Unikly fotky BMW řady 8 Gran Coupé. Takto bude vypadat praktičtější osmička

Čtyřdveřová varianta BMW řady 8 je už netrpělivě očekávána. Oficiální premiéru ale nyní předbíhá únik zcela odhaleného vozu. Žádná překvapení ale nečekejte.

Přišla řada 8 s karoserií kupé i kabrioletu, nedávno jsme se dočkali vrcholně ostré verze M8 (rovněž i ve verzi bez střechy) a další variací osmičkové řady je už dříve potvrzená čtyřdveřová specifikace Gran Coupé. Po designové stránce byste tedy čekali klasicky delší rozvor, pár dveří navíc a nadále elegantně splývající záď. Tohle všechno teď potvrzují uniklé fotky dokončeného modelu.

Fotografie odhaleného konkurenta Porsche Panamera a Mercedesu CLS se poprvé objevily na diskuzním fóru fanoušků BMW Bimmerpost. S upravenou platformou kupé řady 8 tak Gran Coupé zajistí místo pro další dvojici cestujících a rovněž se pozmění objem zavazadlového prostoru. Motorizace si určitě novinka vypůjčí také od standardního kupé.

BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

Čekejme tedy volbu mezi základním twin-turbo naftovým šestiválcem o objemu tří litrů a výkonu 235 kW (320 koní) u verze 840d xDrive, zatímco benzinem zůstane M850i xDrive s twin-turbo osmiválcem o objemu 4,4 litru a výkonu 390 kW (530 koní). Klasikou bude i osmistupňový automat od ZF a dle označení samozřejmě standardně pohon všech kol.

Později by ale mělo BMW taktéž u Gran Coupé nabídnout vrcholnou variantu M8 Gran Coupé, pro kterou už byl předzvěstí stejnojmenný koncept z loňské Ženevy. Po vzoru kupé M8 by tedy i praktičtější verze dostala pod kapotu motorizaci z BMW M5, takže zmíněný 4,4litrový osmiválec ovšem naladěný na 441 kW (600 koní). Zda se i tady objeví výkonnější Competition verze (460 kW/625 k) zatím není jasné.

Nové BMW řady 3 Touring oficiálně: Větší kufr, až 374 koní a osobní asistent

Nové BMW řady 3 Touring oficiálně: Větší kufr, až 374 koní a osobní asistent

Základní naftová varianta řady 8 Coupé u nás začíná na částce 2,7 milionu korun, takže za praktičtější Gran Coupé čekejme určitý příplatek zvyšující cenovku blíže k 3 milionům. Odhalení novinky má proběhnout už v následujících týdnech. Prvních kusů by se tedy mohli zájemci dočkat před koncem roku.

Galerie doplněna o koncept BMW M8 Gran Coupé.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků