Uniti One je nový levný elektromobil. Uveze tři lidi a stojí jako elektrická Škoda

Nojono  |  15. 10. 2019 08:23

8kWh na 100km? O tom by se dalo s úspěchem pochybovat...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  15. 10. 2019 09:02

600kg a 50kW... 8kWh na sto je samozřejmě naprostý nesmysl. Tedy pokud se to neměří nějakou spešl švédskou ecogreengretametodikou, kdy se začíná na kopci a končí v údolí....

Odpovědět  |   | 
Thomas Fuk  |  15. 10. 2019 09:37

Příští evropská metodika bude elektro měření začátek na kopci, konec dole, spalováky naopak.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  15. 10. 2019 21:03

Tak proč by ne? 4kW tomu na 50 km/h stačí. Za 2 hodiny to ujede 100 km a spotřebuje 8 kWh

Odpovědět  |   | 
Paly  |  15. 10. 2019 09:13

Za golfový vozík chcú 17 000 €...,to si snáď robia srandu? Pravdepodobne iba Dacia dokáže vyrobiť EV dostupné širokej verejnosti, bez zbytočných sľubov v žiare reflektorov.

Odpovědět  |   | 
Thomas Fuk  |  15. 10. 2019 09:36

Tak vzhledem k tomu, že se o to Dacia ani v náznaku nepokouší, tak bych s tím tvrzením byl opatrný. Ona je jedna věc smontovat v Rumunsku dávno amortizovanou pratechnologii Renaultu a druhá, úplně jiná vyvíjet něco nového, navíc z principu ne levného.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  15. 10. 2019 10:20

Dacia ma elektromobil ve vyvoji od roku 2017 takze to tvoje "Dacia ani v náznaku nepokouší" je nesmysl, tak jako recykluji techniku Renaultu u spalovacich verzi, uplne stejne ji budou recyklovat u elektromobilu Dacia jiz elektricke muly v severskych zemich testuje prez 2 roky, a da s epredpokladat ze nejaky pristi model s premierou po roce 2022 jiz bude u Dacie nabizen i s elektrickym pohonem

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  15. 10. 2019 11:14

Testovat mulu vyrobenou rendlíkem je něco úplně jiného, než chystat reálnou výrobu vlastního produktu. A ta se skutečně zatím ani v náznaku nechystá.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 10. 2019 19:09

Pořád lepší, než Škoda, která se s vývojem ani neobtěžovala a prostě jen převzala technologii od VW. Ale musí se nechat, že mediálně jim to šlo nabarvit hezky, to jo... než člověk zjistí, že je to zastaralá a neekonomická hloupost od VW.

Odpovědět  |   | 
Paly  |  15. 10. 2019 10:28

Aká je nová technológia pohonu automobilu elektromotorom?Táto technika je tu s nami už minimálne 120 rokov.Elektroauta už teraz vyrába kde-kto a nové firmy na EV pribúdajú ako huby po daždi.Jediny neriešiteľny problém je cena bateriek. Panasonic a LG dodavajuce bateriove články prakticky všetkým výrobcom včetne tesly, by museli znížiť cenu. Deje sa skôr opak,keďže nerastné suroviny na vyrobu akumulátorov stúpajú. Panasonic a LG si nemôžu dovoliť predávať pod cenu ako výrobcovia EV.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  15. 10. 2019 10:50

Tak pokud už samotné články vyjdou na cca 100 USD/kWh, nechápu, proč by měly být elektromobily nějak dramaticky drahé. Podle mě je důvod jejich vysoké ceny zejména v malosériovosti jejich výroby. Jinými slovy, kdyby se elektromobily vyráběly masově po stamilionech a rozhodly jsme se, že přejdeme z elektomobilů na spalováky, pak by ceny byly opačné (eCitiGO za 250tis a benzinové CitiGO s tím strašně složitým spalovacím motorem, mnohostupňovou převodovkou, spojkou, výfukovým systémem s katalyzátorem (na jehož výrobu je potřeba (považte!) platina) atd atd za 450tis)

Odpovědět  |   | 
Paly  |  15. 10. 2019 12:17

Bohužiaľ najnižšia cena sa drží okolo 115$ za kWh a viac dole v dohľadnej dobe nepôjde aj keď Elon Musk stále prosí Panasonic aby cenu znížili. Už sú cenou na hranici rentabilnosti.Pri súčasnom chemickom zložení lithiovych akumulatoroch sa lacnejšie vyrobiť jednoducho nedajú.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  15. 10. 2019 12:28

nicméně 115 USD přece není důvod, aby auto s 60 kWh stálo milion.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 10. 2019 13:14

Móda a okamžitý zisk, o to jde. Dříve automobilka počítala s rozložením nákladů do více let. Tesla takhle koneckonců pracuje stále, k tomu neustále investuje do vývoje a rozvoje. Jenže ostatní nechtějí...

Odpovědět  |   | 
dilema  |  15. 10. 2019 14:25

Majitel Farday Future už prý vyhlásil osobní bankrot, když se v roce 2015 odhadovalo jeho jmění na cca 6mld USD a nyní prý má dluhy cca 3,6 mld USD. Sir James Dyson vývoj elektrovozu po proinvesování 2,5 miliard USD prý už taky ukončil, když jeho výzkumný tým složený z cca 500 odborníků zjistil, že to nelze vyrobit tak, aby to bylo "komečně úspěšné" a ceny surovin prý neklesají do r. 2020 tak rychle, jak bylo původně očekáváno.

Asi nelze říct, že by oba nechtěli anebo se nesnažili, když do toho vývoje investovali takové peníze?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 10. 2019 15:22

Je zajímavé, že Tesla to umí... Nissan Leaf je komerčně velmi úspěšný, Renaulty Z.E. taky.
Taky je otázkou, na co se soustředili. To, pro jistotu, už zprávy nepíší. Ale podle toho by se dal určit potenciál úspěšnosti takových projektů. Rozfofrovat spoustu peněz není tak těžké, zejména pokud za tím není skutečně použitelná myšlenka.

Odpovědět  |   | 
dilema  |  15. 10. 2019 19:01

Tyhle "úspěšné" firmy už umí postavit elektromobil tak, aby byl cenově srovnatelný anebo dokonce levnější, jako klasické automobily se spalovacím motorem, a přitom mít na tom i nějaký zisk?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 10. 2019 19:10

Tyhle firmy umí postavit elektromobil tak, aby jej lidi kupovali a firma z toho měla zisk. Víš, nejsou všichni jen socky jako ty, aby museli řešit "nejlevnější".

Odpovědět  |   | 
jozka  |  15. 10. 2019 19:30

Ktery rok mela Tesla zisk?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 10. 2019 19:41

Hledej, šmudlo. A pak zkus započítat i to, co obratem investovala do dalšího rozvoje, namísto přelévání do kapes nenažranců. Tedy pokud na to tvá mentální kapacita stačí.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  15. 10. 2019 19:49

Ja to hledat nemusim, ja to vim. Zadny. A Tesla ma PROVOZNI ztratu. Jeste nejaky dotaz?

Odpovědět  |   | 
dilema  |  16. 10. 2019 09:10

Proč se bojíte napsat, že žádný z těch údajně "úspěšných" výrobců elektromobilů nedokáže postavit elekromobil cenově srovnatelný nebo levnější než konvenční automobil, protože by to pro ně bylo podobně ztrátové, jako pro ty výše uvedené firmy, které už vývoj svého elektromobilu zřejmě z těchto důvodů ukončily?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 10. 2019 21:19

Protože "levnější" není měřítko pro srovnávání. To je sockařský pohled. Že krachly firmy, které se snažily o další exkluzivní elektromobily, to není nic divného. Tak, jak píšu jinde, chybí jim koncepce a reálná použitelnost, myšlenka. Tedy něco, co Tesla, Nissan nebo třeba Hyundai mají.

Odpovědět  |   | 
dilema  |  17. 10. 2019 09:29

Podle čeho soudíte, že se tým Sira Jamese Dysona snažil o další exkluzivní elektromobil?
Nespočívá právě v tom ten nesmysl stavět "exkluzivní" elektromobily, které ale neřeší v podstatě nic z hlediska vlivů převažující dopravy založené na spalovacích motorech? Neměly by být elektromobily naopak levnější a dostupnější, když by měly být konstrukčně jednodušší a spolehlivější, než vozidla se spalovacím motorem? Pokud tedy není možné zatím postavit levné elektromobily, které by postupně nahradily stávající auta, jak udělat z těch milionů stávajících řidičů takové boháče, aby si většina z nich mohla bez problémů dovolit nějaký ten "exkluzivní" elektromobil jako náhradu za levnější vozidlo se spalovacím motorem?

Odpovědět  |   | 
jozka  |  15. 10. 2019 14:42

Jsou pod. Za lonsky rok mel Panasonic ze spolecneho podniku minus dvacet giga jenu (cca ctyri giga Kc).

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 10. 2019 19:43

Jak dlouho že ten společný podník funguje? Jo aha, že plán dosáhnout plné kapacity je teprve příští rok? Koho to zajímá, my chceme zisk...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  15. 10. 2019 19:50

Nepodstatne. A plna kapacita nezmusi nutne znamenat zisk, muze to klidn znamenat i vetsi ztratu, proto se Panasonic cukal.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 10. 2019 20:22

Jistě, co se ti nehodí, je nepodstatné... No jo, ty budeš opravdu mistr ekonomie. Spíš ale jsi jen normální hospodský plácal.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  15. 10. 2019 20:25

Nejaky argument by nebyl?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 10. 2019 07:51

Byl, ale pro rozumné lidi. Když někdo neumí pochopit základy fungování firem, těžko mu mohu cokoli vysvětlovat.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  16. 10. 2019 07:52

Takze nebyl, diky.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 10. 2019 21:20

Napsal jsem ti jich dost. Nemohu za to, že je nedovedeš pochopit.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 10. 2019 11:38

Jedinou cenu, kterou v článku vidím, je cena na UK trhu 15 100 GBP a to už je i se výhodněnín 4 500 GBP, takže nedotovaná tržní cena 19 500 GBP! To je skoro 600 000 KČ za něco jako golfový vozík... opravdu síla

Odpovědět  |   | 
Ijon  |  15. 10. 2019 09:41

Najednou nevypadá eCígo tak špatně, relativně tedy...

Odpovědět  |   | 
Thomas Fuk  |  15. 10. 2019 09:58

No jak vypadá je celkem jedno, tyhle cityvehikly jsou "krasavci" všechny. Ale technicky vychází sakra dobře. 240+km a přitom relativně použitelné auto do města za 430litrů je OK. Tedy dokud s tím nějaký juniorsenior nevyrazí na cestu směr chorvatské štěrkobetonbeach..

Odpovědět  |   | 
rektolog naivka  |  15. 10. 2019 09:58

Ovsem proti tehle helme nevypada spatne ani hadraplan.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  15. 10. 2019 10:38

přesně tak, nějak nevidím jediný důvod, proč dát přednost tomuto vehiklu (který vypadá jako studenstká studie emobility z 90tých let) před eCitigem...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 10. 2019 13:15

Elektrické auto se dá udělat i s designem. Dnes už vajíčko s náznakem světel lidi nezaujme, to platilo možná před dvaceti lety...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  15. 10. 2019 14:37

Spise neni vajicko jako vajicko. Navic pokud ma byt auto pro masy, musi byt pro prumerny vkus a prumerny vkus = nevkus.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 10. 2019 15:23

Rád si budu držet nevkus, pokud mne to udrží stranou od podobného "designu".

Odpovědět  |   | 
iPace  |  16. 10. 2019 12:18

za tuhle cenu je to totalni nesmysl, a ta spotreba je vycucana z prstu, podle me se toho nikdy nevirobi ani 10 tisic kusu celkove, natoz 50 tisic rocne pred 10 lety by to asi uspelo a mozna by i prodali celkove 50 tisic kosu, ted je to drahe a s malou baterkou a malym dojezdem

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 46 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A