Únorový trh: automobilů proti lednu přibylo, lidé ale stále šetří

Největší nárůst registrací přinesl únor v porovnání s prvním měsícem roku 2011 značce Hyundai. Zatímco v lednu trh zaznamenal 646 nových vozů, v následující uzávěrce jich bylo již 930, což korejskému výrobci přineslo na české scéně poskok čítající 284 vozidel.

Asi se nedá předpokládat, že by tuzemští zákazníci začali považovat vozidla z nošovické automobilky za vlastní, nicméně podle mínění zástupce společnosti může být zájem způsobený určitou změnou v názorech kupujících, kteří se nebojí opustit tradiční značky. „Privátním i firemním zákazníkům imponují užitné vlastnosti a nízké provozní náklady našich vozů, umocněné pětiletou zárukou,“ sdělil AutoRevue.cz Vladimír Vošický z vedení společnosti Hyundai Motor Czech s.r.o.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Modely, které táhnou Hyundai - i20, i30 a ix20 (zleva)

Meziměsíční skoky v registracích mají na svědomí různé dodací lhůty a teprve až v dalších měsících se uvidí, jak si Hyundai skutečně povede. „Výkyvy jsou dané tím, jestli je auto na skladě. V tom případě je i rychle k dodání. Pokud je o něj velký zájem a musí se objednat, pak trvá delší dobu, než se dostane k majiteli a posléze i k registraci. Akční ceny se dělají právě většinou podle skladových zásob,“ řekl AutoRevue.cz tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl.

K nejprodávanějším modelům značky Hyundai patří rodinné vozy i20 a i30 nebo víceúčelový automobil ix20. Pomyslná stříbrná příčka patří při srovnání lednových a únorových údajů Škodě. Počet registrací mladoboleslavského výrobce se zvýšil o 223 kusů, na čemž má největší zásluhu Octavia s 2080 modely. To přece jen dokazuje, že lidé stále hodně sází na osvědčená jména a na tradici. Na opačném pólu stojí Kia, která byla proti lednu v manku o 141 kusů.

Únor přinesl v celkovém počtu registrací nárůst 1169 osobních aut. „V přehledu ovšem pořád převažují firemní vozy. Obnova v privátní sféře je daná kupní silou a zároveň i určitou náladou ve společnosti směřující k šetření. Přestože jsou akční ceny na snad nejnižší možné úrovni, mezi lidmi stále převládá názor, že může být ještě hůř,“ dodává Tunkl.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků