Mezi alternativní druhy pohonu motorových vozidel, které by v krátkodobém horizontu mohly omezit závislost na černém zlatu, patří bioplyn. Stejně jako ostatní alternativní energetické zdroje musí i tato látka bojovat o přízeň veřejnosti. A ke slovu přichází metoda, jež se osvědčila již na počátku dvacátého století, kdy nakonec pomohla prosadit spalovací motor v konkurenci eletřiny a páry: rychlostní rekordy.
Vůz Audi A4 quattro (B7) upravený pro spalování bioplynu nyní při zkušební jízdě dosáhl rychlosti 364,6 km/h. Ačkoli jeho motor spaluje kombinaci metanu a plynu z rozkládající se slámy a trávy, dosahuje výkonu plných 700 koní (522 kW). Pohonná jednotka vychází ze sériového šestiválce s objemem tří litrů doplněného dvojitým přeplňováním. Podle konstruktérů může motor dávat až 800 koní (597 kW), ale v tomto případě jej snížili, aby úspěšný pokus o rychlostní rekord vydržela převodovka.
Ačkoli i bioplyn produkuje škodlivé emise, bilance vypuštěného CO2 zůstává neutrální. Při spalování oxidu uhličitého se totiž jedná o stejný objem, jaký byl jen krátce před tím z atmosféry pohlcen rostlinami, z nichž nyní bioplyn vzniká.