Nová generace roadsteru BMW R 1200 R přináší řadu novinek. Nová je přední obrácená vidlice, motor i rám

Nová generace roadsteru BMW R 1200 R přináší řadu novinek. Nová je přední obrácená vidlice, motor i rám

Z odkazu na předchůdce zůstalo zachováno zadní zavěšení Paralever s kardanem a letmo uchyceným zadním kolem

Z odkazu na předchůdce zůstalo zachováno zadní zavěšení Paralever s kardanem a letmo uchyceným zadním kolem

Poznávacím znamením erka zůstává plochy dvouválec. Jeho výkon činí 125 koní.

Poznávacím znamením erka zůstává plochy dvouválec. Jeho výkon činí 125 koní.

Novou generaci lze poznat i podle nového příhradového rámu, který erku náramně sluší.

Novou generaci lze poznat i podle nového příhradového rámu, který erku náramně sluší.

Ostatně stejně jako příplatkové spoilery pod motorem nebo zlatě lakovaná přední vidlice.

Ostatně stejně jako příplatkové spoilery pod motorem nebo zlatě lakovaná přední vidlice.

Několik variant sedadla nabízí jeho výšku 790-820 mm. Dostatečný komfort nabídne i spolujezdci.

Několik variant sedadla nabízí jeho výšku 790-820 mm. Dostatečný komfort nabídne i spolujezdci.

Jedna z variant příplatkových štítků. Vzduch zvládá obstojně rozrážet do rychlosti přibližně 140 km/h.

Jedna z variant příplatkových štítků. Vzduch zvládá obstojně rozrážet do rychlosti přibližně 140 km/h.

Přední světlomet s LED denním svícením ve tvaru H nepostrádá trojici písmen výrobce.

Přední světlomet s LED denním svícením ve tvaru H nepostrádá trojici písmen výrobce.

Už jediný pohled na radiálně uchycené brzdiče od Bremba prozrazuje, že erko nebude mít s decelerací výraznější problém.

Už jediný pohled na radiálně uchycené brzdiče od Bremba prozrazuje, že erko nebude mít s decelerací výraznější problém.

R 1200 R nabízí i možnost bezklíčového startování. Klíče stačí nosit třeba v kapse.

R 1200 R nabízí i možnost bezklíčového startování. Klíče stačí nosit třeba v kapse.

Modro-bílá kombinace doplněná několika zlatými přívěsky testovanému exempláři vysloveně slušela.

Modro-bílá kombinace doplněná několika zlatými přívěsky testovanému exempláři vysloveně slušela.

Digitální displej nabízí několik grafických možností, ale především poskytuje nespočet informací...

Digitální displej nabízí několik grafických možností, ale především poskytuje nespočet informací...

...jedna z verzí se soustředí na otáčkoměr. Čitelnost údajů je dobrá i na přímém slunci.

...jedna z verzí se soustředí na otáčkoměr. Čitelnost údajů je dobrá i na přímém slunci.

Další z variant uspořádání informací. Zde s dominantním ukazatelem rychlosti. Za tmy se displej sám přepne do negativního zobrazení s tmavým pozadím.

Další z variant uspořádání informací. Zde s dominantním ukazatelem rychlosti. Za tmy se displej sám přepne do negativního zobrazení s tmavým pozadím.

Na levém ovladači je umístěn tempomat a lze tu přepínat hodnoty palubního počítače i nastavení podvozku.

Na levém ovladači je umístěn tempomat a lze tu přepínat hodnoty palubního počítače i nastavení podvozku.

Pravá ruka má na starosti standardně startování, ale i tlačítko pro vyhřívání rukojetí či nastavování palivových map.

Pravá ruka má na starosti standardně startování, ale i tlačítko pro vyhřívání rukojetí či nastavování palivových map.

I víčko nádrže lze otevírat bez nutnosti použití klíče. Na bezklíčové řešení upozorňuje nápis KEYLESS RIDE.

I víčko nádrže lze otevírat bez nutnosti použití klíče. Na bezklíčové řešení upozorňuje nápis KEYLESS RIDE.

O klid v řízení na rozbitých silnicích i v mezních situacích se stará standardně montovaný tlumič řízení.

O klid v řízení na rozbitých silnicích i v mezních situacích se stará standardně montovaný tlumič řízení.

Nového zpracování se vedle přední lampy dočkalo i zadní světlo.

Nového zpracování se vedle přední lampy dočkalo i zadní světlo.

Příplatkové jsou i efektní LED blinkry. Ty lze umístit dopředu i dozadu a erku náramně sluší.

Příplatkové jsou i efektní LED blinkry. Ty lze umístit dopředu i dozadu a erku náramně sluší.

Z odkazu na předchůdce zůstalo zachováno zadní zavěšení Paralever s kardanem a letmo uchyceným zadním kolem
Poznávacím znamením erka zůstává plochy dvouválec. Jeho výkon činí 125 koní.
Novou generaci lze poznat i podle nového příhradového rámu, který erku náramně sluší.
Ostatně stejně jako příplatkové spoilery pod motorem nebo zlatě lakovaná přední vidlice.
20
Fotogalerie

Univerzální voják: Test nové a hodně překopané generace BMW R 1200 R

Kapitoly článku:


Technické údaje:

Motor: Vzduchem a vodou chlazený čtyřdobý plochý dvouválec

Objem: 1170 cm3

Vrtání x zdvih: 101 mm x 73 mm
Výkon: 92 kW (125 koní) při 7500 ot./min
Největší točivý moment: 125 Nm při 6500 ot./min 

Rozvor: 1515 mm

Délka: 2165 mm

Šířka: 880 mm

Výška: 1300 mm

Výška sedadla: 790-820 mm
Brzdy vpředu: dva kotouče, plovoucí třmeny, průměr 320 mm, čtyřpístky

Brzdy vzadu: jeden kotouč, průměr 276 mm, dvoupístkové plovoucí třmeny

Pneu vpředu: 120/70 ZR 17

Pneu vzadu: 180/55 ZR 17

Pohotovostní hmotnost: 231 kg
Objem nádrže 18 l

Maximální rychlost: Přes 200 km/h

Spotřeba paliva při 90 km/h: 3,9 l/100 km

Spotřeba při 120 km/h: 5,4 l/100 km


Základní cena: 347 700 Kč

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud