Konec roku se nese nejen ve znamení bilancování, ale také silných příběhů a vzpomínání. Borci u Porsche si z nostalgie přichystali tuto pecku.
Automobilka Porsche vyhrála v roce 1998 Le Mans s modelem 911 GT1, pro následující rok si tak chystala placku pro kategorii LMP s názvem LMP 2000. Tohle mělo být další auto, které mělo značce přinést vítězství. Bohužel se z rozpočtových důvodů projekt stopnul krátce poté, co byl vůz dokončen.
Po 78 testovacích kilometrech byl tak vidlicový desetiválec o objemu 5,5 litru, vycházející z motoru chystaného pro monopost F1 umlčen a jeho stádo více než 600 koní dřímalo pod plachtou na parkovišti. Až do teď. Divize Porsche Museum a Porsche Heritage přivedly k životu nejen vůz, ale sehnaly i samotnou partu, která vůz na závod chystala.
Během dojemného setkání týmu a vozu se tak 54letý závodník Allan McNish posadil za volant svého čtvrtstoletí starého stroje a měl možnost mu pořádně protáhnout pérka. Před 25 lety byl právě on tím posledním člověkem, který za volantem seděl. Během jeho kroužení po 2,88kilometrové testovací trati byli na místě také závodní inženýr Norbert Singer nebo bývalý vedoucí závodního oddělení Herbert Ampferer.
Když se v listopadu 1999 tohle auto testovalo, bylo McNishovi 29 let. Stejně jako většina ostatních závodníků měl i on trochu posunutý pud sebezáchovy, takže při 8,6 stupních nad nulou a při vlhkosti 68 procent dosáhl s tímto autem rychlosti 302 km/h a překonal rekord testovací trati. Video ze setkání staré a nové party s vozem si můžete pustit výše.