Úprava aut z Dieselgate v ČR povinná nebude, potvrdil Dan Ťok

Zástupci zemí Visegrádské čtyřky jednali na ministerstvu dopravy o řešení kauzy s emisemi motorů TDI skupiny Volkswagen.
Úprava aut z Dieselgate v ČR povinná nebude, potvrdil Dan Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok jednal se zástupci zemí V4 o společném postupu při řešení tzv. aféry Dieselgate. Domluvili se na tom, že úprava pro majitele dotčených aut povinná nebude. „Všichni jsme se shodli na tom, že uživatele aut s dotčenými motory nechceme popotahovat za chybu, kterou nezpůsobili. Do servisu povinně nejspíš muset nebudou. Pokud ovšem do servisu vyrazí, budou mít úpravu zajištěnou zdarma,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok v tiskovém prohlášení.

Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

K dobrovolným opravám se Ťok přiklonil už dříve, po jednáních s britskými úřady. Podle nich neexistují zákonné prostředky, jak majitele k servisnímu zásahu přinutit. 

Volkswagen bude problém v Evropě řešit softwarovými úpravami (2.0 TDI), respektive kombinací softwarové a hardwarové úpravy (1.6 TDI). Někteří odborníci nicméně před servisním zásahem varují:

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Složitější bude náprava v Americe, kde kauza propukla. Do amerických vozů bude Volkswagen muset namontovat nový katalyzátor a v některých případech údajně i kompletní systém vstřikování aditiva AdBlue.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků