ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 | Zdroj: RM Sotheby´s

ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s
ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s
ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s
ABT Audi TT-R DTM (2000) 00.01 Zdroj: RM Sotheby´s
22
Fotogalerie

Unikátní Audi TT-R DTM hledá nového majitele. Ve své době šlo snadno porazit, závodit může i teď

Závodní Audi TT francouzský pilot dovedl až k titulu, ale bohužel ne hned první rok. V útrobách mí vidlicový osmiválec.

V sobotu se bude v Mnichově konat aukce od RM Sotheby's, kde si na své přijdou především příznivci automobilky BMW, kterých si nadšenci mohou rozebrat požehnané množství. Každopádně nebude to jen aukce o jedné značce, je tu i spousta dalších zajímavých kousků a nás zaujal speciál z DTM, tedy Deutsche Tourenwagen Masters.

Jedná se o Abt Audi TT-R, tedy jeden ze čtyř vozů, který za tým Abt Sportsline nastoupil do DTM v sezoně 2000. Tento konkrétní kousek řídil francouzský pilot Laurent Aïello, který již předtím dokázal velké věci, třeba v roce 1998 vyhrál s Porsche 911 GT1 Le Mans a o rok později získal titul v BTCC, britském šampionátu cesťáků.

Jeho vůz si nemusíte koupit jen jako těžítko do garáže, ale můžete si s ním zazávodit třeba během programu DTM Classic. Každopádně pozor na konkurenci, protože ačkoliv bylo tohle auto ve své době schopné bodovat, nedosahovalo rychlosti svých úhlavních konkurentů. I z toho důvodu s ním Aïello nevítězil a skončil nanejvýš pátý.

Na Mercedes-Benz CLK a Opel Astra to prostě nestačilo, a tak se první úspěchy dostavily až v sezoně 2001, kdy vůz prošel velkým přepracováním a Aïello získal čtyři vítězství. O rok později se už Aïello stal šampionem DTM. Nicméně na to, že tohle je auto z toho nultého ročníku bez větších úspěchů, je odhadovaná cena 400 až 600 tisíc eur odvážná.

Toto konkrétní šasi 00.01 šlo v roce 2001 k soukromému sběrateli z Německa, který si jej nechal až do roku 2010. Poté bylo TT-R v Itálii. Každopádně vůz prošel mezi lety 2020 a 2021 generálkou a od té doby najezdil 480 kilometrů. Je tedy připravený závodit, jen si ho musíte vyhrát. Vůz má motor Audi V8 4.0 a 6stupňovou sekvenční převodovku. Výkon činí 455 koní dle regulí a 570 koní má otevřený. Aukce se koná 23. listopadu.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud