Úřady zdržují opravu silnice. Tak si postavil vlastní a vybírá mýto

Úřady zdržují opravu silnice. Tak si postavil vlastní a vybírá mýto

Dvaašedesátiletý Brit Mike Watts nesnesl byrokratické odklady oprav krátkého úseku silnice číslo A431 mezi městy Bristol a Bath. Místo nářků si prostě kolem uzavírky postavil na vlastním pozemku soukromou silnici a vybírá mýtné od těch, kteří chtějí jeho cestu využít.

Hlavní silnici a důležitou spojnici mezi oběma městy poškodil sesuv půdy, ale úřady dlouho nekonaly žádnou akci k opravě. Jenom zřídily objížďku dlouhou 22 km. To dopadlo především na obyvatele a podnikatele ve městečku Kelston, kteří se potřebují dostat to Bathu.

Cestování | Život řidiče

V Německu se možná bude za silnice platit minimálně 10 eur

Místní si stěžují, že se na objížďce tvoří zácpy, cesta jim zabere až o hodinu déle a týdně utratí za palivo více než dvojnásobek. Ačkoli úřady nic oficiálně neoznámily, mezi obyvateli se otevření soukromé ani ne půl kilometru dlouhé dlouhé cesty rychle rozkřiklo a začali ji hojně využívat. Ulevilo se místním podnikatelům, ale cestu využívají třeba i soukromí lékaři.

Mike Watts do stavby silnice na svém vlastním pozemku investoval asi 150 000 liber (5 260 000 korun) a očekává, že ho údržba a provoz komunikace bude stát ještě jednou tolik. Úřady nijak stavbu nedotovaly a oficiálně s ní nechtějí mít nic společného.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Podnikatel vybírá mýtné 2 libry (70 korun) za jednu cestu autem (motocykl platí jednu libru, tedy asi 35 korun) a pravidelní uživatelé dostávají slevu (12 cest za 10 liber, tedy 350 korun). Watts zakázal na své silnici jízdu cyklistům.

Kvůli stavbě musel zastavit svůj dům, ale spočítal si, že by se mu při rychlosti práce úřadů a opravářů hlavní silnice měla investice vrátit a ještě by mohl něco vydělat. Prozatím prý soukromou silnici použije denně až 1250 aut. Místní statistika hovoří o průměrném počtu 7000 aut na silnici A431 denně.

Angličtináři si mohou pustit následující video, ve kterém podnikatel popisuje svůj projekt.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků