Únorový prodej aut v Česku: Podíl dieselů stále klesá

22 komentářů

audax
7. března • 22:03

keď sa niektoré typy dieselov prestávajú do áut motovať,tak logicky klesá aj ich predaj,ak by tomu bolo opačne,že by sa prestali osadzovať dieslové motory a ich predaj začne stúpať,nebolo by to príliš reálne.....

Kuk Vykuk
6. března • 0:22

Hlavně při tom pohřbu dehťáků nešiřte paniku nebo ty naftový socky s rakovinometama klepne pepka :-D

pacho
5. března • 21:21

je to v celku sranda, celý tento hon na "bosorky". je vyprovokovaný VW-genom, lebo nedokáže vyrobiť sluišný dizel bez podvodu, tak ako ostatné automobilky. Fakt ba ma zaujímali čísla, či aj . PSA, alebo aliancia R-N, tak prudko klesajú predaje dízlov ako VW. Tieto čísla sa radšej ani nezverejnujú.

Aladin
5. března • 22:00

Ale kulový. S auty to nemá nic společného. Německo rozjelo byznys se snižováním emisí. A aby to dostalo grády, podepsalo klimatickou dohodu. Mimochodem pro plnění klimatické dohody bude dle odhadů třeba v rámci celé EU investovat 180 mld eur každý rok prvních 20let. Němci začali se zelenou energií, která domácnostem značně prodražuje účty a Němcům se to pochopitelně nelíbí. A změny v automobilismu se líbí ještě méně. Proto dostávají různé eko sdružení dotace na svoje působení. V těchto organizacích pracují většinou magoři, kteří vyvolávají paniku a vedou militantní kampaně, které utváří celospolečenské názory. Názory, které se hodí vládním zájmům. Zkrátka užiteční idioti. Tyhle věci mohou mít pochopitelně pozitivní dopad. Ale ne v takové rychlosti. Ať jsou dusíkomety jaké jsou ( já preferuji benzín a nemám rád ve městech diesely), tak není možné nechat někoho utratit třeba 40tis eur za auto a pak mu za rok zakázat jezdit. Je to šílenství ve prospěch byznysu na úkor jednotlivce. Taková Evropa dříve nebyla.

Toky
6. března • 9:02

Prečo by mu po roku zakazovali 40tisícové aut? Pokiaľ viem áut s dízlovým motorom spĺňajúcim Euro6 sa nijaký zákaz netýka. Keď kúpiš teraz nový dízel za 40tisíc tak určite ti ho o rok nikto nezakáže.
Ešte je treba poznamenať, že zatiaľ nikto nič nezakázal. Len v tomto smere súd dal mestám v podstate voľnú ruku. Nikto ale nevraví, že povedzme v Berlíne o rok bude zákaz prevádzky dízla Euro5. Je to na Berlíne či a v akom rozsahu čo zobmedzí. Možno neurobí nič, možno bude zákaz vjazdu s hrozbou pokuty do širšieho centra s dízlom s Euro4... Možností je veľa. Nieje treba hneď chytať hysáky. Možno len pre Euro3,4,5 spoplatní mesačné užívanie auta s takýmto motorom v centre... Bohvie.

Aladin
6. března • 10:23

Již jsem četl názory, že by se zákaz mohl vztahovat i na euro6. A po naftě je ihned na řadě benzín, to je jasné. Problém je, že města by neměla zakazovat co povolí stát.Mně spíše vadí, že již jen takové úvahy a debaty vnášejí mezi lidi a malé firmy nejistotu a zbytečný stres. Takhle by stát fungovat rozhodně neměl. Taková rozhodnutí by měla být tvořena na státní úrovni v rámci plánů na delší období. Třeba, že zakáží prodej naftových vozů a stávající nechají dojezdit třeba ještě 10let. Zkrátka nějaké rozhodnutí, na které je možno se v klidu připravit. Současná debata neprobíhá mezi občané města - město (stát). Současná debata probíhá mezi "malý hlouček placených aktivistů" versus město.To je jako, kdyby jsi si postavil patrový domek, zkolaudoval ho a najednou se město rozhodlo, že patrové domky nezapadají do rázu krajiny, tak se bude debatovat, zda se budou příští rok patra bourat celá, z části nebo demolovat celé domky.

Kuk Vykuk
6. března • 15:24

Takovým rozhodnutím na státní úrovní zabránil tězkej lobbying autodinosaurů. Teď jen došlo ke srážce s realitou, protože města nejsou schopný plnit limity ani z roku 2010 a tak se nasrali a protlačili to zezdola. I bába Makrela fňukala že prej těm automobilká asi moc důvěřovala. To jí tak někdo uvěří, když si hraje na bezprizorní nánu. Politikům se určitě hodně ulevilo, že ty omezení nemusej zavádět sami. Na to neměli koule. 3x větší zvýhodňování dehťaků v Euro normách byla pěkná lobbystická prasárna na obyvatelstvu.

Toky
6. března • 9:19

Každopádne do Nemecka vôbec nejazdím takže ako si tam začnú oni čistiť luft obmedzovaním dízlov ma nejako netrápi. A naša vláda keby sa pokúsila zakazovať dízle tak ju podľa mňa pri prvej príležitosti národ ukameňuje.

Jindra
5. března • 20:39

Už jsem si objednal noveho forda naftačka moc se na něj těším.Žadnej zasranej benzin ani hybrid ale poctiva naftička a ted brečte zelene palice ještě před par lety jste nam rvali jak je diesel užasnej a najednou to neni pravda to je sila. Radči se podivej čím doma topiš a nečum čim ja jezdim.

xman
5. března • 22:57

Porad lepsi novej motor na mazut nez 15 let stara dotazena popelnice...

Jméno
5. března • 21:48

Tak to jseš fakt borec. Byt (panelák) - topení ústřední. Domácnost hybridní (elektřina z fotovoltaniky a starých baterií z BMW + klasická elektřina) vaření na elektřině a v parní troubě, žádná mikrovlnka, třídění odpadu. Chata - elektřina hybridní, topení fotovoltanika + na Vánoce krb na dřevo. Auta obě na LPG s tím, že je jedno půjde po 23 letech provozu během roku pryč za něj bude elektromobil.

MartinST
5. března • 20:46

Ford v nafte..? Tak to je v klidu, to moc dlouho jezdit nebudes :D Jen sranda... , ale proc "zasranej benzin"?

Antiautomat
5. března • 17:26

Cosi mi hovori ze nam este za nimi bude smutno. Tato masaz je uz tak prehnana co strach.

E15
5. března • 18:20

Smutno za dieselovým smradem a hlukem? Proč?

homer
5. března • 19:29

časem jsem došel k tomu že na mejch německejch a italskejch dýzlech mě kupodivu nejvíc serou vibrace

Kuk Vykuk
6. března • 0:18

Ty s elektrikou zmizej.

Kuk Vykuk
6. března • 14:21

Majitelé Tesel byli překvapený, že po dlouhých cestách nejsou tak unavený jako kdyby jeli spalovákem. Permanentní hluk a vibrace se na únavě podepisují víc než si myslíme. I psi prý radši skáčou do elektriky než do spalovacího auta. U těch dražších a luxusnějších moderních limuzín to asi nebude až tak patrné, ale u zbytku aut určitě.

podfinancovany lemur
5. března • 18:34

Jen TiDIti si mohou myslet, ze se neco zasadne zlepsi. Pri vsech tech antibiotikach a hormonech v mase, dioxinech a kadmiu v lezenine, eckach, barvivech, dochucovadlech, modifikovanych genech temer v cemkoliv, azbestu ve vzduchu, rtuti v rybach a mori, becherovce na hrade a koblihach v podhradi, je nejaky dieselovy smrad jen prkotina i kdyby byl sebeodpornejsi.

E15
5. března • 18:59

Naprostý nesouhlas!!! Všemu tomu, co zmiňuješ, se lze více či méně vyhnout. Ale dýchat člověk musí a vzduch je jenom jeden. A já se nemíním kvůli dieselovým dementům odstěhovat z Prahy. Ať se odstěhují oni. A když to nepůjde po dobrém, tak ať to jde po zlém - jak v Německu...

Petr Maleček (dj.kure)
5. března • 20:00

Radši tři moderní nafťáky, než jeden přímovstřikový benzín! To je teprve rakovina hard.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
E15
5. března • 20:19

Spousta "přímovstřikových" zážehových motorů má i režim nepřímého vstřiku, na který jedou v režimu nízkého zatížení (typicky ve městech, o která jde především). A jinak i zážehové motory mají od letoška filtry pevných částic, takže je to vyřešeno... Smrdutá nafta s o stovky (až tisíce) procent normy překračujícími emisemi NOx je mrtvá....

E15
5. března • 20:16

Definuj moderní nafťák... Možná od Euro6... možná!

Doporučujeme

Články odjinud