Unikátní Ferrari 612 P4/5: když Enzo nestačí

Od základu přepracované Enzo má panoramatickou střechu, je jen jedno na světe a stálo zhruba 4 mil dolarů.

Americký sběratel luxusních vozů, James Glickenhaus, si pořídil Ferrari Enzo. Ale nebyl spokojen, protože tento vůz má dalších více než 300 majitelů. Proto oslovil světoznámé designerské studio Pininfarina, aby vyrobili nové Ferrari v duchu modelu 330 P4 z šedesátých let dvacátého století, kterých se vyrobili pouhé tři kusy a Glickenhaus má jedno z nich doma v garáži.

Inženýři nechali základ Enza, tedy podvozek a motor, ale karosérie a interiér prošly rozsáhlými změnami. Nové auto působí mnohem kompaktnějším vozem a je prý lehčí, než původní Enzo. Doménou je celoskleněná panoramatická střecha, která je protažena až nad motorový prostor. Pohonnou jednotkou je stále sériový vidlicový dvanáctiválec s výkonem 485 kW (660 k).

Sériové Ferrari Enzo stálo 1,2 mil dolarů, celá přestavba pak další asi 3 mil dolarů. Glickenhaus se s vozem představí letos na přehlídce elegance v americkém Pebble Beach a na podzim by mohl vystavit unikátní Ferrari 612 P4/5 i na světovém autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První skicy, návrhy designerů
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 612 P4/5
Klepněte pro větší obrázek
Závodní Ferrari 330 P4
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků