Úpravy švindlujících motorů TDI se zdrží, prý kvůli nárůstu emisí CO2

Zvýšení emisí CO2 by ovlivnilo nebo mohlo ovlivnit daňovou zátěž majitelů. Mluvčí Volkswagenu označil zdržení z důvodu vyšších emisí CO2 za pouhou mediální spekulaci.
Úpravy švindlujících motorů TDI se zdrží, prý kvůli nárůstu emisí CO2

Už se zdálo, že Volkswagen nalezl definitivní řešení problému aféry Dieselgate. Jenže v Německu se úpravy nyní zadrhávají v Německu a svolávání dalších aut se evidentně zdrží. Ukazuje se totiž, že po úpravě, když motory již vyhovují emisím NOx, dochází ke zvýšení homologované spotřeby a tím pádem i emisí CO2.

Aféra Dieselgate a nové testy emisí ohrozí hlavně diesely v malých autech

Aféra Dieselgate a nové testy emisí ohrozí hlavně diesely v malých autech

To by ovlivnilo nebo mohlo ovlivnit daňovou zátěž majitelů, neboť v mnoha zemích EU se daně z provozu vozidla určují právě podle emisí CO2.

Mluvčí Volkswagenu označil zdržení z důvodu vyšších emisí CO2 za pouhou mediální spekulaci, uvádějí Automotive News. Nicméně dodává, že Volkswagen pracuje na tom, aby měly vozy i po úpravě stejné hodnoty emisí a spotřeby jako před ní. A právě tyto testy zřejmě stojí za zpožděním celé svolávací akce, druhá vlna se totiž týkala zhruba čtvrt milionu Passatů.

Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

V první vlně do servisů nejprve zamířil Volkswagen Amarok, nyní se řeší Passat a v dalších fázích to vedle Passatů budou i Superby, Audi A4 a A5. Následovat mají další škodovky, Seaty atd. Jen v Německu se svolávací akce bude týkat asi 2,5 milionu koncernových aut.

Zatímco motory 1.2 TDI a 2.0 TDI dostanou pouze softwarovou úpravu řídící jednotky, motory 1.6 TDI se dočkají vedle úpravy SW i nového mechanického zařízení, které bude upravovat proud vzduchu do motoru. 

Ještě složitější situaci čelí koncern v USA, kde se stále nedohodl s agenturou EPA na tom, jak problém řešit. Soud nedávno prodloužil lhůtu k dosažení dohody do 21. dubna. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků