Úřady zdržují opravu silnice. Tak si postavil vlastní a vybírá mýto

Úřady zdržují opravu silnice. Tak si postavil vlastní a vybírá mýto

Dvaašedesátiletý Brit Mike Watts nesnesl byrokratické odklady oprav krátkého úseku silnice číslo A431 mezi městy Bristol a Bath. Místo nářků si prostě kolem uzavírky postavil na vlastním pozemku soukromou silnici a vybírá mýtné od těch, kteří chtějí jeho cestu využít.

Hlavní silnici a důležitou spojnici mezi oběma městy poškodil sesuv půdy, ale úřady dlouho nekonaly žádnou akci k opravě. Jenom zřídily objížďku dlouhou 22 km. To dopadlo především na obyvatele a podnikatele ve městečku Kelston, kteří se potřebují dostat to Bathu.

V Německu se možná bude za silnice platit minimálně 10 eur

V Německu se možná bude za silnice platit minimálně 10 eur

Místní si stěžují, že se na objížďce tvoří zácpy, cesta jim zabere až o hodinu déle a týdně utratí za palivo více než dvojnásobek. Ačkoli úřady nic oficiálně neoznámily, mezi obyvateli se otevření soukromé ani ne půl kilometru dlouhé dlouhé cesty rychle rozkřiklo a začali ji hojně využívat. Ulevilo se místním podnikatelům, ale cestu využívají třeba i soukromí lékaři.

Mike Watts do stavby silnice na svém vlastním pozemku investoval asi 150 000 liber (5 260 000 korun) a očekává, že ho údržba a provoz komunikace bude stát ještě jednou tolik. Úřady nijak stavbu nedotovaly a oficiálně s ní nechtějí mít nic společného.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Podnikatel vybírá mýtné 2 libry (70 korun) za jednu cestu autem (motocykl platí jednu libru, tedy asi 35 korun) a pravidelní uživatelé dostávají slevu (12 cest za 10 liber, tedy 350 korun). Watts zakázal na své silnici jízdu cyklistům.

Kvůli stavbě musel zastavit svůj dům, ale spočítal si, že by se mu při rychlosti práce úřadů a opravářů hlavní silnice měla investice vrátit a ještě by mohl něco vydělat. Prozatím prý soukromou silnici použije denně až 1250 aut. Místní statistika hovoří o průměrném počtu 7000 aut na silnici A431 denně.

Angličtináři si mohou pustit následující video, ve kterém podnikatel popisuje svůj projekt.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků