Ferrari se překonalo. Unikátní P80/C vznikalo 4 roky, nemá ani přední světla

Okna, která připomínají hledí závodní helmy a sedadlo řidiče přesně uprostřed vozu. Tohle na silnice nemůže.

Ferrari tu a tam postaví nějaký one-off projekt, většinou na přání zákazníka, a vždy to stojí za to. Poslední počin z dílny Ferrari Design Centre vznikal ve spolupráci s těmi nejlepšími inženýry Ferrari a také s lidmi, kteří žijí výhradně ve světě aerodynamiky. Finální dílo je totiž nejextrémnějším vozem, který byl kdy v tomto centru vytvořen.

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Jmenuje se P80/C a cílem konstruktérů bylo vytvořit takzvaný Sport Prototype. V historii značky najdete například modely 330 P3/P4 nebo Dino 206 S, které se takto označují. A i tyto dva byly inspirací pro tento vůz. Posledním úspěšným modelem bylo 333 SP z roku 1994. Zákazník si vyžádal moderní interpretaci tohoto termínu a výsledek je po těžko uvěřitelných čtyřech letech vývoje na světě.

Jako základ posloužilo Ferrari 488 GT3. Vůz určený pouze na závodní okruh se některými částmi karoserie nechal silně inspirovat svými předchůdci ze slavných dob italského závodění. Karoserie a šasi jsou kompletně z karbonového vlákna. Klient si vyžádal typickou barvu Rosso Vero, kterou prý chce uctít klasické závodní vozy.

Šéf Ferrari promluvil: Kdy dorazí hybrid a jak dopadne V12?

Šéf Ferrari promluvil: Kdy dorazí hybrid a jak dopadne V12?

Nevíme nic o výkonu, ani o ceně. Zákazník ale musel zaplatit neuvěřitelné množství peněz. Zaměstnat ty nejlepší odborníky ve Ferrari na několik let prostě lacino nevyjde. Ale podívejte se na ten výsledek. Řekněte mi, že to nevypadá jako klasický závodní speciál. Ferrari P80/C je moderní verzí našich hrdinů z plakátů. Těžko říct, zdali s ním majitel na dráhu někdy vyjede. Pokud ale ano, přes blesky fotoaparátů na dráhu stejně asi moc neuvidí.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 67 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků