Unikátní Ferrari 612 P4/5: když Enzo nestačí

Od základu přepracované Enzo má panoramatickou střechu, je jen jedno na světe a stálo zhruba 4 mil dolarů.

Americký sběratel luxusních vozů, James Glickenhaus, si pořídil Ferrari Enzo. Ale nebyl spokojen, protože tento vůz má dalších více než 300 majitelů. Proto oslovil světoznámé designerské studio Pininfarina, aby vyrobili nové Ferrari v duchu modelu 330 P4 z šedesátých let dvacátého století, kterých se vyrobili pouhé tři kusy a Glickenhaus má jedno z nich doma v garáži.

Inženýři nechali základ Enza, tedy podvozek a motor, ale karosérie a interiér prošly rozsáhlými změnami. Nové auto působí mnohem kompaktnějším vozem a je prý lehčí, než původní Enzo. Doménou je celoskleněná panoramatická střecha, která je protažena až nad motorový prostor. Pohonnou jednotkou je stále sériový vidlicový dvanáctiválec s výkonem 485 kW (660 k).

Sériové Ferrari Enzo stálo 1,2 mil dolarů, celá přestavba pak další asi 3 mil dolarů. Glickenhaus se s vozem představí letos na přehlídce elegance v americkém Pebble Beach a na podzim by mohl vystavit unikátní Ferrari 612 P4/5 i na světovém autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První skicy, návrhy designerů
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 612 P4/5
Klepněte pro větší obrázek
Závodní Ferrari 330 P4
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků