Unikly oficiální snímky nového BMW X5. Uvnitř je to trošku Mercedes

Nová X5 už toho moc neskrývá. Známe i motorovou paletu prvního modelového roku.

Po čínských automobilových webech se objevují snímky nové generace BMW X5, které jako první na krátko zveřejnil BMW Blog. Současně s uniklými materiály prosakují i zatím nepotvrzené informace o technice či rozměrech novinky.

Nové BMW Z4 na prvních fotkách a videu. Poslechněte si šestiválcové M40i!

Nové BMW Z4 na prvních fotkách a videu. Poslechněte si šestiválcové M40i!

Již čtvrtá generace má kódové označení G05. Zepředu zaujmou horizontálně členěné ledvinky, které odkazují na koncept větší X7. Nezvětší se však jen maska chladiče, ale zase i celé auto, a to podstatně. Údajně bude o 36 mm delší, šířku o 66 mm a také vyšší o 19 mm. Rozvor náprav pak bude větší o 42 mm. BMW si tak nejspíš dělá prostor pro aktuální X3, která dospěla nejen rozměrově, ale také ostatními parametry.

Nahlédnout můžeme také do interiéru. Ten se v základu drží zvyklostí BMW, ale nabídne modernější design, zejména výdechů ventilace. Podobně jako u posledních Mercedesů je pak kaplička přístrojů spojena s 12,3palcovým středovým displejem infotainmentu, který tak již netrčí z palubní desky.

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

Novinka staví na platformě nové řady 5, která umožní i instalaci natáčení všech kol, a vzduchové odpružení s možností zvýšení světlé výšky o 40 milimetrů, a to i na dálku pomocí klíčku s dotykovou plochou. Vůbec poprvé nabídne X5 terénní módy, podobně jako třeba Land Rover. Módy pro sníh, písek, šotolinu a bahno lze volit v rámci paketu off-road.

První várka motorizací neskrývá žádné překvapení. Dieselový pohon obslouží klasické tři výkonové varianty třílitrového šestiválce, tedy 30d, 40d a M50d již se čtyřmi namísto tří turbodmychadel. Zážehový motoru může být šestiválcové 40i nebo osmiválec 4,4 litru 50i. Postupně dorazí i čtyřválcové varianty, včetně plug-in hybridu. Standardem je vždy osmistupňový automat a pohon všech kol xDrive. Na přání si můžete zlepšit výjezdy ze zatáček díky samosvornému zadnímu diferenciálu.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků