Unikátní Lamborghini SC18 může na silnice. Přesto si jej nemůžete koupit

První silniční auto postavené závodním týmem Lamborghini Squadra Corse vychází z modelu Aventador. Jezdí až 350 km/h a na stovku zrychlí do tří vteřin.

Unikátní automobil, který navrhla závodní divize Lamborghini Squadra Corse, dostal jméno SC18 Alston a vychází z modelu Aventador. Pokud jste po něm zatoužili, nechte si zajít chuť. Vůz vznikl pouze v jediném exempláři, a to ve spolupráci s jedním zákazníkem v rámci příplatkového programu Centro Stile, kdy si při dostatečném množství peněz můžete naspecifikovat téměř cokoli.

Úkol zde zněl jasně: Vyrobit auto, které může na silnici, ale jinak je to čistokrevný závodní vůz. SC18 tak nenápadně pootevírá dvířka dalším projektům závodních Lamborghini s homologací pro obyčejné silnice.

Huracán papeže Františka jde do dražby. Může vynést až 9 milionů

Huracán papeže Františka jde do dražby. Může vynést až 9 milionů

Aerodynamická karoserie byla vyvinuta přesně pro tento vůz a její konstrukce vychází ze zkušeností závodního týmu. Závodních prvků si můžete všimnout již na přední kapotě, které dominují masivní nádechy, ve stylu závodního Huracánu GT3 EVO. Komponenty, jako zadní blatníky nebo prahy, pocházejí z Huracánu Super Trofeo EVO.

Aerodynamickou siluetu doplňuje zadní křídlo z uhlíkových vláken, které má tři různá nastavení pro vytvoření optimálního přítlaku na jakémkoli okruhu. Na zadní kapotě se nachází dvanáct výdechů, řešení, které se osvědčilo již při vytrvalostních závodech. Prospívá výměně vzduchu v motorovém prostoru.

Lamborghini Huracán Performante Spyder naživo: Měkká je tady pouze střecha

Lamborghini Huracán Performante Spyder naživo: Měkká je tady pouze střecha

Uprostřed se samozřejmě nachází to nejlepší z dílny Lamborghini. Atmosféricky plněná jednotka s dvanácti válci o objemu 6,5,litru produkuje v 8500 otáčkách za minutu 770 koňských sil. Maximální točivý moment 720 N.m je k dispozici již od 6750/min. Mohutná síla se přenáší na kola pomocí sedmistupňové převodovky ISR.

Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 2,8 vteřin a burácivý odpich pokračuje až do rychlosti 350 km/h. Exkluzivitu SC18 pak jen podtrhuje karbonová karoserie v barvě Grigio Daytona a červeně lakované kontrastní doplňky. O kontakt s vozovkou se starají kola o průměru 20“ vpředu a 21“ vzadu. Obuta jsou do pneumatik Pirelli P-Zero Corsa.

Youtuber řádil s Lamborghini Huracán v blátě. Přehřálo se... (+video)

Youtuber řádil s Lamborghini Huracán v blátě. Přehřálo se... (+video)

Telemetrie pro měření času na okruzích po celém světě je samozřejmostí. Lamborghini SC18 je v podstatě nejostřejší verze Aventadoru. Je lehčí a výkonnější než Aventador SV a dokazuje, že Lamborghini může svým zákazníkům splnit opravdu všechny sny.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků