Únorový trh: automobilů proti lednu přibylo, lidé ale stále šetří

Největší nárůst registrací přinesl únor v porovnání s prvním měsícem roku 2011 značce Hyundai. Zatímco v lednu trh zaznamenal 646 nových vozů, v následující uzávěrce jich bylo již 930, což korejskému výrobci přineslo na české scéně poskok čítající 284 vozidel.

Asi se nedá předpokládat, že by tuzemští zákazníci začali považovat vozidla z nošovické automobilky za vlastní, nicméně podle mínění zástupce společnosti může být zájem způsobený určitou změnou v názorech kupujících, kteří se nebojí opustit tradiční značky. „Privátním i firemním zákazníkům imponují užitné vlastnosti a nízké provozní náklady našich vozů, umocněné pětiletou zárukou,“ sdělil AutoRevue.cz Vladimír Vošický z vedení společnosti Hyundai Motor Czech s.r.o.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Modely, které táhnou Hyundai - i20, i30 a ix20 (zleva)

Meziměsíční skoky v registracích mají na svědomí různé dodací lhůty a teprve až v dalších měsících se uvidí, jak si Hyundai skutečně povede. „Výkyvy jsou dané tím, jestli je auto na skladě. V tom případě je i rychle k dodání. Pokud je o něj velký zájem a musí se objednat, pak trvá delší dobu, než se dostane k majiteli a posléze i k registraci. Akční ceny se dělají právě většinou podle skladových zásob,“ řekl AutoRevue.cz tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl.

K nejprodávanějším modelům značky Hyundai patří rodinné vozy i20 a i30 nebo víceúčelový automobil ix20. Pomyslná stříbrná příčka patří při srovnání lednových a únorových údajů Škodě. Počet registrací mladoboleslavského výrobce se zvýšil o 223 kusů, na čemž má největší zásluhu Octavia s 2080 modely. To přece jen dokazuje, že lidé stále hodně sází na osvědčená jména a na tradici. Na opačném pólu stojí Kia, která byla proti lednu v manku o 141 kusů.

Únor přinesl v celkovém počtu registrací nárůst 1169 osobních aut. „V přehledu ovšem pořád převažují firemní vozy. Obnova v privátní sféře je daná kupní silou a zároveň i určitou náladou ve společnosti směřující k šetření. Přestože jsou akční ceny na snad nejnižší možné úrovni, mezi lidmi stále převládá názor, že může být ještě hůř,“ dodává Tunkl.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků