslovit. A jak říkají její zástupci, autobazary nemají zájem, přičemž důvodem je stav, ve kterém trh s ojetými automobily je.

Ojetiny | Ford | Kombi | Technika | Život řidiče | Ford Mondeo

Na brzdě: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Samotná certifikace prověřuje kvalitu obchodních a technických procesů. Kontroluje se plnění legislativních požadavků a kvalita poskytovaných služeb. Konkrétně se prověřuje nákup vozidel, řízení záznamů, servis vozů, příprava auta k prodeji, prodej, řízení měřidel, péče o vůz během skladování a kontroluje se také dokumentace. Bazar získá certifikát na tři roky, pokud TÜV NORD obdrží stížnost, může provést mimořádnou kontrolu i dříve. A pokud se zjistí pochybení, pak lze certifikát zase odebrat.

Ojetiny | Škoda | Statistiky | Ford | Volkswagen

V dovážených ojetinách vede Škoda před Fordem a VW

Své roční působení shrnuje TÜV NORD tak, že český trh s ojetinami není schopen plnit požadavky na kvalitu služeb, která je běžná v západní Evropě. Mezery jsou v legislativě, kde se uplatňují pouze obecné zákony. Autobazar může založit úplně každý a problémem nejsou ani inzerovaná auta, která bazar vůbec nemá.

TÜV NORD pak do budoucna zvažuje udílení certifikátů pro konkrétní ojetá auta. Tuto službu využívá přes 500 německých autobazarů. Prověřený vůz bude označen a dostane certifikát garantující jeho stav. Otázkou samozřejmě zůstává, zda bude o podobnou věc zájem.

Ojetiny | Škoda | Statistiky | BMW | Audi | Volkswagen

Mezi nejmladšími a nejstaršími ojetinami dominují VW, Audi a BMW

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků