Unikátní Ferrari 612 P4/5: když Enzo nestačí

Od základu přepracované Enzo má panoramatickou střechu, je jen jedno na světe a stálo zhruba 4 mil dolarů.

Americký sběratel luxusních vozů, James Glickenhaus, si pořídil Ferrari Enzo. Ale nebyl spokojen, protože tento vůz má dalších více než 300 majitelů. Proto oslovil světoznámé designerské studio Pininfarina, aby vyrobili nové Ferrari v duchu modelu 330 P4 z šedesátých let dvacátého století, kterých se vyrobili pouhé tři kusy a Glickenhaus má jedno z nich doma v garáži.

Inženýři nechali základ Enza, tedy podvozek a motor, ale karosérie a interiér prošly rozsáhlými změnami. Nové auto působí mnohem kompaktnějším vozem a je prý lehčí, než původní Enzo. Doménou je celoskleněná panoramatická střecha, která je protažena až nad motorový prostor. Pohonnou jednotkou je stále sériový vidlicový dvanáctiválec s výkonem 485 kW (660 k).

Sériové Ferrari Enzo stálo 1,2 mil dolarů, celá přestavba pak další asi 3 mil dolarů. Glickenhaus se s vozem představí letos na přehlídce elegance v americkém Pebble Beach a na podzim by mohl vystavit unikátní Ferrari 612 P4/5 i na světovém autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První skicy, návrhy designerů
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 612 P4/5
Klepněte pro větší obrázek
Závodní Ferrari 330 P4
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků