Unikátní kupé Maybach Exelero se prohání i v běžném provozu

Jeden z našich čtenářů nám zaslal fotografie Maybachu Exelero, který se proháněl po německých silnicích. Jak vypadá téměř šestimetrové kupé v běžném provozu? Líbí se vám Exelero s 23palcovými koly a agregátem 5,9 l V12 bi-turbo (515 kW, 1 020 Nm)?
Unikátní kupé Maybach Exelero se prohání i v běžném provozu

Stručně pár informací ze staršího článku: Maybach Exelero vznikl v rámci reklamní kampaně výrobce pneumatik, firmy Fulda. Dvoudveřové kupé má celkové rozměry 5,89 x 2,14 x 1,39 m. Pod kapotou má monstrózní agregát V12 přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Výkon se díky převrtání válců z 5,6 l na 5,9 l a modifikací turbodmychadel vyšplhal na 515 kW (rovných 700 k) a maximální točivý moment překonává hranici 1 000 Nm (přesně 1 020 Nm). Pětistupňová automatická převodovka pomáhá přenášet sílu motoru na zadní kola s pneumatikami o rozměrech 315/25 ZR 23.

Hmotnost Exelera je 2 660 kilogramů a na stovku vystřelí za 4,4 s. Při zkušební jízdě na italském ovále v Nardu dosáhl Maybach Exelero nejvyšší rychlosti 351,45 km/h.

Exelero bylo k vidění na několika autosalonech a kdo by jej chtěl do své sbírky čtyřkolových exponátů nebo snad na každodenní ježdění do práce, musí šáhnout do kasičky pro 1,2 mil. liber (cca 52 mil. korun).


Maybach Exelero

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků