Unikly fotky odlehčeného Ferrari 488 GTB. Pista stojí přes 6 milionů

Není to poprvé, co unikly fotky silnější verze Ferrari 488 GTB. Nyní už ale máme k dispozici i základní technická data.

O odlehčené a posílené verzi Ferrari 488 GTB jsme psali již několikrát. Naposledy koncem ledna, kdy se na instagramu objevil snímek pořízený v rámci „tajného“ odhalení vozu. Ani tentokrát neinformujeme na základě oficiálních materiálů Ferrari, ale prostřednictvím článku, který na svých stránkách zveřejnila japonský Autocar.

Nejvýkonnější Ferrari 488 zcela odhaleno. Jak se vám líbí?

Nejvýkonnější Ferrari 488 zcela odhaleno. Jak se vám líbí?

Dostupné snímky ukazují úplnou podobu karoserie a interiéru, a že se je na co dívat! Nejsilnější Ferrari 488, které dostalo přídomek Pista (trať), působí agresivněji než standardní 488 GTB, ale zase ne natolik, aby děsilo lid Monaka, kde bude zanedlouho jistojistě k vidění. Šlo spíše o vyrýsování a shazování kilogramů snad všude, kde to jenom šlo.

Unikly snímky ostré verze Ferrari 488. "GTO" dostane i karbonová kola

Unikly snímky ostré verze Ferrari 488. "GTO" dostane i karbonová kola

Kola mají být karbonová, ta se nicméně postarala jenom o část diety, jejímž výsledkem je úbytek devadesáti kilogramů. Suchá hmotnost Pisty činí jenom 1280 kilogramů, což je pro srovnání zhruba tolik, co váží některé kompaktní hatchbacky. Ty ale zase nepohání osmiválcová tři-devítka s výkonem 530 kW (o 38 kW více než 488 GTB) a točivým momentem 770 N.m (+10 N.m).

Zrychlení z 0-100 km/h má zabrat jenom 2,8 sekundy, tedy o dvě desetiny méně, než za kolik to zvládne standardní 488 GTB, maximální rychlost prý překročí 340 km/h. Jak jsme uvedli již dříve, zapracovalo se i na přítlaku (o 20 procent vyšší) a brzdách.

I Michael Schumacher jezdil autobusem. Luxusní Iveco je nyní na prodej

I Michael Schumacher jezdil autobusem. Luxusní Iveco je nyní na prodej

Zveřejnění kompletních informací můžeme očekávat v následujících hodinách, výstavní premiéra je pak plánována na autosalon v Ženevě. Základní cena údajně činí zhruba 240.000 eur, což je v přepočtu asi 6,1 milionu korun. Jenom pro srovnání: cena běžného Ferrari 488 GTB byla v době uvedení na trh 174.907 eur.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků