Úprava aut z Dieselgate v ČR povinná nebude, potvrdil Dan Ťok

Zástupci zemí Visegrádské čtyřky jednali na ministerstvu dopravy o řešení kauzy s emisemi motorů TDI skupiny Volkswagen.
Úprava aut z Dieselgate v ČR povinná nebude, potvrdil Dan Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok jednal se zástupci zemí V4 o společném postupu při řešení tzv. aféry Dieselgate. Domluvili se na tom, že úprava pro majitele dotčených aut povinná nebude. „Všichni jsme se shodli na tom, že uživatele aut s dotčenými motory nechceme popotahovat za chybu, kterou nezpůsobili. Do servisu povinně nejspíš muset nebudou. Pokud ovšem do servisu vyrazí, budou mít úpravu zajištěnou zdarma,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok v tiskovém prohlášení.

Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

K dobrovolným opravám se Ťok přiklonil už dříve, po jednáních s britskými úřady. Podle nich neexistují zákonné prostředky, jak majitele k servisnímu zásahu přinutit. 

Volkswagen bude problém v Evropě řešit softwarovými úpravami (2.0 TDI), respektive kombinací softwarové a hardwarové úpravy (1.6 TDI). Někteří odborníci nicméně před servisním zásahem varují:

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Složitější bude náprava v Americe, kde kauza propukla. Do amerických vozů bude Volkswagen muset namontovat nový katalyzátor a v některých případech údajně i kompletní systém vstřikování aditiva AdBlue.

bazar

Audi A3 1,9
Rok výroby: 2010
Stav: 57 337 km
Cena: 276 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 328 183 km
Cena: 190 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2014
Stav: 97 986 km
Cena: 530 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2000
Stav: 246 196 km
Cena: 55 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 211 026 km
Cena: 250 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 228 872 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků