Upravená Octavia RS ohromí čísly: Výkon 220 kW a maximálka 258 km/h

Škoda Octavia RS230 je sama o sobě výkonným automobilem, ani to ale společnosti JE Design nebránilo ji ještě vylepšit. Výsledkem jsou zajímavá čísla.

Tahle černá krasavice se už před zahájením úprav mohla pyšnit slušnými parametry. S výkonem 169 kW a točivým momentem 350 N.m zvládla zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,8 sekundy a maximální rychlost se vyšplhala až na 250 km/h. Ani to ale pánům z JE Design nestačilo a rozhodli se tuto Octavii RS230 ještě o kus vylepšit. Jak to celé dopadlo?

Upravená verze nabídne skutečně ohromující čísla. Výkon 220 kW a točivý moment 430 N.m doplňuje maximální rychlost 258 km/h. Zlepšil se i sprint z 0 na 100 km/h, a to o 0,2 sekundy. Vylepšení se ovšem netýká jen čísel, ale také pocitu z řízení. Automobil totiž nabídne tuner pro sportovnější zvuk motoru, který lze ovládat pouhým stiskem tlačítka. Zatímco v režimech Eco a Normal zůstává motoru běžný zvuk, při volbě kategorie Sport dojde k jeho aktivaci. Tahle úprava ovšem stojí pěkný balík, pořizovací cena "hudební" sestavy vyjde na 2.499 euro (67.500 korun).

Škodu Octavia RS230 už neobjednáte. Uvolňuje místo faceliftu

Škodu Octavia RS230 už neobjednáte. Uvolňuje místo faceliftu

Tým JE Design se vyřádil i po designové stránce. Octavia dostala mračítka na přední světlomety, upravený přední nárazník, dvě robustnější koncovky výfuku či střešní spoiler. Tyto drobné změny vyjdou na 446 eur (12.000 korun) a standardně jsou dodávány v černé barvě. Za příplatek je pak možno pořídit komponenty i v jiných barevných provedeních.

Automobil stojí na 20" kolech 235/30 ZR20, které jsou vyrobeny z leštěného černého materiálu, a obouvá pneumatiky Continental SportContact. Nezapomnělo se ani na úpravy podvozku, který nově nabídne například nižší a sportovnější pružiny s nastavitelnou světlou výškou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků