Urgence USA k zavedení jednotné federální legislativy pro autonomní řízení

Podle slov prezidenta a generálního ředitele společnosti Volvo Cars Håkana Samuelssona riskují USA ztrátu své pozice globálního lídra ve vývoji automaticky řízených vozidel, pokud dopustí, aby na území jednotlivých států vznikly odlišné zákony a normy vztahující se k této problematice.

Ve svém projevu, který má dnes přednést na konferenci o autonomních vozidlech pořádané společností Volvo Cars a švédským velvyslanectvím ve Washingtonu, D.C., Håkan Samuelsson zdůrazní, že jsou Spojené státy americké na poli autonomního řízení (AD) v současné době celosvětově nejprogresivnější zemí, nicméně jejich postavení by mohlo být ohroženo roztříštěností legislativy a pravidel pro testování v jednotlivých státech.

„USA hrozí nebezpečí ztráty vedoucí pozice v důsledku nedostatku federálních zákonů upravujících testování a certifikaci autonomně řízených vozidel,“ chystá se říci pan Samuelsson. „Evropa v tomto ohledu značně utrpěla právě tím, že má změť různých pravidel a předpisů. Byla by škoda, kdyby USA potkalo v této zásadní oblasti to samé jako Evropu.“

Håkan Samuelsson dále upozorní, že absencí národního federálního dohledu Spojené státy riskují zpomalení vývoje a opožděné představení technologií automatického řízení, protože je pro výrobce automobilů za těchto podmínek extrémně obtížné testovat, vyvíjet a prodávat tato vozidla.

Neexistence jednotného systému norem automobilkám brání ve vývoji automobilů, protože je těžké provádět spolehlivé testy, které by splňovaly různící se zákony všech 50 členských států,“ dále řekne. „Jestliže se máme posunout směrem k autonomní mobilitě, musíme nejprve vytvořit nezbytný legislativní základ, jenž tento krok podpoří.“

Tento proslov pana Samuelssona bude adresován vybrané skupině posluchačů na semináři nazvaném „Budoucnost automaticky řízených vozidel – je bezpečná?“, který se bude konat v budově švédského velvyslanectví ve Washingtonu, D.C. Účelem semináře bude především upozornit na to, že se autonomně řízená vozidla objeví na veřejných silnicích mnohem dříve, než spousta zákonodárců očekává.

Na základě toho bude Håkan Samuelsson naléhat na regulační orgány, aby s automobilkami úzce spolupracovaly na nedořešených problémech, mezi něž patří například otázka právní odpovědnosti v případě, že autonomně řízené vozidlo havaruje nebo je jeho systém nezákonně narušen hackery třetích stran.

Pan Samuelsson současně jasně vysvětlí postoj automobilky Volvo v obou sporných otázkách.

Uvede, že společnost Volvo přijme plnou odpovědnost za chování vozu v režimu autonomního řízení, čímž se automobilka Volvo stane prvním výrobcem automobilů, který učiní takovýto příslib.

Zároveň také prohlásí, že neoprávněné nakládání se systémem vozidla je trestný čin.

Na toto téma dodá: „Nepřetržitě pracujeme na ochranném softwaru, který bude bránit vůz před tímto rizikem. Nechceme vinit Apple nebo Microsoft, že jejich software umožnil přístup virům nebo hackerům.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

včera | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků