Unikly fotky BMW řady 8 Gran Coupé. Takto bude vypadat praktičtější osmička

Čtyřdveřová varianta BMW řady 8 je už netrpělivě očekávána. Oficiální premiéru ale nyní předbíhá únik zcela odhaleného vozu. Žádná překvapení ale nečekejte.

Přišla řada 8 s karoserií kupé i kabrioletu, nedávno jsme se dočkali vrcholně ostré verze M8 (rovněž i ve verzi bez střechy) a další variací osmičkové řady je už dříve potvrzená čtyřdveřová specifikace Gran Coupé. Po designové stránce byste tedy čekali klasicky delší rozvor, pár dveří navíc a nadále elegantně splývající záď. Tohle všechno teď potvrzují uniklé fotky dokončeného modelu.

Fotografie odhaleného konkurenta Porsche Panamera a Mercedesu CLS se poprvé objevily na diskuzním fóru fanoušků BMW Bimmerpost. S upravenou platformou kupé řady 8 tak Gran Coupé zajistí místo pro další dvojici cestujících a rovněž se pozmění objem zavazadlového prostoru. Motorizace si určitě novinka vypůjčí také od standardního kupé.

BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

Čekejme tedy volbu mezi základním twin-turbo naftovým šestiválcem o objemu tří litrů a výkonu 235 kW (320 koní) u verze 840d xDrive, zatímco benzinem zůstane M850i xDrive s twin-turbo osmiválcem o objemu 4,4 litru a výkonu 390 kW (530 koní). Klasikou bude i osmistupňový automat od ZF a dle označení samozřejmě standardně pohon všech kol.

Později by ale mělo BMW taktéž u Gran Coupé nabídnout vrcholnou variantu M8 Gran Coupé, pro kterou už byl předzvěstí stejnojmenný koncept z loňské Ženevy. Po vzoru kupé M8 by tedy i praktičtější verze dostala pod kapotu motorizaci z BMW M5, takže zmíněný 4,4litrový osmiválec ovšem naladěný na 441 kW (600 koní). Zda se i tady objeví výkonnější Competition verze (460 kW/625 k) zatím není jasné.

Nové BMW řady 3 Touring oficiálně: Větší kufr, až 374 koní a osobní asistent

Nové BMW řady 3 Touring oficiálně: Větší kufr, až 374 koní a osobní asistent

Základní naftová varianta řady 8 Coupé u nás začíná na částce 2,7 milionu korun, takže za praktičtější Gran Coupé čekejme určitý příplatek zvyšující cenovku blíže k 3 milionům. Odhalení novinky má proběhnout už v následujících týdnech. Prvních kusů by se tedy mohli zájemci dočkat před koncem roku.

Galerie doplněna o koncept BMW M8 Gran Coupé.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků