Umýt motor? Určitě, ale...

Čistota – půl zdraví; to platí nejen o člověku, ale svým způsobem i o automobilu. Je mnoho motoristů, jejichž vozy se lesknou až oko přechází, ale běda, když otevřou kapotu. Motor jako kdyby nebyl jejich.
Umýt motor? Určitě, ale...

A přece právě zaolejovaný mo­tor s netěsnými benzinovými hadičkami, u kterého plazivé proudy narušují elektrickou instalaci, nejraději vzplane jasným plamenem. Základním prvkem prevence je proto čistota. Neomezíme se tedy jen na umytí karoserie a spodku, včetně kontroly laku a nátěru, ale věnujeme pozornost i motoru.

Klepněte pro větší obrázek
Bylo by až trestuhodné, neudržovat
tento motor v aktulální čistotě

Před mytím motoru zakryjeme všechna místa, kudy by mohla voda vniknout do instalací, pak znečištěné díly omyjeme některým biologicky odbouratelným mycím prostředkem. Obvykle ho mu­síme nechat určitý čas působit. Pak teprve motor omyjeme tlakovou vodou. Elektrické kontakty, zástrčkové a kabelové spoje i patice žárovek a čidel překontrolujeme a ošetříme odvodňovacím sprejem. Po ukončení mytí je nejlépe motor vysušit tlakovým vzduchem - pokud ho nemáme k dispozici, zahřejeme motor při otevřené kapotě, aby vznikající pára mohla unikat a nevnikala do elektrické instalace.

Ve velkých městech si dnes už auto sám myje málokdo a tím víc to platí o motoru. Důrazně doporučujeme umývat motor v servisech, kde jsou na likvidaci vzniklých škodlivin zařízeni. Pokud ale trváte na svépomoci, zkuste se řídit našimi radami.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků