Umělý ptačí trus pomáhá chránit lak vašeho auta. Ford ho zapéká až na 60° C

O využití umělého ptačího trusu v automobilovém průmyslu jste možná ještě neslyšeli. Ford se nyní krátce rozpovídal, jak jeho použití pomáhá ochránit lak vašeho vozu.

Když automobilky testují svá vozidla proti všemožným klimatickým podmínkám, možná vám přijde samozřejmé, že jsou auta testována i proti dalším škodlivým vlivům, se kterými se jakožto majitelé aut každodenně potýkáme. Tak například ptačí trus, ten dokáže na laku karoserie často napáchat velké škody.

V kombinaci se slunečním svitem exkrement na laku zaschne a kvůli silně korozivním látkám a kyselinám dokáže v určitých případech i poškodit spodní vrstvy laku. Výsledkem může být přinejmenším „vyžraný“ flek, který prostě neumyjete. Proto i Ford testuje laky svých aut proti této nepříjemnosti.

Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Právě tady přichází na scénu umělý ptačí trus, tedy laboratorně vytvořená náhražka, která simuluje vliv exkrementu na lak auta. Ford dokonce uvádí, že jeho umělý trus je tak blízký svému reálnému ekvivalentu, že dokáže přesně odrážet různá složení u výkalů většiny ptactva v Evropě. Jednoduše řečeno – jiný pták, jiné lejno a jiný vliv na lak vozu.

Na testovací lakované panely je pak umělý ptačí exkrement aplikován a zahříván v peci na různé úrovně teploty – 40° C, 50° C a 60° C – aby se simulovaly různé podmínky zaschnutí trusu, například pro teplá podnebí s extrémními horky, kde je ochrana laku proti korozivním látkám trusu testována na maximum.

Ford Puma ST na prvních upoutávkách. Bude crossover stejně brilantní jako Fiesta ST?

Ford Puma ST na prvních upoutávkách. Bude crossover stejně brilantní jako Fiesta ST?

Stejně jako u dalších automobilek, ale není u Fordu testování laku proti ptačím exkrementům jedinou zkouškou. Podobné testy se provádí i v rámci testů odolnosti proti agresivním čisticím prostředkům, pylu (opět je využita syntetická náhražka), mrazu a posypové soli nebo slunečnímu svitu, kdy na lak nonstop působí silné ultrafialové záření až po dobu 6000 hodin (250 dní) – zrychleně je tak simulováno vystavení laku přímému slunečnímu svitu po dobu 5 let.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 64 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků