Úřady zdržují opravu silnice. Tak si postavil vlastní a vybírá mýto

Úřady zdržují opravu silnice. Tak si postavil vlastní a vybírá mýto

Dvaašedesátiletý Brit Mike Watts nesnesl byrokratické odklady oprav krátkého úseku silnice číslo A431 mezi městy Bristol a Bath. Místo nářků si prostě kolem uzavírky postavil na vlastním pozemku soukromou silnici a vybírá mýtné od těch, kteří chtějí jeho cestu využít.

Hlavní silnici a důležitou spojnici mezi oběma městy poškodil sesuv půdy, ale úřady dlouho nekonaly žádnou akci k opravě. Jenom zřídily objížďku dlouhou 22 km. To dopadlo především na obyvatele a podnikatele ve městečku Kelston, kteří se potřebují dostat to Bathu.

V Německu se možná bude za silnice platit minimálně 10 eur

V Německu se možná bude za silnice platit minimálně 10 eur

Místní si stěžují, že se na objížďce tvoří zácpy, cesta jim zabere až o hodinu déle a týdně utratí za palivo více než dvojnásobek. Ačkoli úřady nic oficiálně neoznámily, mezi obyvateli se otevření soukromé ani ne půl kilometru dlouhé dlouhé cesty rychle rozkřiklo a začali ji hojně využívat. Ulevilo se místním podnikatelům, ale cestu využívají třeba i soukromí lékaři.

Mike Watts do stavby silnice na svém vlastním pozemku investoval asi 150 000 liber (5 260 000 korun) a očekává, že ho údržba a provoz komunikace bude stát ještě jednou tolik. Úřady nijak stavbu nedotovaly a oficiálně s ní nechtějí mít nic společného.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Podnikatel vybírá mýtné 2 libry (70 korun) za jednu cestu autem (motocykl platí jednu libru, tedy asi 35 korun) a pravidelní uživatelé dostávají slevu (12 cest za 10 liber, tedy 350 korun). Watts zakázal na své silnici jízdu cyklistům.

Kvůli stavbě musel zastavit svůj dům, ale spočítal si, že by se mu při rychlosti práce úřadů a opravářů hlavní silnice měla investice vrátit a ještě by mohl něco vydělat. Prozatím prý soukromou silnici použije denně až 1250 aut. Místní statistika hovoří o průměrném počtu 7000 aut na silnici A431 denně.

Angličtináři si mohou pustit následující video, ve kterém podnikatel popisuje svůj projekt.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 28 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků