Unikátní Lamborghini SC18 může na silnice. Přesto si jej nemůžete koupit

První silniční auto postavené závodním týmem Lamborghini Squadra Corse vychází z modelu Aventador. Jezdí až 350 km/h a na stovku zrychlí do tří vteřin.

Unikátní automobil, který navrhla závodní divize Lamborghini Squadra Corse, dostal jméno SC18 Alston a vychází z modelu Aventador. Pokud jste po něm zatoužili, nechte si zajít chuť. Vůz vznikl pouze v jediném exempláři, a to ve spolupráci s jedním zákazníkem v rámci příplatkového programu Centro Stile, kdy si při dostatečném množství peněz můžete naspecifikovat téměř cokoli.

Úkol zde zněl jasně: Vyrobit auto, které může na silnici, ale jinak je to čistokrevný závodní vůz. SC18 tak nenápadně pootevírá dvířka dalším projektům závodních Lamborghini s homologací pro obyčejné silnice.

Huracán papeže Františka jde do dražby. Může vynést až 9 milionů

Huracán papeže Františka jde do dražby. Může vynést až 9 milionů

Aerodynamická karoserie byla vyvinuta přesně pro tento vůz a její konstrukce vychází ze zkušeností závodního týmu. Závodních prvků si můžete všimnout již na přední kapotě, které dominují masivní nádechy, ve stylu závodního Huracánu GT3 EVO. Komponenty, jako zadní blatníky nebo prahy, pocházejí z Huracánu Super Trofeo EVO.

Aerodynamickou siluetu doplňuje zadní křídlo z uhlíkových vláken, které má tři různá nastavení pro vytvoření optimálního přítlaku na jakémkoli okruhu. Na zadní kapotě se nachází dvanáct výdechů, řešení, které se osvědčilo již při vytrvalostních závodech. Prospívá výměně vzduchu v motorovém prostoru.

Lamborghini Huracán Performante Spyder naživo: Měkká je tady pouze střecha

Lamborghini Huracán Performante Spyder naživo: Měkká je tady pouze střecha

Uprostřed se samozřejmě nachází to nejlepší z dílny Lamborghini. Atmosféricky plněná jednotka s dvanácti válci o objemu 6,5,litru produkuje v 8500 otáčkách za minutu 770 koňských sil. Maximální točivý moment 720 N.m je k dispozici již od 6750/min. Mohutná síla se přenáší na kola pomocí sedmistupňové převodovky ISR.

Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 2,8 vteřin a burácivý odpich pokračuje až do rychlosti 350 km/h. Exkluzivitu SC18 pak jen podtrhuje karbonová karoserie v barvě Grigio Daytona a červeně lakované kontrastní doplňky. O kontakt s vozovkou se starají kola o průměru 20“ vpředu a 21“ vzadu. Obuta jsou do pneumatik Pirelli P-Zero Corsa.

Youtuber řádil s Lamborghini Huracán v blátě. Přehřálo se... (+video)

Youtuber řádil s Lamborghini Huracán v blátě. Přehřálo se... (+video)

Telemetrie pro měření času na okruzích po celém světě je samozřejmostí. Lamborghini SC18 je v podstatě nejostřejší verze Aventadoru. Je lehčí a výkonnější než Aventador SV a dokazuje, že Lamborghini může svým zákazníkům splnit opravdu všechny sny.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků