Umýt motor? Určitě, ale...

Čistota – půl zdraví; to platí nejen o člověku, ale svým způsobem i o automobilu. Je mnoho motoristů, jejichž vozy se lesknou až oko přechází, ale běda, když otevřou kapotu. Motor jako kdyby nebyl jejich.
Umýt motor? Určitě, ale...

A přece právě zaolejovaný mo­tor s netěsnými benzinovými hadičkami, u kterého plazivé proudy narušují elektrickou instalaci, nejraději vzplane jasným plamenem. Základním prvkem prevence je proto čistota. Neomezíme se tedy jen na umytí karoserie a spodku, včetně kontroly laku a nátěru, ale věnujeme pozornost i motoru.

Klepněte pro větší obrázek
Bylo by až trestuhodné, neudržovat
tento motor v aktulální čistotě

Před mytím motoru zakryjeme všechna místa, kudy by mohla voda vniknout do instalací, pak znečištěné díly omyjeme některým biologicky odbouratelným mycím prostředkem. Obvykle ho mu­síme nechat určitý čas působit. Pak teprve motor omyjeme tlakovou vodou. Elektrické kontakty, zástrčkové a kabelové spoje i patice žárovek a čidel překontrolujeme a ošetříme odvodňovacím sprejem. Po ukončení mytí je nejlépe motor vysušit tlakovým vzduchem - pokud ho nemáme k dispozici, zahřejeme motor při otevřené kapotě, aby vznikající pára mohla unikat a nevnikala do elektrické instalace.

Ve velkých městech si dnes už auto sám myje málokdo a tím víc to platí o motoru. Důrazně doporučujeme umývat motor v servisech, kde jsou na likvidaci vzniklých škodlivin zařízeni. Pokud ale trváte na svépomoci, zkuste se řídit našimi radami.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků