Únava za volantem: nepijte kávu, cvičte!

Únava za volantem: nepijte kávu, cvičte!

Známe to všichni, po ujetí několika desítek kilometrů (stovek, tisíc - záleží na dispozici každého) nás jízda přestává bavit. Začínáme být unavení a už se těšíme, až dorazíme do cíle. Přitom mnohdy stačí málo. Na chvilku zastavit, protáhnout se...

Nabízíme vám několik rad, které nám zaslala do redakce Michaela Tomanová, primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí.

„Tělesná i psychická únava se sice dostavuje u každého člověka individuálně, ale po 180 ujetých kilometrech je přestávka vhodná pro všechny," říká.  A radí, jak se s únavou vypořádat. 

 „Po delší jízdě o sobě obvykle dávají vědět bolesti krční páteře. Paže a předloktí jsou kvůli dlouhodobému držení volantu také unavené a nepříjemně ztuhlé. Bolet začíná i bederní páteř a ramena. Dlouhá cesta je pro lidský organismus stresující. Tento stres může vyvolat právě ztuhlost šíjových svalů. Proto je dobré si i krátce zacvičit.

Zacvičit si můžete na odpočívadle. Velmi dobře působí uvolnění a protažení páteře s předklonem nebo záklonem a propnutými pažemi, které pohybem opisují tvar pomyslné ležaté osmičky. Cviky by měly být pomalé a plynulé bez trhavých pohybů. Můžete cvičit odděleně například v oblasti krční, hrudní a bederní páteře ale také tak, že se pohyb přenáší na celé tělo. Vsedě i ve stoje přenášejte při pohybu váhu ze strany na stranu.

Osmičku opisujete vždy třikrát jedním směrem a poté třikrát směrem opačným, postupně v různých rovinách i směrech. Z počátku provádějte téměř neviditelný pomalý pohyb, takzvaný  mikropohyb. Následně můžete zvýšit velikost ležaté osmičky i prováděnou rychlost cvičení.“  

 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

dnes | Radek Pecák
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků