Upravená Octavia RS ohromí čísly: Výkon 220 kW a maximálka 258 km/h

Škoda Octavia RS230 je sama o sobě výkonným automobilem, ani to ale společnosti JE Design nebránilo ji ještě vylepšit. Výsledkem jsou zajímavá čísla.

Tahle černá krasavice se už před zahájením úprav mohla pyšnit slušnými parametry. S výkonem 169 kW a točivým momentem 350 N.m zvládla zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,8 sekundy a maximální rychlost se vyšplhala až na 250 km/h. Ani to ale pánům z JE Design nestačilo a rozhodli se tuto Octavii RS230 ještě o kus vylepšit. Jak to celé dopadlo?

Upravená verze nabídne skutečně ohromující čísla. Výkon 220 kW a točivý moment 430 N.m doplňuje maximální rychlost 258 km/h. Zlepšil se i sprint z 0 na 100 km/h, a to o 0,2 sekundy. Vylepšení se ovšem netýká jen čísel, ale také pocitu z řízení. Automobil totiž nabídne tuner pro sportovnější zvuk motoru, který lze ovládat pouhým stiskem tlačítka. Zatímco v režimech Eco a Normal zůstává motoru běžný zvuk, při volbě kategorie Sport dojde k jeho aktivaci. Tahle úprava ovšem stojí pěkný balík, pořizovací cena "hudební" sestavy vyjde na 2.499 euro (67.500 korun).

Škodu Octavia RS230 už neobjednáte. Uvolňuje místo faceliftu

Škodu Octavia RS230 už neobjednáte. Uvolňuje místo faceliftu

Tým JE Design se vyřádil i po designové stránce. Octavia dostala mračítka na přední světlomety, upravený přední nárazník, dvě robustnější koncovky výfuku či střešní spoiler. Tyto drobné změny vyjdou na 446 eur (12.000 korun) a standardně jsou dodávány v černé barvě. Za příplatek je pak možno pořídit komponenty i v jiných barevných provedeních.

Automobil stojí na 20" kolech 235/30 ZR20, které jsou vyrobeny z leštěného černého materiálu, a obouvá pneumatiky Continental SportContact. Nezapomnělo se ani na úpravy podvozku, který nově nabídne například nižší a sportovnější pružiny s nastavitelnou světlou výškou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků