Úpravce Kuhl změnil Toyotu RAV4 k nepoznání. Je připravena na náročný terén a přestavba nevyjde draho

Máte Toyotu RAV4 a chcete s ní do terénu? S touhle přestavbou vás jen tak něco nezastaví, navíc získáte drsný vzhled.

Automobily segmentu SUV jsou laděné zejména na jízdu po silnicích, kde také tráví drtivou většinu svého života. Najdou se ale tací, kteří by se sofistikovaným vozem rádi vyrazili do terénu a nechtějí si kupovat ryzí offroad. Japonský úpravce Kuhl jim proto nabízí rozsáhle upravenou Toyotu RAV4, která je v Japonsku velmi oblíbená.

Záměru výletů po nezpevněných cestách si všimla i automobilka, proto na domácím trhu nabízí outdoorový paket Adventure Off-Road II, vycházející z linie Adventure, v Evropě známější jako TRD Offroad. Zatím, co tady jde především o vizuální stránku věci, Kuhl šel cestou radikální proměny celého vozu reálně posilující jeho terénní dovednosti.

Je pozoruhodné, jak se na základu RAV4 podařilo designérům spojit vzhled armádních speciálů s prvky sportovních SUV. Identifikaci dárce znesnadňuje kompletní odstranění původních plaket a celkové přepracování přídě. Originální z ní zůstala jen hlavní světla. Ta obepínají masivně rozšířené blatníky navazující a vysoko umístěný nárazník s černým lakem. Stejný povrch má také maska chladiče, doplněná robotní horní lištou, nesoucí název bodykitu „VRAVRA Mars“. Drsným tvarům se musela přizpůsobit i kapota. Kryty zpětných zrcátek pak jen dotvářejí komplexnost přestavby.

 

Z boku na první pohled zaujmou 17palcová litá kola Vrarva DW, obutá do terénních pneumatik Dunlop Grantrek AT5. Jestli to myslíte vážně, měli byste jít i do příplatkové sady tlumičů, které „Ravce“ přidají na světlé výšce. Pak totiž dává smysl černá ochrana prahů při přejezdu ostřejších úhlů. Hned za nimi se nachází nástavec zadních blatníků, inspirovaný výkonnými SUV od Lamborghini nebo Ferrari. Sportovní duch na zádi vymodeloval střešní spoiler, jehož okraje se táhnou po stranách celého okna. Původní světla dostala atraktivní kryty. Nárazník musel být kvůli rozšíření vymodelovaný celý od začátku a zajímavým způsobem jsou do něj integrované boční otvory. Ve spodní části je náznak kontrastně černého difuzoru.

Fotky interiéru sice nejsou dostupné, ale úpravce tvrdí, že jej osvěžil novým čalouněním a gumovými koberci. Kuhl si za paket účtuje v přepočtu 404.000 korun, což není vůbec špatné. V ceně je totiž lakování, i kompletní montáž.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Váš názor Další článek: Takhle jste Daihatsu Copen asi ještě neviděli. Z roztomilého sporťáku je teď drsný off-road

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz