Úpravy švindlujících motorů TDI se zdrží, prý kvůli nárůstu emisí CO2

Zvýšení emisí CO2 by ovlivnilo nebo mohlo ovlivnit daňovou zátěž majitelů. Mluvčí Volkswagenu označil zdržení z důvodu vyšších emisí CO2 za pouhou mediální spekulaci.
Úpravy švindlujících motorů TDI se zdrží, prý kvůli nárůstu emisí CO2

Už se zdálo, že Volkswagen nalezl definitivní řešení problému aféry Dieselgate. Jenže v Německu se úpravy nyní zadrhávají v Německu a svolávání dalších aut se evidentně zdrží. Ukazuje se totiž, že po úpravě, když motory již vyhovují emisím NOx, dochází ke zvýšení homologované spotřeby a tím pádem i emisí CO2.

Aféra Dieselgate a nové testy emisí ohrozí hlavně diesely v malých autech

Aféra Dieselgate a nové testy emisí ohrozí hlavně diesely v malých autech

To by ovlivnilo nebo mohlo ovlivnit daňovou zátěž majitelů, neboť v mnoha zemích EU se daně z provozu vozidla určují právě podle emisí CO2.

Mluvčí Volkswagenu označil zdržení z důvodu vyšších emisí CO2 za pouhou mediální spekulaci, uvádějí Automotive News. Nicméně dodává, že Volkswagen pracuje na tom, aby měly vozy i po úpravě stejné hodnoty emisí a spotřeby jako před ní. A právě tyto testy zřejmě stojí za zpožděním celé svolávací akce, druhá vlna se totiž týkala zhruba čtvrt milionu Passatů.

Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

V první vlně do servisů nejprve zamířil Volkswagen Amarok, nyní se řeší Passat a v dalších fázích to vedle Passatů budou i Superby, Audi A4 a A5. Následovat mají další škodovky, Seaty atd. Jen v Německu se svolávací akce bude týkat asi 2,5 milionu koncernových aut.

Zatímco motory 1.2 TDI a 2.0 TDI dostanou pouze softwarovou úpravu řídící jednotky, motory 1.6 TDI se dočkají vedle úpravy SW i nového mechanického zařízení, které bude upravovat proud vzduchu do motoru. 

Ještě složitější situaci čelí koncern v USA, kde se stále nedohodl s agenturou EPA na tom, jak problém řešit. Soud nedávno prodloužil lhůtu k dosažení dohody do 21. dubna. 

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků