Úroveň českých bazarů je bídná. Certifikát kvality získaly dva

Úroveň českých bazarů je bídná. Certifikát kvality získaly dva

Společnost TÜV Nord Czech odstartovala před více než rokem projekt, v rámci kterého se chtěla zaměřit na kvalitu českých autobazarů. Záměr byl jednoduchý, nabídnout nezávislé hodnocení nabízených služeb a pro zákazníka jednoduché vodítko, jak vybrat partnera pro nákup ojetého automobilu.

Cebia známkuje bazary. Postřehy mohou na web přidávat i zákazníci

Cebia známkuje bazary. Postřehy mohou na web přidávat i zákazníci

Velký zájem ze strany bazarů se nečekal. Předpoklady počítaly s tím, že 70 % neprojde. V prvním kole (v lednu 2013) TÜV NORD aktivně oslovil 400 prodejců ojetin a poslal jim stručný popis metodiky a samozřejmě také cenu. Ta závisí na velikosti bazaru a pohybuje se v řádu desítek tisíc. Ti nejmenší zaplatí přibližně 20 000 Kč. 

Zhruba 50 bazarů na tuto první nabídku zareagovalo kladně, ale drtivá z nich nakonec vycouvala. Některé přestaly komunikovat po upřesnění podmínek, jiné vyplnily formulář pro smlouvu a pak si celou věc rozmyslely.

V ČR se prodávají zánovní Škodovky s tachometrem stočeným o 100 000 km

V ČR se prodávají zánovní Škodovky s tachometrem stočeným o 100 000 km

Z oněch čtyř stovek nakonec celou věc dotáhly dva, konkrétně Auto Esa se šesti provozovnami a LB Automobile s jednou provozovnou, které také zmíněný certifikát dostaly. V současnosti je možné i nadále certifikát získat, nicméně TÜV NORD už aktivně do procesu nezasahuje, bazary údajně musí tuto společnost oslovit. A jak říkají její zástupci, autobazary nemají zájem, přičemž důvodem je stav, ve kterém trh s ojetými automobily je.

Na brzdě: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Na brzdě: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Samotná certifikace prověřuje kvalitu obchodních a technických procesů. Kontroluje se plnění legislativních požadavků a kvalita poskytovaných služeb. Konkrétně se prověřuje nákup vozidel, řízení záznamů, servis vozů, příprava auta k prodeji, prodej, řízení měřidel, péče o vůz během skladování a kontroluje se také dokumentace. Bazar získá certifikát na tři roky, pokud TÜV NORD obdrží stížnost, může provést mimořádnou kontrolu i dříve. A pokud se zjistí pochybení, pak lze certifikát zase odebrat.

V dovážených ojetinách vede Škoda před Fordem a VW

V dovážených ojetinách vede Škoda před Fordem a VW

Své roční působení shrnuje TÜV NORD tak, že český trh s ojetinami není schopen plnit požadavky na kvalitu služeb, která je běžná v západní Evropě. Mezery jsou v legislativě, kde se uplatňují pouze obecné zákony. Autobazar může založit úplně každý a problémem nejsou ani inzerovaná auta, která bazar vůbec nemá.

TÜV NORD pak do budoucna zvažuje udílení certifikátů pro konkrétní ojetá auta. Tuto službu využívá přes 500 německých autobazarů. Prověřený vůz bude označen a dostane certifikát garantující jeho stav. Otázkou samozřejmě zůstává, zda bude o podobnou věc zájem.

Mezi nejmladšími a nejstaršími ojetinami dominují VW, Audi a BMW

Mezi nejmladšími a nejstaršími ojetinami dominují VW, Audi a BMW

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků