Unikátní Ferrari 612 P4/5: když Enzo nestačí

Od základu přepracované Enzo má panoramatickou střechu, je jen jedno na světe a stálo zhruba 4 mil dolarů.

Americký sběratel luxusních vozů, James Glickenhaus, si pořídil Ferrari Enzo. Ale nebyl spokojen, protože tento vůz má dalších více než 300 majitelů. Proto oslovil světoznámé designerské studio Pininfarina, aby vyrobili nové Ferrari v duchu modelu 330 P4 z šedesátých let dvacátého století, kterých se vyrobili pouhé tři kusy a Glickenhaus má jedno z nich doma v garáži.

Inženýři nechali základ Enza, tedy podvozek a motor, ale karosérie a interiér prošly rozsáhlými změnami. Nové auto působí mnohem kompaktnějším vozem a je prý lehčí, než původní Enzo. Doménou je celoskleněná panoramatická střecha, která je protažena až nad motorový prostor. Pohonnou jednotkou je stále sériový vidlicový dvanáctiválec s výkonem 485 kW (660 k).

Sériové Ferrari Enzo stálo 1,2 mil dolarů, celá přestavba pak další asi 3 mil dolarů. Glickenhaus se s vozem představí letos na přehlídce elegance v americkém Pebble Beach a na podzim by mohl vystavit unikátní Ferrari 612 P4/5 i na světovém autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První skicy, návrhy designerů
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 612 P4/5
Klepněte pro větší obrázek
Závodní Ferrari 330 P4
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků