Ferrari se překonalo. Unikátní P80/C vznikalo 4 roky, nemá ani přední světla

Okna, která připomínají hledí závodní helmy a sedadlo řidiče přesně uprostřed vozu. Tohle na silnice nemůže.

Ferrari tu a tam postaví nějaký one-off projekt, většinou na přání zákazníka, a vždy to stojí za to. Poslední počin z dílny Ferrari Design Centre vznikal ve spolupráci s těmi nejlepšími inženýry Ferrari a také s lidmi, kteří žijí výhradně ve světě aerodynamiky. Finální dílo je totiž nejextrémnějším vozem, který byl kdy v tomto centru vytvořen.

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Jmenuje se P80/C a cílem konstruktérů bylo vytvořit takzvaný Sport Prototype. V historii značky najdete například modely 330 P3/P4 nebo Dino 206 S, které se takto označují. A i tyto dva byly inspirací pro tento vůz. Posledním úspěšným modelem bylo 333 SP z roku 1994. Zákazník si vyžádal moderní interpretaci tohoto termínu a výsledek je po těžko uvěřitelných čtyřech letech vývoje na světě.

Jako základ posloužilo Ferrari 488 GT3. Vůz určený pouze na závodní okruh se některými částmi karoserie nechal silně inspirovat svými předchůdci ze slavných dob italského závodění. Karoserie a šasi jsou kompletně z karbonového vlákna. Klient si vyžádal typickou barvu Rosso Vero, kterou prý chce uctít klasické závodní vozy.

Šéf Ferrari promluvil: Kdy dorazí hybrid a jak dopadne V12?

Šéf Ferrari promluvil: Kdy dorazí hybrid a jak dopadne V12?

Nevíme nic o výkonu, ani o ceně. Zákazník ale musel zaplatit neuvěřitelné množství peněz. Zaměstnat ty nejlepší odborníky ve Ferrari na několik let prostě lacino nevyjde. Ale podívejte se na ten výsledek. Řekněte mi, že to nevypadá jako klasický závodní speciál. Ferrari P80/C je moderní verzí našich hrdinů z plakátů. Těžko říct, zdali s ním majitel na dráhu někdy vyjede. Pokud ale ano, přes blesky fotoaparátů na dráhu stejně asi moc neuvidí.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků