Unikly oficiální snímky nového BMW X5. Uvnitř je to trošku Mercedes

Nová X5 už toho moc neskrývá. Známe i motorovou paletu prvního modelového roku.

Po čínských automobilových webech se objevují snímky nové generace BMW X5, které jako první na krátko zveřejnil BMW Blog. Současně s uniklými materiály prosakují i zatím nepotvrzené informace o technice či rozměrech novinky.

Nové BMW Z4 na prvních fotkách a videu. Poslechněte si šestiválcové M40i!

Nové BMW Z4 na prvních fotkách a videu. Poslechněte si šestiválcové M40i!

Již čtvrtá generace má kódové označení G05. Zepředu zaujmou horizontálně členěné ledvinky, které odkazují na koncept větší X7. Nezvětší se však jen maska chladiče, ale zase i celé auto, a to podstatně. Údajně bude o 36 mm delší, šířku o 66 mm a také vyšší o 19 mm. Rozvor náprav pak bude větší o 42 mm. BMW si tak nejspíš dělá prostor pro aktuální X3, která dospěla nejen rozměrově, ale také ostatními parametry.

Nahlédnout můžeme také do interiéru. Ten se v základu drží zvyklostí BMW, ale nabídne modernější design, zejména výdechů ventilace. Podobně jako u posledních Mercedesů je pak kaplička přístrojů spojena s 12,3palcovým středovým displejem infotainmentu, který tak již netrčí z palubní desky.

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

Novinka staví na platformě nové řady 5, která umožní i instalaci natáčení všech kol, a vzduchové odpružení s možností zvýšení světlé výšky o 40 milimetrů, a to i na dálku pomocí klíčku s dotykovou plochou. Vůbec poprvé nabídne X5 terénní módy, podobně jako třeba Land Rover. Módy pro sníh, písek, šotolinu a bahno lze volit v rámci paketu off-road.

První várka motorizací neskrývá žádné překvapení. Dieselový pohon obslouží klasické tři výkonové varianty třílitrového šestiválce, tedy 30d, 40d a M50d již se čtyřmi namísto tří turbodmychadel. Zážehový motoru může být šestiválcové 40i nebo osmiválec 4,4 litru 50i. Postupně dorazí i čtyřválcové varianty, včetně plug-in hybridu. Standardem je vždy osmistupňový automat a pohon všech kol xDrive. Na přání si můžete zlepšit výjezdy ze zatáček díky samosvornému zadnímu diferenciálu.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků