Upravená Octavia RS ohromí čísly: Výkon 220 kW a maximálka 258 km/h

Škoda Octavia RS230 je sama o sobě výkonným automobilem, ani to ale společnosti JE Design nebránilo ji ještě vylepšit. Výsledkem jsou zajímavá čísla.

Tahle černá krasavice se už před zahájením úprav mohla pyšnit slušnými parametry. S výkonem 169 kW a točivým momentem 350 N.m zvládla zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,8 sekundy a maximální rychlost se vyšplhala až na 250 km/h. Ani to ale pánům z JE Design nestačilo a rozhodli se tuto Octavii RS230 ještě o kus vylepšit. Jak to celé dopadlo?

Upravená verze nabídne skutečně ohromující čísla. Výkon 220 kW a točivý moment 430 N.m doplňuje maximální rychlost 258 km/h. Zlepšil se i sprint z 0 na 100 km/h, a to o 0,2 sekundy. Vylepšení se ovšem netýká jen čísel, ale také pocitu z řízení. Automobil totiž nabídne tuner pro sportovnější zvuk motoru, který lze ovládat pouhým stiskem tlačítka. Zatímco v režimech Eco a Normal zůstává motoru běžný zvuk, při volbě kategorie Sport dojde k jeho aktivaci. Tahle úprava ovšem stojí pěkný balík, pořizovací cena "hudební" sestavy vyjde na 2.499 euro (67.500 korun).

Škodu Octavia RS230 už neobjednáte. Uvolňuje místo faceliftu

Škodu Octavia RS230 už neobjednáte. Uvolňuje místo faceliftu

Tým JE Design se vyřádil i po designové stránce. Octavia dostala mračítka na přední světlomety, upravený přední nárazník, dvě robustnější koncovky výfuku či střešní spoiler. Tyto drobné změny vyjdou na 446 eur (12.000 korun) a standardně jsou dodávány v černé barvě. Za příplatek je pak možno pořídit komponenty i v jiných barevných provedeních.

Automobil stojí na 20" kolech 235/30 ZR20, které jsou vyrobeny z leštěného černého materiálu, a obouvá pneumatiky Continental SportContact. Nezapomnělo se ani na úpravy podvozku, který nově nabídne například nižší a sportovnější pružiny s nastavitelnou světlou výškou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků