Úpravy švindlujících motorů TDI se zdrží, prý kvůli nárůstu emisí CO2

Zvýšení emisí CO2 by ovlivnilo nebo mohlo ovlivnit daňovou zátěž majitelů. Mluvčí Volkswagenu označil zdržení z důvodu vyšších emisí CO2 za pouhou mediální spekulaci.
Úpravy švindlujících motorů TDI se zdrží, prý kvůli nárůstu emisí CO2

Už se zdálo, že Volkswagen nalezl definitivní řešení problému aféry Dieselgate. Jenže v Německu se úpravy nyní zadrhávají v Německu a svolávání dalších aut se evidentně zdrží. Ukazuje se totiž, že po úpravě, když motory již vyhovují emisím NOx, dochází ke zvýšení homologované spotřeby a tím pádem i emisí CO2.

Aféra Dieselgate a nové testy emisí ohrozí hlavně diesely v malých autech

Aféra Dieselgate a nové testy emisí ohrozí hlavně diesely v malých autech

To by ovlivnilo nebo mohlo ovlivnit daňovou zátěž majitelů, neboť v mnoha zemích EU se daně z provozu vozidla určují právě podle emisí CO2.

Mluvčí Volkswagenu označil zdržení z důvodu vyšších emisí CO2 za pouhou mediální spekulaci, uvádějí Automotive News. Nicméně dodává, že Volkswagen pracuje na tom, aby měly vozy i po úpravě stejné hodnoty emisí a spotřeby jako před ní. A právě tyto testy zřejmě stojí za zpožděním celé svolávací akce, druhá vlna se totiž týkala zhruba čtvrt milionu Passatů.

Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

V první vlně do servisů nejprve zamířil Volkswagen Amarok, nyní se řeší Passat a v dalších fázích to vedle Passatů budou i Superby, Audi A4 a A5. Následovat mají další škodovky, Seaty atd. Jen v Německu se svolávací akce bude týkat asi 2,5 milionu koncernových aut.

Zatímco motory 1.2 TDI a 2.0 TDI dostanou pouze softwarovou úpravu řídící jednotky, motory 1.6 TDI se dočkají vedle úpravy SW i nového mechanického zařízení, které bude upravovat proud vzduchu do motoru. 

Ještě složitější situaci čelí koncern v USA, kde se stále nedohodl s agenturou EPA na tom, jak problém řešit. Soud nedávno prodloužil lhůtu k dosažení dohody do 21. dubna. 

bazar

Audi Q7 3
Rok výroby: 2011
Stav: 128 661 km
Cena: 660 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 99 405 km
Cena: 630 000 Kč
Audi A4 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 161 872 km
Cena: 274 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 189 118 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků