Úprava aut z Dieselgate v ČR povinná nebude, potvrdil Dan Ťok

Zástupci zemí Visegrádské čtyřky jednali na ministerstvu dopravy o řešení kauzy s emisemi motorů TDI skupiny Volkswagen.
Úprava aut z Dieselgate v ČR povinná nebude, potvrdil Dan Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok jednal se zástupci zemí V4 o společném postupu při řešení tzv. aféry Dieselgate. Domluvili se na tom, že úprava pro majitele dotčených aut povinná nebude. „Všichni jsme se shodli na tom, že uživatele aut s dotčenými motory nechceme popotahovat za chybu, kterou nezpůsobili. Do servisu povinně nejspíš muset nebudou. Pokud ovšem do servisu vyrazí, budou mít úpravu zajištěnou zdarma,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok v tiskovém prohlášení.

Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

K dobrovolným opravám se Ťok přiklonil už dříve, po jednáních s britskými úřady. Podle nich neexistují zákonné prostředky, jak majitele k servisnímu zásahu přinutit. 

Volkswagen bude problém v Evropě řešit softwarovými úpravami (2.0 TDI), respektive kombinací softwarové a hardwarové úpravy (1.6 TDI). Někteří odborníci nicméně před servisním zásahem varují:

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Složitější bude náprava v Americe, kde kauza propukla. Do amerických vozů bude Volkswagen muset namontovat nový katalyzátor a v některých případech údajně i kompletní systém vstřikování aditiva AdBlue.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků