Unikly fotky BMW X5 M a X6 M. A rovnou v brutálních verzích Competition

Rovněž novou generaci BMW X5 a jeho „kupé“ verzi X6 už čekají výkonnější specifikace od divize M. A stejně jako menší X3 M a X4 M se větší modely dočkají i vrcholné varianty Competition.

Výkonná SUV X3 M a X4 M nám BMW představilo už minulý měsíc. Nově tak přichází na řadu i stejně vyšperkované X5 a jeho stylovější protějšek X6. První fotky „emkových“ verzí utekly z produkční linky na Instagram a poté mířily do světa skrze forum Bimmer Post. Kromě tradičně agresivnějšího vzezření dvojice SUV se přitom dozvídáme, že také větší modely budou k mání ve dvou variantách.

BMW už trápí novou X6 na Nordschleife. Rovnou ve verzi M s výkonem 600 koní!

BMW už trápí novou X6 na Nordschleife. Rovnou ve verzi M s výkonem 600 koní!

Vedle „základní“ X5 M a X6 M budou mít totiž zákazníci na výběr také z plně vybavené a ještě výkonnější verze Competition – označení, které se BMW snaží postupně aplikovat na všechny své modely divize M. Fotky navíc unikají ve chvíli, kdy jsme se ještě ani nedočkali uvedení standardní nové generace X6. Můžeme tak naplno spatřit nové zadní svítilny a vlastně celou záď s výraznými prolisy.

Pod kapotou obou macatých SUV se očekává 4,4litrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel, který již nyní používá supersedan M5. Velice pravděpodobně tak dojde i na stejný výkon 441 kW (600 koní) v případě standardních X5 M a X6 M, zatímco verze Competiton by nabídla stejnou hodnotu jako M5 Competiton, tedy 460 kW (625 koní).

Žádná elektřina. Příští BMW M3 a M4 budou mít dvě turba a výkon 500 koní

Žádná elektřina. Příští BMW M3 a M4 budou mít dvě turba a výkon 500 koní

Vyladěním projde bez pochyb osmistupňová automatická převodovka a také pohon všech kol xDrive, ačkoliv na funkci odpojení pohonu předních kol jako v M5 nedojde. Odhadovaný čas zrychlení z nuly na 100 km/h je u dvojice tlustých SUV okolo 4 vteřin. K zastavení těchto kolosů pomohou volitelné karbon-keramické brzdy.

Oficiálního představení obou ostrých SUV bychom se měli dočkat ještě v průběhu letoška, ostatně modely jsou již v podstatě dokončeny. Před odhalením X6 M nás však ještě čeká uvedení standardní varianty stylovějšího SUV.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků