Všichni milují ikonické veterány jako MINI nebo Fiat 500. Behance (Dejan Hristov)

Všichni milují ikonické veterány jako MINI nebo Fiat 500. | Behance (Dejan Hristov)

Automobilky to vědí, a tak nám s oblibou servírují elektromobilitu v retro balení, doufajíc, že ji snadněji vezmeme na milost. Behance (Dejan Hristov)

Automobilky to vědí, a tak nám s oblibou servírují elektromobilitu v retro balení, doufajíc, že ji snadněji vezmeme na milost. | Behance (Dejan Hristov)

Popravdě, Fiatu i MINI záměr docela vyšel a Renault s koncepčním vozem inspirovaným slavnou „pětkou“ také sklidil úspěch. Behance (Dejan Hristov)

Popravdě, Fiatu i MINI záměr docela vyšel a Renault s koncepčním vozem inspirovaným slavnou „pětkou“ také sklidil úspěch. | Behance (Dejan Hristov)

Ideální příležitost má v tomto ohledu i Citroën se svou 2CV, ale překvapivě stále otálí. Behance (Dejan Hristov)

Ideální příležitost má v tomto ohledu i Citroën se svou 2CV, ale překvapivě stále otálí. | Behance (Dejan Hristov)

Přitom veřejnost byl neoklasický lidový vůz jistě přijala. Behance (Dejan Hristov)

Přitom veřejnost byl neoklasický lidový vůz jistě přijala. | Behance (Dejan Hristov)

Této myšlenky se chytila řada umělců jako Jean-Louis Bui, který navrhl „kachničku“ na podvozku titěrného elektromobilu Ami. Behance (Dejan Hristov)

Této myšlenky se chytila řada umělců jako Jean-Louis Bui, který navrhl „kachničku“ na podvozku titěrného elektromobilu Ami. | Behance (Dejan Hristov)

Nyní se k němu přidal designér Dejan Hristov ze severní Makedonie. Behance (Dejan Hristov)

Nyní se k němu přidal designér Dejan Hristov ze severní Makedonie. | Behance (Dejan Hristov)

Ten na několika digitálních skicách prezentuje elektrickou kachnu dospělých rozměrů ve velmi moderním pojetí. Behance (Dejan Hristov)

Ten na několika digitálních skicách prezentuje elektrickou kachnu dospělých rozměrů ve velmi moderním pojetí. | Behance (Dejan Hristov)

Navzdory tomu zachovává všechny důležité poznávací znaky. Behance (Dejan Hristov)

Navzdory tomu zachovává všechny důležité poznávací znaky. | Behance (Dejan Hristov)

Příď tvoří mohutné blatníky s trojúhelníkovým výkrojem na boku, který kdysi sloužil pro odvod teplého vzduchu. Behance (Dejan Hristov)

Příď tvoří mohutné blatníky s trojúhelníkovým výkrojem na boku, který kdysi sloužil pro odvod teplého vzduchu. | Behance (Dejan Hristov)

Boční profil je nebývale hladký, dokonce tu nenajdeme ani kliky. Behance (Dejan Hristov)

Boční profil je nebývale hladký, dokonce tu nenajdeme ani kliky. | Behance (Dejan Hristov)

Ty se mohou vysouvat z chromovaných knoflíků, nebo lze otevírání řešit tlačítkem s elektrickými odskoky. Behance (Dejan Hristov)

Ty se mohou vysouvat z chromovaných knoflíků, nebo lze otevírání řešit tlačítkem s elektrickými odskoky. | Behance (Dejan Hristov)

Elegantním způsobem se podařilo zachovat dělená boční okna. Behance (Dejan Hristov)

Elegantním způsobem se podařilo zachovat dělená boční okna. | Behance (Dejan Hristov)

Díky moderní LED technologii se mohly hlavní světlomety podstatně zúžit a dodat konceptu dynamický vzhled. Behance (Dejan Hristov)

Díky moderní LED technologii se mohly hlavní světlomety podstatně zúžit a dodat konceptu dynamický vzhled. | Behance (Dejan Hristov)

Zahnutá kapota ve spodní části z půlky zasahuje do oválné masky. Behance (Dejan Hristov)

Zahnutá kapota ve spodní části z půlky zasahuje do oválné masky. | Behance (Dejan Hristov)

Vzadu je zajímavým detailem spojení světel do jednoho nepřerušeného pásu. Behance (Dejan Hristov)

Vzadu je zajímavým detailem spojení světel do jednoho nepřerušeného pásu. | Behance (Dejan Hristov)

Karoserie si hraje s výraznými odstíny i dvoubarevnou kombinací typickou pro luxusnější verze Charleston. Behance (Dejan Hristov)

Karoserie si hraje s výraznými odstíny i dvoubarevnou kombinací typickou pro luxusnější verze Charleston. | Behance (Dejan Hristov)

Vzhledem k tomu, že jde o nezávislý návrh, automobilka se k němu nijak nevyjadřuje. Škoda, klientelu by si taková 2CV určitě našla. Behance (Dejan Hristov)

Vzhledem k tomu, že jde o nezávislý návrh, automobilka se k němu nijak nevyjadřuje. Škoda, klientelu by si taková 2CV určitě našla. | Behance (Dejan Hristov)

Citroën 2CV EV Dejan Hristov Behance (Dejan Hristov)

Citroën 2CV EV Dejan Hristov | Behance (Dejan Hristov)

Citroën 2CV EV Dejan Hristov Behance (Dejan Hristov)

Citroën 2CV EV Dejan Hristov | Behance (Dejan Hristov)

Citroën 2CV EV Dejan Hristov Behance (Dejan Hristov)

Citroën 2CV EV Dejan Hristov | Behance (Dejan Hristov)

Citroën 2CV EV Dejan Hristov Behance (Dejan Hristov)

Citroën 2CV EV Dejan Hristov | Behance (Dejan Hristov)

Citroën 2CV EV Dejan Hristov Behance (Dejan Hristov)

Citroën 2CV EV Dejan Hristov | Behance (Dejan Hristov)

Citroën 2CV EV Dejan Hristov Behance (Dejan Hristov)

Citroën 2CV EV Dejan Hristov | Behance (Dejan Hristov)

Automobilky to vědí, a tak nám s oblibou servírují elektromobilitu v retro balení, doufajíc, že ji snadněji vezmeme na milost. Behance (Dejan Hristov)
Popravdě, Fiatu i MINI záměr docela vyšel a Renault s koncepčním vozem inspirovaným slavnou „pětkou“ také sklidil úspěch. Behance (Dejan Hristov)
Ideální příležitost má v tomto ohledu i Citroën se svou 2CV, ale překvapivě stále otálí. Behance (Dejan Hristov)
Přitom veřejnost byl neoklasický lidový vůz jistě přijala. Behance (Dejan Hristov)
24
Fotogalerie

Umělec vytvořil neoklasickou Kachnu jako elektromobil. Navzdory modernímu pojetí má všechny klasické detaily

Citroën 2CV je nevyčerpatelnou studnou inspirace i pro moderní dobu. Takto si kachnu nové doby představuje makedonský umělec Dejan Hristov

Všichni milují ikonické veterány jako Mini nebo Fiat 500. Automobilky to vědí, a tak nám s oblibou servírují elektromobilitu v retro balení, doufajíc, že ji snadněji vezmeme na milost. Popravdě, Fiatu i Mini záměr docela vyšel a Renault s koncepčním vozem inspirovaným slavnou „pětkou“ také sklidil úspěch. Ideální příležitost má v tomto ohledu i Citroën se svou 2CV, ale překvapivě stále otálí.

Přitom veřejnost byl neoklasický lidový vůz jistě přijala. Této myšlenky se chytila řada umělců jako Jean-Louis Bui, který navrhl „kachničku“ na podvozku titěrného elektromobilu Ami. Nyní se k němu přidal designér Dejan Hristov ze severní Makedonie. Ten na několika digitálních skicách prezentuje elektrickou kachnu dospělých rozměrů ve velmi moderním pojetí.

Navzdory tomu zachovává všechny důležité poznávací znaky. Příď tvoří mohutné blatníky s trojúhelníkovým výkrojem na boku, který kdysi sloužil pro odvod teplého vzduchu. Zahnutá kapota ve spodní části z půlky zasahuje do oválné masky. Díky moderní LED technologii se mohly hlavní světlomety podstatně zúžit a dodat konceptu dynamický vzhled.

Boční profil je nebývale hladký, dokonce tu nenajdeme ani kliky. Ty se mohou vysouvat z chromovaných knoflíků, nebo lze otevírání řešit tlačítkem s elektrickými odskoky. Elegantním způsobem se podařilo zachovat dělená boční okna. Vzadu je zajímavým detailem spojení světel do jednoho nepřerušeného pásu.

Karoserie si hraje s výraznými odstíny i dvoubarevnou kombinací typickou pro luxusnější verze Charleston. Vzhledem k tomu, že jde o nezávislý návrh, automobilka se k němu nijak nevyjadřuje. Škoda, klientelu by si taková 2CV určitě našla.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud