za tuhle cenu je to totalni nesmysl, a ta spotreba je vycucana z prstu, podle me se toho nikdy nevirobi ani 10 tisic kusu celkove, natoz 50 tisic rocne B-] pred 10 lety by to asi uspelo a mozna by i prodali celkove 50 tisic kosu, ted je to drahe a s malou baterkou a malym dojezdem
Elektrické auto se dá udělat i s designem. Dnes už vajíčko s náznakem světel lidi nezaujme, to platilo možná před dvaceti lety...
Spise neni vajicko jako vajicko. Navic pokud ma byt auto pro masy, musi byt pro prumerny vkus a prumerny vkus = nevkus.
Rád si budu držet nevkus, pokud mne to udrží stranou od podobného "designu".
Najednou nevypadá eCígo tak špatně, relativně tedy...
přesně tak, nějak nevidím jediný důvod, proč dát přednost tomuto vehiklu (který vypadá jako studenstká studie emobility z 90tých let) před eCitigem...
Ovsem proti tehle helme nevypada spatne ani hadraplan. B-] :-D
No jak vypadá je celkem jedno, tyhle cityvehikly jsou "krasavci" všechny. Ale technicky vychází sakra dobře. 240+km a přitom relativně použitelné auto do města za 430litrů je OK. Tedy dokud s tím nějaký juniorsenior nevyrazí na cestu směr chorvatské štěrkobetonbeach..
Za golfový vozík chcú 17 000 €...,to si snáď robia srandu? Pravdepodobne iba Dacia dokáže vyrobiť EV dostupné širokej verejnosti, bez zbytočných sľubov v žiare reflektorov.
Jedinou cenu, kterou v článku vidím, je cena na UK trhu 15 100 GBP a to už je i se výhodněnín 4 500 GBP, takže nedotovaná tržní cena 19 500 GBP! To je skoro 600 000 KČ za něco jako golfový vozík... opravdu síla :-D
Tak vzhledem k tomu, že se o to Dacia ani v náznaku nepokouší, tak bych s tím tvrzením byl opatrný. Ona je jedna věc smontovat v Rumunsku dávno amortizovanou pratechnologii Renaultu a druhá, úplně jiná vyvíjet něco nového, navíc z principu ne levného.
Aká je nová technológia pohonu automobilu elektromotorom?Táto technika je tu s nami už minimálne 120 rokov.Elektroauta už teraz vyrába kde-kto a nové firmy na EV pribúdajú ako huby po daždi.Jediny neriešiteľny problém je cena bateriek. Panasonic a LG dodavajuce bateriove články prakticky všetkým výrobcom včetne tesly, by museli znížiť cenu. Deje sa skôr opak,keďže nerastné suroviny na vyrobu akumulátorov stúpajú. Panasonic a LG si nemôžu dovoliť predávať pod cenu ako výrobcovia EV.
Tak pokud už samotné články vyjdou na cca 100 USD/kWh, nechápu, proč by měly být elektromobily nějak dramaticky drahé. Podle mě je důvod jejich vysoké ceny zejména v malosériovosti jejich výroby. Jinými slovy, kdyby se elektromobily vyráběly masově po stamilionech a rozhodly jsme se, že přejdeme z elektomobilů na spalováky, pak by ceny byly opačné (eCitiGO za 250tis a benzinové CitiGO s tím strašně složitým spalovacím motorem, mnohostupňovou převodovkou, spojkou, výfukovým systémem s katalyzátorem (na jehož výrobu je potřeba (považte!) platina) atd atd za 450tis) :-D
Bohužiaľ najnižšia cena sa drží okolo 115$ za kWh a viac dole v dohľadnej dobe nepôjde aj keď Elon Musk stále prosí Panasonic aby cenu znížili. Už sú cenou na hranici rentabilnosti.Pri súčasnom chemickom zložení lithiovych akumulatoroch sa lacnejšie vyrobiť jednoducho nedajú.
Jsou pod. Za lonsky rok mel Panasonic ze spolecneho podniku minus dvacet giga jenu (cca ctyri giga Kc).
Jak dlouho že ten společný podník funguje? Jo aha, že plán dosáhnout plné kapacity je teprve příští rok? Koho to zajímá, my chceme zisk...
Nepodstatne. A plna kapacita nezmusi nutne znamenat zisk, muze to klidn znamenat i vetsi ztratu, proto se Panasonic cukal.
Jistě, co se ti nehodí, je nepodstatné... No jo, ty budeš opravdu mistr ekonomie. Spíš ale jsi jen normální hospodský plácal.
Nejaky argument by nebyl?
Byl, ale pro rozumné lidi. Když někdo neumí pochopit základy fungování firem, těžko mu mohu cokoli vysvětlovat.
Takze nebyl, diky.
Napsal jsem ti jich dost. Nemohu za to, že je nedovedeš pochopit.
nicméně 115 USD přece není důvod, aby auto s 60 kWh stálo milion.
Móda a okamžitý zisk, o to jde. Dříve automobilka počítala s rozložením nákladů do více let. Tesla takhle koneckonců pracuje stále, k tomu neustále investuje do vývoje a rozvoje. Jenže ostatní nechtějí...
Majitel Farday Future už prý vyhlásil osobní bankrot, když se v roce 2015 odhadovalo jeho jmění na cca 6mld USD a nyní prý má dluhy cca 3,6 mld USD. Sir James Dyson vývoj elektrovozu po proinvesování 2,5 miliard USD prý už taky ukončil, když jeho výzkumný tým složený z cca 500 odborníků zjistil, že to nelze vyrobit tak, aby to bylo "komečně úspěšné" a ceny surovin prý neklesají do r. 2020 tak rychle, jak bylo původně očekáváno.Asi nelze říct, že by oba nechtěli anebo se nesnažili, když do toho vývoje investovali takové peníze?
Je zajímavé, že Tesla to umí... Nissan Leaf je komerčně velmi úspěšný, Renaulty Z.E. taky.Taky je otázkou, na co se soustředili. To, pro jistotu, už zprávy nepíší. Ale podle toho by se dal určit potenciál úspěšnosti takových projektů. Rozfofrovat spoustu peněz není tak těžké, zejména pokud za tím není skutečně použitelná myšlenka.
Tyhle "úspěšné" firmy už umí postavit elektromobil tak, aby byl cenově srovnatelný anebo dokonce levnější, jako klasické automobily se spalovacím motorem, a přitom mít na tom i nějaký zisk?
Tyhle firmy umí postavit elektromobil tak, aby jej lidi kupovali a firma z toho měla zisk. Víš, nejsou všichni jen socky jako ty, aby museli řešit "nejlevnější".
Proč se bojíte napsat, že žádný z těch údajně "úspěšných" výrobců elektromobilů nedokáže postavit elekromobil cenově srovnatelný nebo levnější než konvenční automobil, protože by to pro ně bylo podobně ztrátové, jako pro ty výše uvedené firmy, které už vývoj svého elektromobilu zřejmě z těchto důvodů ukončily?
Protože "levnější" není měřítko pro srovnávání. To je sockařský pohled. Že krachly firmy, které se snažily o další exkluzivní elektromobily, to není nic divného. Tak, jak píšu jinde, chybí jim koncepce a reálná použitelnost, myšlenka. Tedy něco, co Tesla, Nissan nebo třeba Hyundai mají.
Podle čeho soudíte, že se tým Sira Jamese Dysona snažil o další exkluzivní elektromobil?Nespočívá právě v tom ten nesmysl stavět "exkluzivní" elektromobily, které ale neřeší v podstatě nic z hlediska vlivů převažující dopravy založené na spalovacích motorech? Neměly by být elektromobily naopak levnější a dostupnější, když by měly být konstrukčně jednodušší a spolehlivější, než vozidla se spalovacím motorem? Pokud tedy není možné zatím postavit levné elektromobily, které by postupně nahradily stávající auta, jak udělat z těch milionů stávajících řidičů takové boháče, aby si většina z nich mohla bez problémů dovolit nějaký ten "exkluzivní" elektromobil jako náhradu za levnější vozidlo se spalovacím motorem?
Ktery rok mela Tesla zisk?
Hledej, šmudlo. A pak zkus započítat i to, co obratem investovala do dalšího rozvoje, namísto přelévání do kapes nenažranců. Tedy pokud na to tvá mentální kapacita stačí.
Ja to hledat nemusim, ja to vim. Zadny. A Tesla ma PROVOZNI ztratu. Jeste nejaky dotaz?
Dacia ma elektromobil ve vyvoji od roku 2017 ;-) takze to tvoje "Dacia ani v náznaku nepokouší" je nesmysl, tak jako recykluji techniku Renaultu u spalovacich verzi, uplne stejne ji budou recyklovat u elektromobilu ;-) Dacia jiz elektricke muly v severskych zemich testuje prez 2 roky, a da s epredpokladat ze nejaky pristi model s premierou po roce 2022 jiz bude u Dacie nabizen i s elektrickym pohonem
Testovat mulu vyrobenou rendlíkem je něco úplně jiného, než chystat reálnou výrobu vlastního produktu. A ta se skutečně zatím ani v náznaku nechystá.
Pořád lepší, než Škoda, která se s vývojem ani neobtěžovala a prostě jen převzala technologii od VW. Ale musí se nechat, že mediálně jim to šlo nabarvit hezky, to jo... než člověk zjistí, že je to zastaralá a neekonomická hloupost od VW.
8kWh na 100km? O tom by se dalo s úspěchem pochybovat...B-]
Tak proč by ne? 4kW tomu na 50 km/h stačí. Za 2 hodiny to ujede 100 km a spotřebuje 8 kWh ;-)
600kg a 50kW... 8kWh na sto je samozřejmě naprostý nesmysl. Tedy pokud se to neměří nějakou spešl švédskou ecogreengretametodikou, kdy se začíná na kopci a končí v údolí....
Příští evropská metodika bude elektro měření začátek na kopci, konec dole, spalováky naopak. :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.