Unikly fotky BMW X5 M a X6 M. A rovnou v brutálních verzích Competition

Rovněž novou generaci BMW X5 a jeho „kupé“ verzi X6 už čekají výkonnější specifikace od divize M. A stejně jako menší X3 M a X4 M se větší modely dočkají i vrcholné varianty Competition.

Výkonná SUV X3 M a X4 M nám BMW představilo už minulý měsíc. Nově tak přichází na řadu i stejně vyšperkované X5 a jeho stylovější protějšek X6. První fotky „emkových“ verzí utekly z produkční linky na Instagram a poté mířily do světa skrze forum Bimmer Post. Kromě tradičně agresivnějšího vzezření dvojice SUV se přitom dozvídáme, že také větší modely budou k mání ve dvou variantách.

BMW už trápí novou X6 na Nordschleife. Rovnou ve verzi M s výkonem 600 koní!

BMW už trápí novou X6 na Nordschleife. Rovnou ve verzi M s výkonem 600 koní!

Vedle „základní“ X5 M a X6 M budou mít totiž zákazníci na výběr také z plně vybavené a ještě výkonnější verze Competition – označení, které se BMW snaží postupně aplikovat na všechny své modely divize M. Fotky navíc unikají ve chvíli, kdy jsme se ještě ani nedočkali uvedení standardní nové generace X6. Můžeme tak naplno spatřit nové zadní svítilny a vlastně celou záď s výraznými prolisy.

Pod kapotou obou macatých SUV se očekává 4,4litrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel, který již nyní používá supersedan M5. Velice pravděpodobně tak dojde i na stejný výkon 441 kW (600 koní) v případě standardních X5 M a X6 M, zatímco verze Competiton by nabídla stejnou hodnotu jako M5 Competiton, tedy 460 kW (625 koní).

Žádná elektřina. Příští BMW M3 a M4 budou mít dvě turba a výkon 500 koní

Žádná elektřina. Příští BMW M3 a M4 budou mít dvě turba a výkon 500 koní

Vyladěním projde bez pochyb osmistupňová automatická převodovka a také pohon všech kol xDrive, ačkoliv na funkci odpojení pohonu předních kol jako v M5 nedojde. Odhadovaný čas zrychlení z nuly na 100 km/h je u dvojice tlustých SUV okolo 4 vteřin. K zastavení těchto kolosů pomohou volitelné karbon-keramické brzdy.

Oficiálního představení obou ostrých SUV bychom se měli dočkat ještě v průběhu letoška, ostatně modely jsou již v podstatě dokončeny. Před odhalením X6 M nás však ještě čeká uvedení standardní varianty stylovějšího SUV.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik