Ferrari se překonalo. Unikátní P80/C vznikalo 4 roky, nemá ani přední světla

Okna, která připomínají hledí závodní helmy a sedadlo řidiče přesně uprostřed vozu. Tohle na silnice nemůže.

Ferrari tu a tam postaví nějaký one-off projekt, většinou na přání zákazníka, a vždy to stojí za to. Poslední počin z dílny Ferrari Design Centre vznikal ve spolupráci s těmi nejlepšími inženýry Ferrari a také s lidmi, kteří žijí výhradně ve světě aerodynamiky. Finální dílo je totiž nejextrémnějším vozem, který byl kdy v tomto centru vytvořen.

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Jmenuje se P80/C a cílem konstruktérů bylo vytvořit takzvaný Sport Prototype. V historii značky najdete například modely 330 P3/P4 nebo Dino 206 S, které se takto označují. A i tyto dva byly inspirací pro tento vůz. Posledním úspěšným modelem bylo 333 SP z roku 1994. Zákazník si vyžádal moderní interpretaci tohoto termínu a výsledek je po těžko uvěřitelných čtyřech letech vývoje na světě.

Jako základ posloužilo Ferrari 488 GT3. Vůz určený pouze na závodní okruh se některými částmi karoserie nechal silně inspirovat svými předchůdci ze slavných dob italského závodění. Karoserie a šasi jsou kompletně z karbonového vlákna. Klient si vyžádal typickou barvu Rosso Vero, kterou prý chce uctít klasické závodní vozy.

Šéf Ferrari promluvil: Kdy dorazí hybrid a jak dopadne V12?

Šéf Ferrari promluvil: Kdy dorazí hybrid a jak dopadne V12?

Nevíme nic o výkonu, ani o ceně. Zákazník ale musel zaplatit neuvěřitelné množství peněz. Zaměstnat ty nejlepší odborníky ve Ferrari na několik let prostě lacino nevyjde. Ale podívejte se na ten výsledek. Řekněte mi, že to nevypadá jako klasický závodní speciál. Ferrari P80/C je moderní verzí našich hrdinů z plakátů. Těžko říct, zdali s ním majitel na dráhu někdy vyjede. Pokud ale ano, přes blesky fotoaparátů na dráhu stejně asi moc neuvidí.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků