Unikly oficiální snímky nového BMW X5. Uvnitř je to trošku Mercedes

Nová X5 už toho moc neskrývá. Známe i motorovou paletu prvního modelového roku.

Po čínských automobilových webech se objevují snímky nové generace BMW X5, které jako první na krátko zveřejnil BMW Blog. Současně s uniklými materiály prosakují i zatím nepotvrzené informace o technice či rozměrech novinky.

Nové BMW Z4 na prvních fotkách a videu. Poslechněte si šestiválcové M40i!

Nové BMW Z4 na prvních fotkách a videu. Poslechněte si šestiválcové M40i!

Již čtvrtá generace má kódové označení G05. Zepředu zaujmou horizontálně členěné ledvinky, které odkazují na koncept větší X7. Nezvětší se však jen maska chladiče, ale zase i celé auto, a to podstatně. Údajně bude o 36 mm delší, šířku o 66 mm a také vyšší o 19 mm. Rozvor náprav pak bude větší o 42 mm. BMW si tak nejspíš dělá prostor pro aktuální X3, která dospěla nejen rozměrově, ale také ostatními parametry.

Nahlédnout můžeme také do interiéru. Ten se v základu drží zvyklostí BMW, ale nabídne modernější design, zejména výdechů ventilace. Podobně jako u posledních Mercedesů je pak kaplička přístrojů spojena s 12,3palcovým středovým displejem infotainmentu, který tak již netrčí z palubní desky.

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

Novinka staví na platformě nové řady 5, která umožní i instalaci natáčení všech kol, a vzduchové odpružení s možností zvýšení světlé výšky o 40 milimetrů, a to i na dálku pomocí klíčku s dotykovou plochou. Vůbec poprvé nabídne X5 terénní módy, podobně jako třeba Land Rover. Módy pro sníh, písek, šotolinu a bahno lze volit v rámci paketu off-road.

První várka motorizací neskrývá žádné překvapení. Dieselový pohon obslouží klasické tři výkonové varianty třílitrového šestiválce, tedy 30d, 40d a M50d již se čtyřmi namísto tří turbodmychadel. Zážehový motoru může být šestiválcové 40i nebo osmiválec 4,4 litru 50i. Postupně dorazí i čtyřválcové varianty, včetně plug-in hybridu. Standardem je vždy osmistupňový automat a pohon všech kol xDrive. Na přání si můžete zlepšit výjezdy ze zatáček díky samosvornému zadnímu diferenciálu.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků