Unikátní kupé Maybach Exelero se prohání i v běžném provozu

Jeden z našich čtenářů nám zaslal fotografie Maybachu Exelero, který se proháněl po německých silnicích. Jak vypadá téměř šestimetrové kupé v běžném provozu? Líbí se vám Exelero s 23palcovými koly a agregátem 5,9 l V12 bi-turbo (515 kW, 1 020 Nm)?
Unikátní kupé Maybach Exelero se prohání i v běžném provozu

Stručně pár informací ze staršího článku: Maybach Exelero vznikl v rámci reklamní kampaně výrobce pneumatik, firmy Fulda. Dvoudveřové kupé má celkové rozměry 5,89 x 2,14 x 1,39 m. Pod kapotou má monstrózní agregát V12 přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Výkon se díky převrtání válců z 5,6 l na 5,9 l a modifikací turbodmychadel vyšplhal na 515 kW (rovných 700 k) a maximální točivý moment překonává hranici 1 000 Nm (přesně 1 020 Nm). Pětistupňová automatická převodovka pomáhá přenášet sílu motoru na zadní kola s pneumatikami o rozměrech 315/25 ZR 23.

Hmotnost Exelera je 2 660 kilogramů a na stovku vystřelí za 4,4 s. Při zkušební jízdě na italském ovále v Nardu dosáhl Maybach Exelero nejvyšší rychlosti 351,45 km/h.

Exelero bylo k vidění na několika autosalonech a kdo by jej chtěl do své sbírky čtyřkolových exponátů nebo snad na každodenní ježdění do práce, musí šáhnout do kasičky pro 1,2 mil. liber (cca 52 mil. korun).


Maybach Exelero

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků