Únorový prodej aut v Česku: Podíl dieselů stále klesá

Antiautomat  |  05. 03. 2018 17:26

Cosi mi hovori ze nam este za nimi bude smutno. Tato masaz je uz tak prehnana co strach.

Odpovědět  |   | 
E15  |  05. 03. 2018 18:20

Smutno za dieselovým smradem a hlukem? Proč?

Odpovědět  |   | 
podfinancovany lemur  |  05. 03. 2018 18:34

Jen TiDIti si mohou myslet, ze se neco zasadne zlepsi. Pri vsech tech antibiotikach a hormonech v mase, dioxinech a kadmiu v lezenine, eckach, barvivech, dochucovadlech, modifikovanych genech temer v cemkoliv, azbestu ve vzduchu, rtuti v rybach a mori, becherovce na hrade a koblihach v podhradi, je nejaky dieselovy smrad jen prkotina i kdyby byl sebeodpornejsi.

Odpovědět  |   | 
E15  |  05. 03. 2018 18:59

Naprostý nesouhlas!!! Všemu tomu, co zmiňuješ, se lze více či méně vyhnout. Ale dýchat člověk musí a vzduch je jenom jeden. A já se nemíním kvůli dieselovým dementům odstěhovat z Prahy. Ať se odstěhují oni. A když to nepůjde po dobrém, tak ať to jde po zlém - jak v Německu...

Odpovědět  |   | 

Radši tři moderní nafťáky, než jeden přímovstřikový benzín! To je teprve rakovina hard.

Apple iPhone 8 64GB Space Gray (Vodafone) | Apple iPod Shuffle 3rd gen 2GB Pink | Apple MacBook Pro 13" (Mid 2012, i5, 8GB RAM, 120GB SSD) |

Odpovědět  |   | 
E15  |  05. 03. 2018 20:16

Definuj moderní nafťák... Možná od Euro6... možná!

Odpovědět  |   | 
E15  |  05. 03. 2018 20:19

Spousta "přímovstřikových" zážehových motorů má i režim nepřímého vstřiku, na který jedou v režimu nízkého zatížení (typicky ve městech, o která jde především). A jinak i zážehové motory mají od letoška filtry pevných částic, takže je to vyřešeno... Smrdutá nafta s o stovky (až tisíce) procent normy překračujícími emisemi NOx je mrtvá....

Odpovědět  |   | 
homer  |  05. 03. 2018 19:29

časem jsem došel k tomu že na mejch německejch a italskejch dýzlech mě kupodivu nejvíc serou vibrace

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 03. 2018 00:18

Ty s elektrikou zmizej.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 03. 2018 14:21

Majitelé Tesel byli překvapený, že po dlouhých cestách nejsou tak unavený jako kdyby jeli spalovákem. Permanentní hluk a vibrace se na únavě podepisují víc než si myslíme. I psi prý radši skáčou do elektriky než do spalovacího auta. U těch dražších a luxusnějších moderních limuzín to asi nebude až tak patrné, ale u zbytku aut určitě.

Odpovědět  |   | 
Jindra  |  05. 03. 2018 20:39

Už jsem si objednal noveho forda naftačka moc se na něj těším.Žadnej zasranej benzin ani hybrid ale poctiva naftička a ted brečte zelene palice ještě před par lety jste nam rvali jak je diesel užasnej a najednou to neni pravda to je sila. Radči se podivej čím doma topiš a nečum čim ja jezdim.

Odpovědět  |   | 
MartinST  |  05. 03. 2018 20:46

Ford v nafte..? Tak to je v klidu, to moc dlouho jezdit nebudes :D Jen sranda... , ale proc "zasranej benzin"?

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  05. 03. 2018 21:48

Tak to jseš fakt borec. Byt (panelák) - topení ústřední. Domácnost hybridní (elektřina z fotovoltaniky a starých baterií z BMW + klasická elektřina) vaření na elektřině a v parní troubě, žádná mikrovlnka, třídění odpadu.

Chata - elektřina hybridní, topení fotovoltanika + na Vánoce krb na dřevo.

Auta obě na LPG s tím, že je jedno půjde po 23 letech provozu během roku pryč za něj bude elektromobil.

Odpovědět  |   | 
xman  |  05. 03. 2018 22:57

Porad lepsi novej motor na mazut nez 15 let stara dotazena popelnice...

Odpovědět  |   | 
pacho  |  05. 03. 2018 21:21

je to v celku sranda, celý tento hon na "bosorky". je vyprovokovaný VW-genom, lebo nedokáže vyrobiť sluišný dizel bez podvodu, tak ako ostatné automobilky. Fakt ba ma zaujímali čísla, či aj . PSA, alebo aliancia R-N, tak prudko klesajú predaje dízlov ako VW. Tieto čísla sa radšej ani nezverejnujú.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  05. 03. 2018 22:00

Ale kulový. S auty to nemá nic společného. Německo rozjelo byznys se snižováním emisí. A aby to dostalo grády, podepsalo klimatickou dohodu. Mimochodem pro plnění klimatické dohody bude dle odhadů třeba v rámci celé EU investovat 180 mld eur každý rok prvních 20let. Němci začali se zelenou energií, která domácnostem značně prodražuje účty a Němcům se to pochopitelně nelíbí. A změny v automobilismu se líbí ještě méně. Proto dostávají různé eko sdružení dotace na svoje působení. V těchto organizacích pracují většinou magoři, kteří vyvolávají paniku a vedou militantní kampaně, které utváří celospolečenské názory. Názory, které se hodí vládním zájmům. Zkrátka užiteční idioti. Tyhle věci mohou mít pochopitelně pozitivní dopad. Ale ne v takové rychlosti. Ať jsou dusíkomety jaké jsou ( já preferuji benzín a nemám rád ve městech diesely), tak není možné nechat někoho utratit třeba 40tis eur za auto a pak mu za rok zakázat jezdit. Je to šílenství ve prospěch byznysu na úkor jednotlivce. Taková Evropa dříve nebyla.

Odpovědět  |   | 
Toky  |  06. 03. 2018 09:02

Prečo by mu po roku zakazovali 40tisícové aut? Pokiaľ viem áut s dízlovým motorom spĺňajúcim Euro6 sa nijaký zákaz netýka. Keď kúpiš teraz nový dízel za 40tisíc tak určite ti ho o rok nikto nezakáže.
Ešte je treba poznamenať, že zatiaľ nikto nič nezakázal. Len v tomto smere súd dal mestám v podstate voľnú ruku. Nikto ale nevraví, že povedzme v Berlíne o rok bude zákaz prevádzky dízla Euro5. Je to na Berlíne či a v akom rozsahu čo zobmedzí. Možno neurobí nič, možno bude zákaz vjazdu s hrozbou pokuty do širšieho centra s dízlom s Euro4... Možností je veľa. Nieje treba hneď chytať hysáky. Možno len pre Euro3,4,5 spoplatní mesačné užívanie auta s takýmto motorom v centre... Bohvie.

Odpovědět  |   | 
Toky  |  06. 03. 2018 09:19

Každopádne do Nemecka vôbec nejazdím takže ako si tam začnú oni čistiť luft obmedzovaním dízlov ma nejako netrápi. A naša vláda keby sa pokúsila zakazovať dízle tak ju podľa mňa pri prvej príležitosti národ ukameňuje.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  06. 03. 2018 10:23

Již jsem četl názory, že by se zákaz mohl vztahovat i na euro6. A po naftě je ihned na řadě benzín, to je jasné. Problém je, že města by neměla zakazovat co povolí stát.

Mně spíše vadí, že již jen takové úvahy a debaty vnášejí mezi lidi a malé firmy nejistotu a zbytečný stres. Takhle by stát fungovat rozhodně neměl. Taková rozhodnutí by měla být tvořena na státní úrovni v rámci plánů na delší období. Třeba, že zakáží prodej naftových vozů a stávající nechají dojezdit třeba ještě 10let. Zkrátka nějaké rozhodnutí, na které je možno se v klidu připravit. Současná debata neprobíhá mezi občané města - město (stát). Současná debata probíhá mezi "malý hlouček placených aktivistů" versus město.To je jako, kdyby jsi si postavil patrový domek, zkolaudoval ho a najednou se město rozhodlo, že patrové domky nezapadají do rázu krajiny, tak se bude debatovat, zda se budou příští rok patra bourat celá, z části nebo demolovat celé domky.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 03. 2018 15:24

Takovým rozhodnutím na státní úrovní zabránil tězkej lobbying autodinosaurů. Teď jen došlo ke srážce s realitou, protože města nejsou schopný plnit limity ani z roku 2010 a tak se nasrali a protlačili to zezdola. I bába Makrela fňukala že prej těm automobilká asi moc důvěřovala. To jí tak někdo uvěří, když si hraje na bezprizorní nánu. Politikům se určitě hodně ulevilo, že ty omezení nemusej zavádět sami. Na to neměli koule. 3x větší zvýhodňování dehťaků v Euro normách byla pěkná lobbystická prasárna na obyvatelstvu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 03. 2018 00:22

Hlavně při tom pohřbu dehťáků nešiřte paniku nebo ty naftový socky s rakovinometama klepne pepka

Odpovědět  |   | 
audax  |  07. 03. 2018 22:03

keď sa niektoré typy dieselov prestávajú do áut motovať,tak logicky klesá aj ich predaj,ak by tomu bolo opačne,že by sa prestali osadzovať dieslové motory a ich predaj začne stúpať,nebolo by to príliš reálne.....

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 57 N/A
Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce ne…

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

30.  8.  2019 | | 192 N/A
Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má plno asistentů a LED světlomety

Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má …

Novou Kiu Xceed si budete moci už příští týden prohlédnout na výstavě Auta na náplavce. Importér už zveřejnil ceny a nevypadají vůbec zle.

24.  8.  2019 | | 34 N/A