Unikát z Belgie: Upravený Superb 2.0 TSI má 353 koní a umí 270 km/h!

K netradiční úpravě se rozhodli v Belgii, kde došlo k upgradu nejnovější verze Superbu. Výsledkem je auto s výkonem 353 koní.
Unikát z Belgie: Upravený Superb 2.0 TSI má 353 koní a umí 270 km/h!

Na začátku všechno byla bílá Škoda Superb kombi se čtyřválcovým motorem 2.0 TSI, výkonem 280 koní (206 kW) a maximální rychlostí 250 km/h. Společně se šestistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol Haldex jde o auto, které zrychlí z 0-100 km/h za méně než 6 sekund. To skutečně není špatné, trocha tuningu ale dokáže se Superbem udělat divy.

Jeremy Clarkson a 10 nejhorších aut: Je mezi nimi i Škoda Superb

Jeremy Clarkson a 10 nejhorších aut: Je mezi nimi i Škoda Superb

Zdá se, že ani standardní proporce výkonu belgické firmě Shiftech nestačila a rozhodla se posunout Superb ještě o úroveň výše. Výsledkem  snažení je výkon 353 koní a točivý moment 448 N.m. To je nárůst o 73 koní a téměř 100 N.m oproti standardu! Křivka výkonu navíc ukazuje, že se podařilo i udržet harmonické naladění motoru.

Video: Škoda Superb je rychlejší než Ferrari, Porsche i Lotus

Video: Škoda Superb je rychlejší než Ferrari, Porsche i Lotus

Je jen otázkou času, kdy se podobně upravený Superb, který by i přes své proporce v klidu mohl konkurovat některým sportovním vozům, objeví i na našich silnicích. Úprava není drahá, vyjde v přepočtu na nějakých 18.000 Kč, a což není špatné, pokud uvážíme, že tohle auto údajně umí jet rychlostí 270 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků