Ferrari se překonalo. Unikátní P80/C vznikalo 4 roky, nemá ani přední světla

Okna, která připomínají hledí závodní helmy a sedadlo řidiče přesně uprostřed vozu. Tohle na silnice nemůže.

Ferrari tu a tam postaví nějaký one-off projekt, většinou na přání zákazníka, a vždy to stojí za to. Poslední počin z dílny Ferrari Design Centre vznikal ve spolupráci s těmi nejlepšími inženýry Ferrari a také s lidmi, kteří žijí výhradně ve světě aerodynamiky. Finální dílo je totiž nejextrémnějším vozem, který byl kdy v tomto centru vytvořen.

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Jmenuje se P80/C a cílem konstruktérů bylo vytvořit takzvaný Sport Prototype. V historii značky najdete například modely 330 P3/P4 nebo Dino 206 S, které se takto označují. A i tyto dva byly inspirací pro tento vůz. Posledním úspěšným modelem bylo 333 SP z roku 1994. Zákazník si vyžádal moderní interpretaci tohoto termínu a výsledek je po těžko uvěřitelných čtyřech letech vývoje na světě.

Jako základ posloužilo Ferrari 488 GT3. Vůz určený pouze na závodní okruh se některými částmi karoserie nechal silně inspirovat svými předchůdci ze slavných dob italského závodění. Karoserie a šasi jsou kompletně z karbonového vlákna. Klient si vyžádal typickou barvu Rosso Vero, kterou prý chce uctít klasické závodní vozy.

Šéf Ferrari promluvil: Kdy dorazí hybrid a jak dopadne V12?

Šéf Ferrari promluvil: Kdy dorazí hybrid a jak dopadne V12?

Nevíme nic o výkonu, ani o ceně. Zákazník ale musel zaplatit neuvěřitelné množství peněz. Zaměstnat ty nejlepší odborníky ve Ferrari na několik let prostě lacino nevyjde. Ale podívejte se na ten výsledek. Řekněte mi, že to nevypadá jako klasický závodní speciál. Ferrari P80/C je moderní verzí našich hrdinů z plakátů. Těžko říct, zdali s ním majitel na dráhu někdy vyjede. Pokud ale ano, přes blesky fotoaparátů na dráhu stejně asi moc neuvidí.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků