Ultrarychlé nabíjení elektromobilů už nemusí být jen sci-fi, je tu řešení

Auta na elektřinu by mohla brzy ve velkém cestovat po celém světě, i přesto, že to od nich nikdo vlastně neočekával. Firma Phoenix Contact přišla s nabíjecí stanicí, která údajně dokáže nabíjet až 500 kW.

Od elektromobilů se toho nikdy moc neočekávalo, měly se přes den pohybovat po městech a v noci se doma v garáži na předměstí nabíjet. S nabíječkou na 50 kW to ani jinak nešlo. Nebýt Tesly, asi by to tak i zůstalo.

V centru Prahy přibude 20 sdílených elektromobilů. Parkovat smí všude

V centru Prahy přibude 20 sdílených elektromobilů. Parkovat smí všude

V současné době jsou totiž Tesly modely X a S ty jediné, které lze díky vlastním stanicím Supercharger nabíjet na 100 kW, což výrazně sníží dobu čekání a cestování není příliš zdlouhavé. To zapříčinilo, že stále více zájemců o elektroauta touží po tichém a levném způsobu dopravy i na delší vzdálenost.

To pocítily i ostatní automobilky a rozhodli se toho využít. Téměř každá z nich už na nějakém tom elektrickém vozítku pracuje a často se předhánějí v údajných nabíjecích časech, jejichž hodnoty jsou někdy podivně nízké. Těžko říci, co společnosti vlastně mají k dispozici, každopádně třeba kooperace automobilek BMW, Daimler, Ford a Volkswagen Group přišla se stanicí, která zvládne nabíjení na 350 kW.

Elektromobily už chce dělat každý. I výrobce vysavačů Dyson

Elektromobily už chce dělat každý. I výrobce vysavačů Dyson

Ale i takovou stanici si hravě strčí do kapsy ta, kterou navrhla společnost Phoenix Contact. Nabíjí 500 kW, což dalece přesahuje vše, co jsme zatím měli tu čest poznat. Jediným problémem bylo přehřívání. Vše ale ve Phoenixu vyřešili systémem chlazení, který je založený na vodní bázi a je šetrný k životnímu prostředí. Celá napájecí stanice je pak postavena na klasické CCS nabíječce pro Evropu. 

Zatím se neví, zda by se tyhle ultra-rychlé stanice mohly dostat na veřejná místa, ale každopádně je to hozená rukavice. Ted'už je totiž řada na automobilkách. Musí udělat takový vůz, který by tohle zvládl.

FOTO:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků