Úpravy švindlujících motorů TDI se zdrží, prý kvůli nárůstu emisí CO2

Zvýšení emisí CO2 by ovlivnilo nebo mohlo ovlivnit daňovou zátěž majitelů. Mluvčí Volkswagenu označil zdržení z důvodu vyšších emisí CO2 za pouhou mediální spekulaci.
Úpravy švindlujících motorů TDI se zdrží, prý kvůli nárůstu emisí CO2

Už se zdálo, že Volkswagen nalezl definitivní řešení problému aféry Dieselgate. Jenže v Německu se úpravy nyní zadrhávají v Německu a svolávání dalších aut se evidentně zdrží. Ukazuje se totiž, že po úpravě, když motory již vyhovují emisím NOx, dochází ke zvýšení homologované spotřeby a tím pádem i emisí CO2.

Aféra Dieselgate a nové testy emisí ohrozí hlavně diesely v malých autech

Aféra Dieselgate a nové testy emisí ohrozí hlavně diesely v malých autech

To by ovlivnilo nebo mohlo ovlivnit daňovou zátěž majitelů, neboť v mnoha zemích EU se daně z provozu vozidla určují právě podle emisí CO2.

Mluvčí Volkswagenu označil zdržení z důvodu vyšších emisí CO2 za pouhou mediální spekulaci, uvádějí Automotive News. Nicméně dodává, že Volkswagen pracuje na tom, aby měly vozy i po úpravě stejné hodnoty emisí a spotřeby jako před ní. A právě tyto testy zřejmě stojí za zpožděním celé svolávací akce, druhá vlna se totiž týkala zhruba čtvrt milionu Passatů.

Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

V první vlně do servisů nejprve zamířil Volkswagen Amarok, nyní se řeší Passat a v dalších fázích to vedle Passatů budou i Superby, Audi A4 a A5. Následovat mají další škodovky, Seaty atd. Jen v Německu se svolávací akce bude týkat asi 2,5 milionu koncernových aut.

Zatímco motory 1.2 TDI a 2.0 TDI dostanou pouze softwarovou úpravu řídící jednotky, motory 1.6 TDI se dočkají vedle úpravy SW i nového mechanického zařízení, které bude upravovat proud vzduchu do motoru. 

Ještě složitější situaci čelí koncern v USA, kde se stále nedohodl s agenturou EPA na tom, jak problém řešit. Soud nedávno prodloužil lhůtu k dosažení dohody do 21. dubna. 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků