Unikly informace o nové Mazdě CX-5. Zřejmě to bude šestiválcová zadokolka!

Nová Mazda CX-5 se podle všeho přejmenuje na CX-50. V nabídce motoru číhají dva šestiválce. Vznětová verze dosahuje 600 N.m točivého momentu.

Japonské SUV Mazda CX-5 čekají velké změny. Podle španělského serveru Coche Spias se přestěhuje na větší architekturu s pohonem zadních kol a zástupem nových motorů. Ten samý server také rovnou zveřejňuje zatím nepotvrzený seznam oněch nových motorů z rodiny SkyActiv, který zahrnuje i několik zajímavostí.

Mazda pracuje na nových šestiválcích. Chce se stát prémiovou automobilkou

Mazda pracuje na nových šestiválcích. Chce se stát prémiovou automobilkou

V seznamu motorů totiž vyčnívají dvě položky - SkyActiv-X 3.0 48V M Hybrid a SkyActiv-D 3.3. V obou případech by mělo jít o dříve potvrzené šestiválce. První z nich je zážehový se vznětovým principem zapalování směsi ve válci a druhý je klasický vznětový. První z uvedených motorů by měl pak obsahovat i mild-hybridní technologii.

Oba motory mají uvedený výkon 285 koní. Vznětová verze pak zaujme vysokým točivým momentem 600 N.m. Server Coche Spias také nové SUV nenazývá jako CX-5, ale jako CX-50. Podle všeho by ale nemělo jít o samostatné auto, jako je tomu v případě CX-30, ale o přímou náhradu za CX-5.

TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Ve vzduchu momentálně visí spekulace, že toto nové SUV a chystaná nová generace Mazdy 6 budou mít totožnou platformu. Oba vozy by měly mít koncepci řadových motorů s pohonem zadních kol a možností čtyřkolky. Unikla i informace o osmistupňové automatické převodovce. Pokud se k tomu všemu přidá i věhlasný japonský design, který má Mazda v současnosti vybroušený k dokonalosti, mohou mít třeba BMW řady 3 a BMW X3 problém.

Galerie doplněna o současnou Mazdu CX-5.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků