Unikátní Lamborghini SC18 může na silnice. Přesto si jej nemůžete koupit

První silniční auto postavené závodním týmem Lamborghini Squadra Corse vychází z modelu Aventador. Jezdí až 350 km/h a na stovku zrychlí do tří vteřin.

Unikátní automobil, který navrhla závodní divize Lamborghini Squadra Corse, dostal jméno SC18 Alston a vychází z modelu Aventador. Pokud jste po něm zatoužili, nechte si zajít chuť. Vůz vznikl pouze v jediném exempláři, a to ve spolupráci s jedním zákazníkem v rámci příplatkového programu Centro Stile, kdy si při dostatečném množství peněz můžete naspecifikovat téměř cokoli.

Úkol zde zněl jasně: Vyrobit auto, které může na silnici, ale jinak je to čistokrevný závodní vůz. SC18 tak nenápadně pootevírá dvířka dalším projektům závodních Lamborghini s homologací pro obyčejné silnice.

Huracán papeže Františka jde do dražby. Může vynést až 9 milionů

Huracán papeže Františka jde do dražby. Může vynést až 9 milionů

Aerodynamická karoserie byla vyvinuta přesně pro tento vůz a její konstrukce vychází ze zkušeností závodního týmu. Závodních prvků si můžete všimnout již na přední kapotě, které dominují masivní nádechy, ve stylu závodního Huracánu GT3 EVO. Komponenty, jako zadní blatníky nebo prahy, pocházejí z Huracánu Super Trofeo EVO.

Aerodynamickou siluetu doplňuje zadní křídlo z uhlíkových vláken, které má tři různá nastavení pro vytvoření optimálního přítlaku na jakémkoli okruhu. Na zadní kapotě se nachází dvanáct výdechů, řešení, které se osvědčilo již při vytrvalostních závodech. Prospívá výměně vzduchu v motorovém prostoru.

Lamborghini Huracán Performante Spyder naživo: Měkká je tady pouze střecha

Lamborghini Huracán Performante Spyder naživo: Měkká je tady pouze střecha

Uprostřed se samozřejmě nachází to nejlepší z dílny Lamborghini. Atmosféricky plněná jednotka s dvanácti válci o objemu 6,5,litru produkuje v 8500 otáčkách za minutu 770 koňských sil. Maximální točivý moment 720 N.m je k dispozici již od 6750/min. Mohutná síla se přenáší na kola pomocí sedmistupňové převodovky ISR.

Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 2,8 vteřin a burácivý odpich pokračuje až do rychlosti 350 km/h. Exkluzivitu SC18 pak jen podtrhuje karbonová karoserie v barvě Grigio Daytona a červeně lakované kontrastní doplňky. O kontakt s vozovkou se starají kola o průměru 20“ vpředu a 21“ vzadu. Obuta jsou do pneumatik Pirelli P-Zero Corsa.

Youtuber řádil s Lamborghini Huracán v blátě. Přehřálo se... (+video)

Youtuber řádil s Lamborghini Huracán v blátě. Přehřálo se... (+video)

Telemetrie pro měření času na okruzích po celém světě je samozřejmostí. Lamborghini SC18 je v podstatě nejostřejší verze Aventadoru. Je lehčí a výkonnější než Aventador SV a dokazuje, že Lamborghini může svým zákazníkům splnit opravdu všechny sny.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků