Upravené Audi A4 na bioplyn pokořilo hranici 360 km/h

Mezi alternativní druhy pohonu motorových vozidel, které by v krátkodobém horizontu mohly omezit závislost na černém zlatu, patří bioplyn. Stejně jako ostatní alternativní energetické zdroje musí i tato látka bojovat o přízeň veřejnosti. A ke slovu přichází metoda, jež se osvědčila již na počátku dvacátého století, kdy nakonec pomohla prosadit spalovací motor v konkurenci eletřiny a páry: rychlostní rekordy.

Vůz Audi A4 quattro (B7) upravený pro spalování bioplynu nyní při zkušební jízdě dosáhl rychlosti 364,6 km/h. Ačkoli jeho motor spaluje kombinaci metanu a plynu z rozkládající se slámy a trávy, dosahuje výkonu plných 700 koní (522 kW). Pohonná jednotka vychází ze sériového šestiválce s objemem tří litrů doplněného dvojitým přeplňováním. Podle konstruktérů může motor dávat až 800 koní (597 kW), ale v tomto případě jej snížili, aby úspěšný pokus o rychlostní rekord vydržela převodovka.

Ačkoli i bioplyn produkuje škodlivé emise, bilance vypuštěného CO2 zůstává neutrální. Při spalování oxidu uhličitého se totiž jedná o stejný objem, jaký byl jen krátce před tím z atmosféry pohlcen rostlinami, z nichž nyní bioplyn vzniká.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků