Ultrarychlé nabíjení elektromobilů už nemusí být jen sci-fi, je tu řešení

Auta na elektřinu by mohla brzy ve velkém cestovat po celém světě, i přesto, že to od nich nikdo vlastně neočekával. Firma Phoenix Contact přišla s nabíjecí stanicí, která údajně dokáže nabíjet až 500 kW.

Od elektromobilů se toho nikdy moc neočekávalo, měly se přes den pohybovat po městech a v noci se doma v garáži na předměstí nabíjet. S nabíječkou na 50 kW to ani jinak nešlo. Nebýt Tesly, asi by to tak i zůstalo.

V centru Prahy přibude 20 sdílených elektromobilů. Parkovat smí všude

V centru Prahy přibude 20 sdílených elektromobilů. Parkovat smí všude

V současné době jsou totiž Tesly modely X a S ty jediné, které lze díky vlastním stanicím Supercharger nabíjet na 100 kW, což výrazně sníží dobu čekání a cestování není příliš zdlouhavé. To zapříčinilo, že stále více zájemců o elektroauta touží po tichém a levném způsobu dopravy i na delší vzdálenost.

To pocítily i ostatní automobilky a rozhodli se toho využít. Téměř každá z nich už na nějakém tom elektrickém vozítku pracuje a často se předhánějí v údajných nabíjecích časech, jejichž hodnoty jsou někdy podivně nízké. Těžko říci, co společnosti vlastně mají k dispozici, každopádně třeba kooperace automobilek BMW, Daimler, Ford a Volkswagen Group přišla se stanicí, která zvládne nabíjení na 350 kW.

Elektromobily už chce dělat každý. I výrobce vysavačů Dyson

Elektromobily už chce dělat každý. I výrobce vysavačů Dyson

Ale i takovou stanici si hravě strčí do kapsy ta, kterou navrhla společnost Phoenix Contact. Nabíjí 500 kW, což dalece přesahuje vše, co jsme zatím měli tu čest poznat. Jediným problémem bylo přehřívání. Vše ale ve Phoenixu vyřešili systémem chlazení, který je založený na vodní bázi a je šetrný k životnímu prostředí. Celá napájecí stanice je pak postavena na klasické CCS nabíječce pro Evropu. 

Zatím se neví, zda by se tyhle ultra-rychlé stanice mohly dostat na veřejná místa, ale každopádně je to hozená rukavice. Ted'už je totiž řada na automobilkách. Musí udělat takový vůz, který by tohle zvládl.

FOTO:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 44 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků