Úpravy švindlujících motorů TDI se zdrží, prý kvůli nárůstu emisí CO2

Zvýšení emisí CO2 by ovlivnilo nebo mohlo ovlivnit daňovou zátěž majitelů. Mluvčí Volkswagenu označil zdržení z důvodu vyšších emisí CO2 za pouhou mediální spekulaci.
Úpravy švindlujících motorů TDI se zdrží, prý kvůli nárůstu emisí CO2

Už se zdálo, že Volkswagen nalezl definitivní řešení problému aféry Dieselgate. Jenže v Německu se úpravy nyní zadrhávají v Německu a svolávání dalších aut se evidentně zdrží. Ukazuje se totiž, že po úpravě, když motory již vyhovují emisím NOx, dochází ke zvýšení homologované spotřeby a tím pádem i emisí CO2.

Život řidiče | Byznys | Dieselgate | Palivo

Aféra Dieselgate a nové testy emisí ohrozí hlavně diesely v malých autech

To by ovlivnilo nebo mohlo ovlivnit daňovou zátěž majitelů, neboť v mnoha zemích EU se daně z provozu vozidla určují právě podle emisí CO2.

Mluvčí Volkswagenu označil zdržení z důvodu vyšších emisí CO2 za pouhou mediální spekulaci, uvádějí Automotive News. Nicméně dodává, že Volkswagen pracuje na tom, aby měly vozy i po úpravě stejné hodnoty emisí a spotřeby jako před ní. A právě tyto testy zřejmě stojí za zpožděním celé svolávací akce, druhá vlna se totiž týkala zhruba čtvrt milionu Passatů.

Zajímavosti | Život řidiče | Dieselgate | Palivo

Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

V první vlně do servisů nejprve zamířil Volkswagen Amarok, nyní se řeší Passat a v dalších fázích to vedle Passatů budou i Superby, Audi A4 a A5. Následovat mají další škodovky, Seaty atd. Jen v Německu se svolávací akce bude týkat asi 2,5 milionu koncernových aut.

Zatímco motory 1.2 TDI a 2.0 TDI dostanou pouze softwarovou úpravu řídící jednotky, motory 1.6 TDI se dočkají vedle úpravy SW i nového mechanického zařízení, které bude upravovat proud vzduchu do motoru. 

Ještě složitější situaci čelí koncern v USA, kde se stále nedohodl s agenturou EPA na tom, jak problém řešit. Soud nedávno prodloužil lhůtu k dosažení dohody do 21. dubna. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků