Retro závoďák na silnice potvrzuje z testování i pořádně slušnou dynamiku.
Po oficiální premiéře letos v srpnu již znovuoživená britská společnost Radford oznamuje, že úspěšně dokončila předprodukční testování svého unikátu Radford Lotus Type 62-2. Moderní pocta starému Lotusu Europa Type 62 se nakonec prohnala i na domácí trati Lotusu v Hethelu. A jak lze vidět, na okruhu nebyl prototyp v barvách John Player Special při focení sám.
Za vývoj a perfektní jízdní vlastnosti moderního sporťáku je zodpovědný sám mistr světa Formule 1 Jenson Button, který je ostatně jedním z klíčových členů nynějšího Radfordu. Testování se nicméně zúčastnil i Clive Chapman, ředitel divize Classic Team Lotus britské automobilky a syn legendárního zakladatele Lotusu Colina Chapmana.
„Chceme zajistit, aby se jednalo o opravdové auto pro řidiče, které bude ctít DNA Lotusu a rovněž poskytne luxus Radfordu,“ uvedl k testování Button. Zájemci o limitovanou produkci 62 vozů už přitom začali specifikovat své exempláře. Dodávky k prvním zákazníkům započnou v druhém čtvrtletí příštího roku.
Společnost dříve oznámila, že minimálně polovina vozů již zná své budoucí majitele. Klienti Radfordu budou s předáním vozu rovněž pozváni na okruhové jízdy, kde jim sám Jensen Button ukáže v roli instruktora, jak z auta vymáčknout maximum.
Stačí zopakovat, že pohonné ústrojí sdílí retro závoďák na silnice s novým Lotusem Emira. Uprostřed tedy najdete 3,5litrový kompresorem přeplňovaný V6, naladěný na základních 321 kW (436 koní), silnějších 373 kW (507 koní) nebo vrcholných 447 kW (608 koní). Suchou hmotnost uvádí firma pod 1000 kg. Z testování nejsilnější varianty nakonec potvrzuje elektronicky limitovanou maximální rychlost 300 km/h a akceleraci z nuly na 100 km/h za 2,9 sekundy.
Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.
Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.
Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija