Ultimativní tuning pro Škodu: Fabia turbo 4x4 je realitou

Stovky koní, špičkové zrychlení, náhon na všechna kola, Škoda Fabia. Myslíte si, že sem něco nepatří? Omyl, přesně taková Fabia může stát ode dneška i ve vaší garáži. Milotec to vzal od podlahy a výsledek je opravdu famózní.
Ultimativní tuning pro Škodu: Fabia turbo 4x4 je realitou

Výrobce doplňků pro automobily Škoda, německá firma Milotec, která jednou za čas překvapí veřejnost odvážnou úpravou vozů naší automobilky, přichystala pro Motor show v Essenu opravdovou lahůku. Pokud jste čekali, až bude Fabia disponovat náhonem na všechna kola, výkonem v řádu stovek koní, máte nyní jedinečnou příležitost, jak toto vše získat.

Fabia "Dragon" 4x4

Přesně takto se jmenuje nejnovější počin Milotecu. Fabia, která se má stát chloubou této společnosti, se představila na Motor show v Essenu. Představená Fabia prošla kompletní úpravou a dá se říci, že mnoho původních dílu na ní nenajdete. Vše začíná pod kapotou. Tam se nachází známý motor z produkce VW o objemu 1.8 litru, kterému pomáhá turbodmychadlo. Specializovaný úpravce, společnost Oberscheider, vyladila tento motor na výkon 235 kW (320 k). Točivý moment pak dosahuje hodnoty 420 Nm. Výkon je pak přenášen prostřednictvím šestistupňového manuálu, přes samočinně připojitelný pohon všech kol - Haldex, na všechna kola. Na výběr máte mimo manuální převodovku i převodovku sekvenční.

Abyste dokázali udržet toto stádo na silnici, byl kompletně upraven podvozek. Variabilně nastavitelný podvozek se vzpěrami McPherson a adaptivní tlumiče Bilstein PSS9 jsou tím, co udrží Fabii na silnici. Na přístrojové desce pak mate tlačítko, díky němuž můžete měnit světlou výšku v rozmezí 50 mm. Aby Fabia dokázala bezpečně zastavit, přisluhuje jí také brzdový systém Brembo. Vpředu najdete větrané kotouče o průměru 320 mm se čtyřpístkovými třmeny. Vzadu pak mají kotouče průměr 270 mm. Brzdy jsou schovány za 18" koly z lehkých slitin Borbet, na kterých jsou nasazeny pneumatiky o rozměru 215/35 Hankook RS2.

Fabia prošla také proměnou svého vzhledu. Na první pohled si všimnete rozšířených blatníků, což bylo nezbytné pro nasazení velkých kol, se širokými pneu. Z produkce Milotecu pak najdete na Fabii dvojité světlomety, zadní svítilny, sadu pedálů včetně opěrky nohy z nerezu, osvětlenou hliníkovou rukojeť řadičky a další dekory interiéru.

Zatím nevíme, zda se tento model stane standardní součástí nabídky Milotecu a jaká bude případně jeho cena. Nesporné ale je, že třísetkoňová Fabia se zcela novým podvozkem a pohonem všech kol bude schopna v dynamice předčít nejeden respektovaný sporťák.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fabia "Dragon" 4x4
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 51 příspěvků