BMW usilovně pracuje na budování prvního Vývojového centra ve střední Evropě, kam hodlá investovat 7,44 mld. Kč. Foto: BMW

BMW usilovně pracuje na budování prvního Vývojového centra ve střední Evropě, kam hodlá investovat 7,44 mld. Kč. | Foto: BMW

Pro Českou republiku je to významená událost, protože volba lokality padla na rozlehlé pozemky u Sokolova náležící místní uhelně. Foto: BMW

Pro Českou republiku je to významená událost, protože volba lokality padla na rozlehlé pozemky u Sokolova náležící místní uhelně. | Foto: BMW

BMW má plochu o rozloze 90 000 m2 v pronájmu. Foto: BMW

BMW má plochu o rozloze 90 000 m2 v pronájmu. | Foto: BMW

Do poloviny příštího roku zde vyrostou tři samostatné polygony poskytující ideální podmínky pro testování asistenčních systémů a nácvik dopravních situací včetně nouzového brzdění a vyhýbacího manévru. Foto: BMW

Do poloviny příštího roku zde vyrostou tři samostatné polygony poskytující ideální podmínky pro testování asistenčních systémů a nácvik dopravních situací včetně nouzového brzdění a vyhýbacího manévru. | Foto: BMW

V areálu najdeme i šestikilometrovou dálnici se dvěma pruhy simulující reálné prostředí. Foto: BMW

V areálu najdeme i šestikilometrovou dálnici se dvěma pruhy simulující reálné prostředí. | Foto: BMW

Nechybí tu nájezdy, sjezdy, dopravní značení, kilometr dlouhá rovinka ani odstavný pruh. Zde se budou testovat zejména prvky autonomní jízdy. Na plochu po celou dobu dohlíží pracovníci z řídící věže. Foto: BMW

Nechybí tu nájezdy, sjezdy, dopravní značení, kilometr dlouhá rovinka ani odstavný pruh. Zde se budou testovat zejména prvky autonomní jízdy. Na plochu po celou dobu dohlíží pracovníci z řídící věže. | Foto: BMW

Celý areál byl navržen tak, aby zde bylo možné provádět i testy potřebné k homologaci modelů. Vybudováním centra vznikne 100 pracovních míst. Foto: BMW

Celý areál byl navržen tak, aby zde bylo možné provádět i testy potřebné k homologaci modelů. Vybudováním centra vznikne 100 pracovních míst. | Foto: BMW

O projektu se začalo uvažovat v roce 2014 a automobilka ve finále vybírala z 80 různých lokalit. Foto: BMW

O projektu se začalo uvažovat v roce 2014 a automobilka ve finále vybírala z 80 různých lokalit. | Foto: BMW

Výhodou Sokolova je vzdálenost pouhých 2,5 hodiny od mnichovské centrály a také fakt, že se místní plocha používala pro těžbu, takže se neznehodnotily „zelené“ plochy. Foto: BMW

Výhodou Sokolova je vzdálenost pouhých 2,5 hodiny od mnichovské centrály a také fakt, že se místní plocha používala pro těžbu, takže se neznehodnotily „zelené“ plochy. | Foto: BMW

Stavební práce začaly v roce 2020 s tím, že dnes je centrum částečně otevřené a schopné realizovat dílčí testy. Foto: BMW

Stavební práce začaly v roce 2020 s tím, že dnes je centrum částečně otevřené a schopné realizovat dílčí testy. | Foto: BMW

Co se týče kapacity, automobilka počítá, že v plném provozu otestuje přibližně sto aut denně. Foto: BMW

Co se týče kapacity, automobilka počítá, že v plném provozu otestuje přibližně sto aut denně. | Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

Pro Českou republiku je to významená událost, protože volba lokality padla na rozlehlé pozemky u Sokolova náležící místní uhelně. Foto: BMW
BMW má plochu o rozloze 90 000 m2 v pronájmu. Foto: BMW
Do poloviny příštího roku zde vyrostou tři samostatné polygony poskytující ideální podmínky pro testování asistenčních systémů a nácvik dopravních situací včetně nouzového brzdění a vyhýbacího manévru. Foto: BMW
V areálu najdeme i šestikilometrovou dálnici se dvěma pruhy simulující reálné prostředí. Foto: BMW
32
Fotogalerie

Unikátní fotky z gigantického vývojového centra BMW v Sokolově odhalují zákulisí testování nových aut. A to pořád není všechno

Sokolov se stává významnou lokalitou pro BMW. Předčasně tu otevírá stále budované Vývojové centrum pro testování vozů.

BMW usilovně pracuje na budování prvního Vývojového centra ve střední Evropě, kam hodlá investovat 7,44 mld. Kč. Pro Českou republiku je to významná událost, protože volba lokality padla na rozlehlé pozemky u Sokolova náležící místní uhelně. BMW má plochu o rozloze 90.000 m2 v pronájmu.

Do poloviny příštího roku zde vyrostou tři samostatné polygony poskytující ideální podmínky pro testování asistenčních systémů a nácvik dopravních situací včetně nouzového brzdění a vyhýbacího manévru. V areálu najdeme i šestikilometrovou dálnici se dvěma pruhy simulující reálné prostředí. Nechybí tu nájezdy, sjezdy, dopravní značení, kilometr dlouhá rovinka ani odstavný pruh. Zde se budou testovat zejména prvky autonomní jízdy. Na plochu po celou dobu dohlíží pracovníci z věže.

Celý areál byl navržen tak, aby zde bylo možné provádět i testy potřebné k homologaci modelů. Vybudováním centra vznikne 100 pracovních míst.

O projektu se začalo uvažovat v roce 2014 a automobilka ve finále vybírala z 80 různých lokalit. Výhodou Sokolova je vzdálenost pouhých 2,5 hodiny od mnichovské centrály a také fakt, že se místní plocha používala pro těžbu, takže se neznehodnotily „zelené“ plochy. Stavební práce začaly v roce 2020 s tím, že dnes je centrum částečně otevřené a schopné realizovat dílčí testy. Co se týče kapacity, automobilka počítá, že v plném provozu otestuje přibližně sto aut denně.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud