Unikátní Ferrari 612 P4/5: když Enzo nestačí

Od základu přepracované Enzo má panoramatickou střechu, je jen jedno na světe a stálo zhruba 4 mil dolarů.

Americký sběratel luxusních vozů, James Glickenhaus, si pořídil Ferrari Enzo. Ale nebyl spokojen, protože tento vůz má dalších více než 300 majitelů. Proto oslovil světoznámé designerské studio Pininfarina, aby vyrobili nové Ferrari v duchu modelu 330 P4 z šedesátých let dvacátého století, kterých se vyrobili pouhé tři kusy a Glickenhaus má jedno z nich doma v garáži.

Inženýři nechali základ Enza, tedy podvozek a motor, ale karosérie a interiér prošly rozsáhlými změnami. Nové auto působí mnohem kompaktnějším vozem a je prý lehčí, než původní Enzo. Doménou je celoskleněná panoramatická střecha, která je protažena až nad motorový prostor. Pohonnou jednotkou je stále sériový vidlicový dvanáctiválec s výkonem 485 kW (660 k).

Sériové Ferrari Enzo stálo 1,2 mil dolarů, celá přestavba pak další asi 3 mil dolarů. Glickenhaus se s vozem představí letos na přehlídce elegance v americkém Pebble Beach a na podzim by mohl vystavit unikátní Ferrari 612 P4/5 i na světovém autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První skicy, návrhy designerů
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 612 P4/5
Klepněte pro větší obrázek
Závodní Ferrari 330 P4
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 23 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky