Unikly fotky BMW X5 M a X6 M. A rovnou v brutálních verzích Competition

Rovněž novou generaci BMW X5 a jeho „kupé“ verzi X6 už čekají výkonnější specifikace od divize M. A stejně jako menší X3 M a X4 M se větší modely dočkají i vrcholné varianty Competition.

Výkonná SUV X3 M a X4 M nám BMW představilo už minulý měsíc. Nově tak přichází na řadu i stejně vyšperkované X5 a jeho stylovější protějšek X6. První fotky „emkových“ verzí utekly z produkční linky na Instagram a poté mířily do světa skrze forum Bimmer Post. Kromě tradičně agresivnějšího vzezření dvojice SUV se přitom dozvídáme, že také větší modely budou k mání ve dvou variantách.

BMW už trápí novou X6 na Nordschleife. Rovnou ve verzi M s výkonem 600 koní!

BMW už trápí novou X6 na Nordschleife. Rovnou ve verzi M s výkonem 600 koní!

Vedle „základní“ X5 M a X6 M budou mít totiž zákazníci na výběr také z plně vybavené a ještě výkonnější verze Competition – označení, které se BMW snaží postupně aplikovat na všechny své modely divize M. Fotky navíc unikají ve chvíli, kdy jsme se ještě ani nedočkali uvedení standardní nové generace X6. Můžeme tak naplno spatřit nové zadní svítilny a vlastně celou záď s výraznými prolisy.

Pod kapotou obou macatých SUV se očekává 4,4litrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel, který již nyní používá supersedan M5. Velice pravděpodobně tak dojde i na stejný výkon 441 kW (600 koní) v případě standardních X5 M a X6 M, zatímco verze Competiton by nabídla stejnou hodnotu jako M5 Competiton, tedy 460 kW (625 koní).

Žádná elektřina. Příští BMW M3 a M4 budou mít dvě turba a výkon 500 koní

Žádná elektřina. Příští BMW M3 a M4 budou mít dvě turba a výkon 500 koní

Vyladěním projde bez pochyb osmistupňová automatická převodovka a také pohon všech kol xDrive, ačkoliv na funkci odpojení pohonu předních kol jako v M5 nedojde. Odhadovaný čas zrychlení z nuly na 100 km/h je u dvojice tlustých SUV okolo 4 vteřin. K zastavení těchto kolosů pomohou volitelné karbon-keramické brzdy.

Oficiálního představení obou ostrých SUV bychom se měli dočkat ještě v průběhu letoška, ostatně modely jsou již v podstatě dokončeny. Před odhalením X6 M nás však ještě čeká uvedení standardní varianty stylovějšího SUV.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 67 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků