Umělý ptačí trus pomáhá chránit lak vašeho auta. Ford ho zapéká až na 60° C

O využití umělého ptačího trusu v automobilovém průmyslu jste možná ještě neslyšeli. Ford se nyní krátce rozpovídal, jak jeho použití pomáhá ochránit lak vašeho vozu.

Když automobilky testují svá vozidla proti všemožným klimatickým podmínkám, možná vám přijde samozřejmé, že jsou auta testována i proti dalším škodlivým vlivům, se kterými se jakožto majitelé aut každodenně potýkáme. Tak například ptačí trus, ten dokáže na laku karoserie často napáchat velké škody.

V kombinaci se slunečním svitem exkrement na laku zaschne a kvůli silně korozivním látkám a kyselinám dokáže v určitých případech i poškodit spodní vrstvy laku. Výsledkem může být přinejmenším „vyžraný“ flek, který prostě neumyjete. Proto i Ford testuje laky svých aut proti této nepříjemnosti.

Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Právě tady přichází na scénu umělý ptačí trus, tedy laboratorně vytvořená náhražka, která simuluje vliv exkrementu na lak auta. Ford dokonce uvádí, že jeho umělý trus je tak blízký svému reálnému ekvivalentu, že dokáže přesně odrážet různá složení u výkalů většiny ptactva v Evropě. Jednoduše řečeno – jiný pták, jiné lejno a jiný vliv na lak vozu.

Na testovací lakované panely je pak umělý ptačí exkrement aplikován a zahříván v peci na různé úrovně teploty – 40° C, 50° C a 60° C – aby se simulovaly různé podmínky zaschnutí trusu, například pro teplá podnebí s extrémními horky, kde je ochrana laku proti korozivním látkám trusu testována na maximum.

Ford Puma ST na prvních upoutávkách. Bude crossover stejně brilantní jako Fiesta ST?

Ford Puma ST na prvních upoutávkách. Bude crossover stejně brilantní jako Fiesta ST?

Stejně jako u dalších automobilek, ale není u Fordu testování laku proti ptačím exkrementům jedinou zkouškou. Podobné testy se provádí i v rámci testů odolnosti proti agresivním čisticím prostředkům, pylu (opět je využita syntetická náhražka), mrazu a posypové soli nebo slunečnímu svitu, kdy na lak nonstop působí silné ultrafialové záření až po dobu 6000 hodin (250 dní) – zrychleně je tak simulováno vystavení laku přímému slunečnímu svitu po dobu 5 let.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 60 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků