Ultrarychlé nabíjení elektromobilů už nemusí být jen sci-fi, je tu řešení

Auta na elektřinu by mohla brzy ve velkém cestovat po celém světě, i přesto, že to od nich nikdo vlastně neočekával. Firma Phoenix Contact přišla s nabíjecí stanicí, která údajně dokáže nabíjet až 500 kW.

Od elektromobilů se toho nikdy moc neočekávalo, měly se přes den pohybovat po městech a v noci se doma v garáži na předměstí nabíjet. S nabíječkou na 50 kW to ani jinak nešlo. Nebýt Tesly, asi by to tak i zůstalo.

V centru Prahy přibude 20 sdílených elektromobilů. Parkovat smí všude

V centru Prahy přibude 20 sdílených elektromobilů. Parkovat smí všude

V současné době jsou totiž Tesly modely X a S ty jediné, které lze díky vlastním stanicím Supercharger nabíjet na 100 kW, což výrazně sníží dobu čekání a cestování není příliš zdlouhavé. To zapříčinilo, že stále více zájemců o elektroauta touží po tichém a levném způsobu dopravy i na delší vzdálenost.

To pocítily i ostatní automobilky a rozhodli se toho využít. Téměř každá z nich už na nějakém tom elektrickém vozítku pracuje a často se předhánějí v údajných nabíjecích časech, jejichž hodnoty jsou někdy podivně nízké. Těžko říci, co společnosti vlastně mají k dispozici, každopádně třeba kooperace automobilek BMW, Daimler, Ford a Volkswagen Group přišla se stanicí, která zvládne nabíjení na 350 kW.

Elektromobily už chce dělat každý. I výrobce vysavačů Dyson

Elektromobily už chce dělat každý. I výrobce vysavačů Dyson

Ale i takovou stanici si hravě strčí do kapsy ta, kterou navrhla společnost Phoenix Contact. Nabíjí 500 kW, což dalece přesahuje vše, co jsme zatím měli tu čest poznat. Jediným problémem bylo přehřívání. Vše ale ve Phoenixu vyřešili systémem chlazení, který je založený na vodní bázi a je šetrný k životnímu prostředí. Celá napájecí stanice je pak postavena na klasické CCS nabíječce pro Evropu. 

Zatím se neví, zda by se tyhle ultra-rychlé stanice mohly dostat na veřejná místa, ale každopádně je to hozená rukavice. Ted'už je totiž řada na automobilkách. Musí udělat takový vůz, který by tohle zvládl.

FOTO:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků