Mě by se líbilo, kdyby autor dodal, na kterých vozech si to zkoušel, a kde to zkoušel, kolikrát to otočil "na boudu" a vůbec podrobnější popsání celé techniky brždění v zatáčce. Předevčírem jsem měl auto díky mé skvělé technice ve škarpě (jízda 60 po rovině a vjetí na ledovou plochu), tak mě to velice zajímá..
Vsetka cest autorovi clanku, ze to dokazal napisat vo vysokom stupni opilosti.
Pekny den panove,
resp, zdravim i Vas damy ctenarky, at to nevypada, ze automobilismus je vysadou nas, muzu, ackoliv nejeden z muzu v ramci sve prirozene prirodou obdarene jesitnosti podobne nazory rad sdili.
Kdyz jsem zacal cist clanek, tak s cilem, abych se jakozto vice mene stale zacinajici ridic dozvedel podnetne, zajimave a malo platne casto i klicove informace k cinnosti tak podstatne, jakou je brzdeni. Ale odstoupim ted od tohoto jedineho mozneho tematu. Neprekvapila me prestrelka jednotlivych zucastnenych stran. Je za ni svym dilem profesni revnivost (v dobrem slova smyslu), muzska jesitnost jakozto ridice, pana silnic (to by bylo pokrytecke si zastirat, kazdy muz rad pociti obdiv nad svou osobou jakozto opravdu DOBREHO drivera )
Dalsi pohled je ryze profesionalni. Tezko chtit po novinarich z konkurencnich periodik, resp. obecne medii, aby spolu kooperovali na vecne casy a nikdy jinak. NICMENE ... dovolim si takovou osobni opovazlivost a zkusim Vam, vsem profesne zucastnenym navrhnout nasledujici ... Nebylo by ke zvazeni temto a jim podobnym clankum vtisknout charakter obecneho seznameni s problematikou, pokud mozno podeprenou spolupraci instituci NAPR. jako Ustav dopravniho inzenyrstvi, Statnich zkuseben apod., ktere by k tematum zajiste rady pridaly drobne a ze sveho pohledu jiste zasvecene komentare (ikdyz i zasvecenost muze byt nekdy relativni) a na takovyto clanek pak prilepit obecnou polemiku a forum siroke verejnosti konfrontovany jednak s autory a jednak se zminenymi "spolupracujicimi" garanty odbornosti? Myslim, ze by pak takove clanky generovaly logicky vyrazne vetsi traffic, coz by zajiste potesilo majitele a inzerenty serveru na jedne strane a zaroven by se hodnota takoveho probiraneho tematu zvysovala s rostouci polemikou, za predpokladu, ze se budeme vsichni drzet vecnych otazek a nebudeme zde probirat sve "osobni" nalezitosti .
Kazdopadne diky autorovi, ze mel tu snahu a pokusil se aspon takto nastinit problematiku a verim, ze budete tyto kroky nasledovat stale se zlepsujicimi clanky, ktere s chuti pritahnou jak automobilove profesionaly, tak treba i amatery a zacatecniky. Hodne zdaru!
P.S. kdyz jsme u problematiky brzd ... rada z ridicu v soucasnych letech obnovuje svuj vozovy park a casto za automobily majici uz ve sve vybave ABS ... a to z automobilu, ktere ABS nemely. Doposud byli zvykli brzdit "prerusovane", coz je nejefektivnejsi zpusob pro takove brzdove usporadani. Nicmene ne kazdy z nich uz si pri prechodu na ABSkou vybavene auto uvedomi udajne dulezite, a to ze s ABS se brzi vicemene plynule nepretrzite, bez nohou provadeneho prerusovani, protoze v opacnem pripade muze ridici jednotka takove prerusovani mylne vyhodnotit a zablokovat kola na jedne polovine vozu!! (zdroj: Ustav dopravniho inzenyrstvi) Setkal jste se nekdo s timto jevem opravdu v praxi?? A jake jsou pripadne Vase zkusenosti se zpusoby brzdeni s ABS? Diky
Ani pri prerusovanem brzdeni u vozidla s ABS nemuze dojit k zablokovani kol na jedne strane. Pochopitelne to snizuje ucinnost brzdeni a prodluzuje brzdnou drahu, ale ani starsi generace abs (napr. Bosch 2S) nelze timto zpusobem "zblbnout".
Take bych si dovolil polemizovat s dalsim prispevkem v kterem je cosi o tom ze vetsina aut ma ABS, myslim ze vetsina to neni ani u novych aut, natoz pak v dnesnim vozovem parku.
Pratele, tak tady ctu ty vase prispevky a obdivuju vytrvalost vsech stran s jakou se domahate vlastni pravdy. Tedy ptam se na neco vecnejsiho. Kdyz autora tohohle clanku tak obhajujete, muze mi nekdo rozsirit technicke znalosti tim, ze mi vysvetli (viz. uvod clanku), proc nemuze mit auto s ABS tzv. brzdovy asistent. Mozna to jen autor spatne naformuloval, ale tyhle dve veci se nikdy nevylucovaly ba naopak.
Rejpal
P.S. AMS ctu docela pravidelne a musim rict, ze sebevedoma odpoved redaktora zacinajiciho serveru mi pripada dost neadekvatni. Nemusim se vsim, co tam pisou souhlasit, ale navazet se do sefredaktora titulu,kterej ma svy misto na trhu jen kvuli tomu, ze vyjadril svuj nazor... panove...
Konkretne tedy odpovidam. ABS a brzdovy asistent se samozrejme nikdy nevylucuji. Priznavam, ze spise formulace vety budi presvedceni, ze tyto systemy nelze kombinovat. Mym zamerem bylo co nejstrucneji ctenari rict, ze se jedna o klasicky vuz jak bez ABS tak bez ostatnich elektronickych vymozenostech brzdoveho systemu.
Timto se ctenarum omlouvam, dam si priste na formulaci vetsi pozor.
Tento clanek vsak nebyl o systemech nybrz o brzdeni a proto jsem nemel ten pocit, ze je treba presne rozebirat tyto systemy
Diky za odpoved. Nevim sice, zda-li je v soucasnosti klasicke auto bez ABS, ale budiz. Udelal byste na me i dobrej dojem, nebejt toho dovetku. Ach ta jesitnost, neospravedlnujte se, ze "muzete" delat chyby ci nepresnosti, v sekcich, o kterejch ten clanek zas az tak neni. Pokud chcete bejt takovej borec a osocovat ostatni, tak byste mel bejt bezchybnej, coz nejste...
ale chapu, ze chyby dela kazdej, takze to neberte tak osobne, coz berete od zacatku
Pa, pa
Rejpal Tom
rejpal ked zoberieme, ze najpredavanejsie auta, aspon u nas na slovensku, su auta mini kategorie, najme felicia a fabia, tak ich mozeme zobrat za "klasicke" auto. a tieto auta v zakladnych vybavach veru ABS nemaju
Mně připadá ten článek dobrý - hlavně ta pasáž o brždění v zatáčce je užitečná.
Článek je dobrý, nemám k němu žádné výhrady. Dobrý byl postřeh s možným počkozením kotoučů. Většině je to známo že dlouhodobé brždění může zničit kotouče, nicméně znám konktrétní případ kdy byl zničeny kotouce při brždění u nové Fabie (Alpský kopec)
Takové články vůbec neuškodí a jsem pro další takové. Nikdo z nás není tak dost dobrý aby si nemohl přečíst jakýkoliv článek podobného zaměření.
Vždycky se najde pár šťouralů co vždy kritizují vše a vždy.
Vazeni,nepovazuji se za stourala. Trochu respektu k nazoru druhych vam neuskodi.Ve vsi ucte k vam, vase reakce potvrzuje, jak duveruji ctenari jakemukoliv redaktorovi cehokoliv. Neni to mineno zle. V zadnem pripade vam to ted nechci nandat, toho jsem dalek. Jde o to, oprostit se v prvni rade od emoci. Laik pochopitelne shleda informace v clanku jako zajimave a pro nej poucne. Faktem vsak zustava, ze onen laik neni napriklad schopen rozpoznat, zda jsou tyto informace skutecne spravne a vetsinou je bez vyhrady prejima. To je ona zurnalisticka moc ovlivnovat mineni lidi. Skutecny novinar by mel mit tolik odpovednosti, aby neprezentoval sve subjektivni dojmy, ale v clanku vychazel z objektivnich zjisteni a fakt, coz autor clanku o brzdeni neudelal. Neverejnou cestou jsme si to v pohode s autorem clanku jiz vysvetlili.Verte si kazdy v zivote cemu chcete, stejne tak to udelam i ja. To je pochopitelne nase pravo. Moje vytka byla profesionalniho novinarskeho charakteru, coz nedokazete ze sve pozice posoudit. Potvrdili jste svou reakci pouze to, ze lidi skutecne stouraj do vseho, kdykoliv a bez důvodu.S pozdravem PL
Vazeni,
nepovazuji se za stourala. Trochu respektu k nazoru druhych vam neuskodi.
Ve vsi ucte k vam, vase reakce potvrzuje, jak duveruji ctenari jakemukoliv redaktorovi cehokoliv. Neni to mineno zle. V zadnem pripade vam to ted nechci nandat, toho jsem dalek. Jde o to, oprostit se v prvni rade od emoci. Laik pochopitelne shleda informace v clanku jako zajimave a pro nej poucne. Faktem vsak zustava, ze onen laik neni napriklad schopen rozpoznat, zda jsou tyto informace skutecne spravne a vetsinou je bez vyhrady prejima. To je ona zurnalisticka moc ovlivnovat mineni lidi. Skutecny novinar by mel mit tolik odpovednosti, aby neprezentoval sve subjektivni dojmy, ale v clanku vychazel z objektivnich zjisteni a fakt, coz autor clanku o brzdeni neudelal. Neverejnou cestou jsme si to v pohode s autorem clanku jiz vysvetlili.
Verte si kazdy v zivote cemu chcete, stejne tak to udelam i ja. To je pochopitelne nase pravo. Moje vytka byla profesionalniho novinarskeho charakteru, coz nedokazete ze sve pozice posoudit. Potvrdili jste svou reakci pouze to, ze lidi skutecne stouraj do vseho, kdykoliv a bez důvodu.
S pozdravem PL
Petre, zasa len chodite okolo horucej kase. Ved uz konecne napiste konkretne, co je na tom clanku zle!
Vážení,
dlouho jsem se lépe nezasmál. Pisateli článku by neuškodilo více sebekritiky. Tak zasvěceně radit veřejnosti takové bludy. Existuje u vás někdo, kdo věcně a jazykově rediguje výtvory autorů? Jaké vzdělání má autor tohoto článku a jaké zkušenosti za volantem automobilu? Autorovi tohoto článku, jak vyplývá z textu, totiž zcela evidentně chybí jak teoretické znalosti konstrukce brzdových soustav automobilů, tak i praktické zkušenosti. Budete-li se držet zásady, že se publikuje pouze to, čím jsem si 100 % jist, přispěje to jednoznačně kvalitě vašich stránek.
Petr Láska, šéfredaktor
Auto motor a sport
Šéfredaktore,
Sice mě vždycky fascinuje, jak v AMS udělujete body testovaným samohybům podle prachzvláštního klíče a bez ohledu na to, o čem to auto je (jen tak namátkou porovnání Fabie Sedan a obludy Renault Thalia, která designérům obecně zvedla žaludky, o kufr se pořežeš atd. ), kdy body byly uděleny skoro identicky. A kupodivu, BMW M5 u Vás má šanci získat stejné hodnocení jako Daewoo Lanos nebo Záporožec (jasně, pak tomu dáte korunu cenou za jeden získaný bod - chacha, to je údaj, co? Asi jako kdybychom hodnotili cenu jízdenky MHD podle toho, kolik lidí mi šlápne na nohu, stejně hodnotný parametr). Ale tentokrát s Láskou souhlasím. Taky jsem se hodně zasmál nad brzdařskými moudry. Autor buď nebyl zcela střízliv, nebo se pomalu chystá do autoškoly a touto sentencí se teoreticky seberealizoval.
p. Laska - autor clanku napisal "skuste si to na parkovisku". Takze kazdy si to moze ist vyskusat a potom uvidi, ci to je pravda, alebo nie. Vy ste nenapisal nic, minimalne ja na take reakcie niesom zvedavy...takze nabuduce napiste nieco konstruktivne, alebo nepiste nic. vdaka.
Vážený pane Lásko,
vítám kritiku, protože nám umožňuje stále zlepšovat AutoRevue.cz. Do jednoho článku není samozřejmě možné napsat vše. Chyby však musíme odstranit a proto budu velmi rád, když svoji kritiku trošku upřesníte.
Radek Šilhavýšéfredaktor AutoRevue.cz
Vazeny pane sefredaktore, dekuji Vam za Vasi kritiku, ale stejne tak je na miste otazka, jake mate s automobilem zkusenosti Vy. Co se tyce me, jezdim zavodne uz pet let okruhy a byl jsem v peci lidi, jako jsou Ing. urbanek, Ing. Patera, Stanislav Dyk, Ing. Lipina apod.Jsem presvedcen o tom, ze pokud mi tito lide predaji svoje zkusenosti, tak budou rozhodne verohdnejsi nez od sefredaktora casopisu, ktery pouze prebira clanky z nemecke verze. Neberte si to osobne, ale Vasi pripominku musim brat pouze jako snahu vysmivat se snaze lidi vybudovat magazin nezavisly na zahranicnich vydavatelich chvalicich pouze a jen to nemecke Audi, VW apod. S pozdravem Ludek Sofka
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.