Ultimativní Alfa Romeo: Brera s ostrým osmiválcem

27 komentářů

jindra
16. prosince • 20:41

Jak to tady čtu,tak nikdo z Vás tady neuvedl,že Alfy mají navrch oproti BMW co se týče vzhledu.BMW se mi líbí hlavně E46.Je to krásný auto,ale na Alfu Romeo 156 a i na novou 159 prostě nemá...Hold to je Italskej desing.Jo a mimochodem ta nová 3 co ted vyšla,se z Alfou 159 nemůže vůbec srovnávat.Alfa je prostě hezčí a to je jasný snad každýmu už na první pohled...BMW,Alfa.No jo no Italským krasavicím se jen někdo těžko vyrovná....

wolff
17. října • 14:06

A jaká byla M3. Už i papírově je v řiti...

Bond007
17. října • 16:16

ty vis jake parametry bude mit nova M3 ze rikas ze je v riti? Mimo to je tohle jen auto co existuje jen na papire, M3 uz se alespon testuje. Vim ze jsi velky odbornik, ale myslim ze ted asi tezko kdokoli muze rict co bude lepsi...

wolff
17. října • 16:59

U tebe je lepší 20 let M3, u mě je lepší 20 let Alfa... Nevzrušuj se... Každej máme kus své pravdy. Ale já víc.... Alfa bude možná o něco slabší, za to bude mrštnější, lehčí... No prostě už dlouhá léta klasika. No tentokrát bude možná i silnější... Teda 8V od Alfyce by mělo být silnější než 8V od BMW. Fiat dělá lepší motory než BMW (pokud srovnáme srovnatelné). Alfice měla výkonový deficit v 6V. Což teď asi nebude. TAkže asi tak. Ale je to plácání se po prsách neb nikdo z nás to auto mít nebude...asi...nechci tě Bondíku podceňovat...Třeba se staneš pravověrným... Já si teda ambice na to auto nedělám... Já se těším na Punto... Už tak mě mrzí, že přestanu být pravověrný benzinu.... ALe doba si žádá své oběti (cena paliv)...
A pak zde je spousta dalších faktorů, jako 2 násobná tuhost karoserie (pokud zůstane poměr jako u seriovek), 4x4 vůči prdelce... Atd atd... Ale o tom až jindy

Bond007
19. října • 10:27

Me se libi jak prohlasujes o aute ktery jeste vubec neexistuje ze bude mrstnejsi, lehci a vykonnejsi... Jinak ja bych nechtel 20let stary bmw ani alfu, to uz mozna jedine MB
jinak 4x4 neni vzdy vyhoda a treba bude mit nova M3 i variantu x, a novy xdrive je pry hodne dobry
Jinak houby by teprve meli zacit rust, bylo do ted moc teplo. Nepujdes nekdy sbirat, sel bych taky

Skye
19. října • 11:56

Xdrive je převlečený haldex, nesrovnával bych ho se sofistikovanou soustavou nápravových diferenciálů + Torsen.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bond007
19. října • 17:44

proc ne? pokud bude fungovat tak jak ma, tak je uplne jedno jestli ej tam torsen, nebo xdrive... xdrive neni pravy haldex,...

Skye
20. října • 11:05

To se uvidí v praxi. Něco jinýho je SUV pro maminky a něco jinýho ostrej sporťák. A tady pochybuju, že soustava čipů (DSC) a viskospojky bude lepší, než drahá sestava nápravových diferenciálů a Torsenu. Ostatně, troufám si říct, že kdyby tomu tak bylo, tak Lancer EVO, Impreza apod. už dávno takový systém používají. A mimochodem, něják si vynechal to téma 4x4 a FIAT...

Bond007
20. října • 16:07

no nepripada mi ze by jakykoli auta z koncernu fiat byli nejakymi prodejnimi trhaky s pohonem 4x4, maximalne panda 4x4 a verim ze ta pouziva ty nejlepsi technologie :) ty tituly ktere ma lancia jsou jakeho data?
Jinak myslim ze EVo a WRC jsou dost specificka auta delana pro rally na nezpevnenem povrchu, ale na silnici uz to takova slava neni...a prave na silnici neni 4x4 vzdy vyhodou takze tam muze byt podle me vyhodnejsi elektronika nez torsen ci jine mezinapravove diferencialy... ono enco jinyho je soutezni auto a neco jinyho auto pro kazdodenni provoz... a proto bych Imprezu ani EVO s timhle nesrovnaval...

Skye
20. října • 16:50

Evo i Impreza mají svoje produkční verze na silnici. A ty jak známo patří mezi nejrychlejší auta v reálu vůbec, EVO je možná absolutně nejrychlejší auto.

Co se týče Fiatu a 4x4, tituly Lancie jsou z přelomu 80. a 90. let, dodnes drží řadu rekordů. Pak koncern od 4x4 odstoupil a nyní se k němu vrací ve vozech AR. Běhém této prodlevy slavil koncern velké úspěchy v podobě AR 155 a 156 na okruzích a v F1. Lancia se mezitím (ze záhadných důvodů) pokusila o přeměnu ze sportovní na "prémiovou" značku. Nyní se snad opět začíná v jejím případě blýskat na lepší (sportovní) časy, bude nová Intergrale. AR se mezitím vrací k pohonu 4x4.

Mimochodem, právě za konceptem relativně malolitrážního motoru, turba a pohonu všech kol stojí nesmrtelná Integrale. EVO je defacto jen její kopií.

Bond007
20. října • 17:58

nevim kam na to chodis, ale neprijde mi ze by evo i impreza byt v silnicni verzi byli jednemi z nejrychlejsich aut. 156 na okruzich porazi bmw jen proto ze bmw ma pridane zavazi, jinak by alfa byla bez sance. Mozna ze se koncern vraci k 4x4 ale za tech nejakych 10-15 let se technika posunula mnohem dal, takze jejich tehdejsi zkusenosti prakticky nic neznamenaji. O tom jak bude fungovat 4x4 v nove 159 nevis ty nic, stejne jako ja. Az se bude dat vyzkouset 159 4x4 proti treba bmw 3x a nebo audi quattro, uvidime. Ale ted je podle me dost nestastny jakkoli hodnotit budouci uspechy alfy.

Skye
21. října • 10:53

Ano Evo, je asi nejrychlejší vůz v reálných podmínkách (tj. ne na dlouhé rovné a PRÁZDNÉ dálnici). Ad Alfa 4x4, nová 159 Q4 vychází z Crosswagonu a jak jsem uvedl, tři diferáky a jeden centrální Torsen. Řešení drahé, avšak flexibilní, dle ohlasů funguje výborně.

Bond007
21. října • 11:58

tojo, ale Q4 je takove spise SUV, se kterym asi nikdo nejezdi sportovne, uvidime jak to bude treba se 159 nekde na okruhu nebo tak... VSak nechme se prekvapit, cas ukaze kdo se pletl...

Skye
21. října • 17:03

Spíš než k SUV to má blíže k Audi Allroad či Volvo XC, ale ok. A Alfu si snad nikdo nekupuje, aby s ní jezdil pomalu. Ale ok, každopádně jak 159, tak Brera budou používat podobný systém, na 159 už jdou velice pozitivní reference co se jízdních vlastností týče.

Bond007
20. října • 18:47

tak to se omlouvam s tim zavazim jsem prestrelil...

Radek Ondrášík
20. října • 18:26

Pokud narážíš na FIA WTCC, tak to s tím závažím není zdaleka tak, jak píšeš. Závaži tam dostávaji všichni dle úspěchu v předchozím závodě. I Alfy vozí kila navíc.

Co se týče Alfy a 4x4, je to torsen C, který používá např. Subaru. Tedy trvalý náhon..

,??m.d╩
18. října • 10:03

fiat dělá lepší motory než BMW... no nevím kdo tento rok 5krát vyhrál v Motor roku ..že by fiat?... takovejhle blud si nechej...

Skye
18. října • 12:22

Myslím, že to bral spíše jako koncern FIAT. A zas tak daleko od pravdy není, min. v inovacích: viz. Twin Spark v 80. letech, první TDI, první Common-Rail, první přímej vstřik v Evropě (a zároveň nejlepší vůbec). A to už vůbec nebudu mluvit o rozsáhlých zkušenostech s turbomotory či pohonem všech kol (zde je FIAT absolutní špička).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bond007
19. října • 10:23

aaa, to je nam novinka, fiat je v absolutni spicce mezi 4kolkama, no škoda že jsem si toho nevšiml

Skye
19. října • 11:41

Že sis toho nevšiml neznamená, že to tak není. FIAT představil na svých autech prakticky všechny možný konstrukční řešení pohonu 4x4 (zejména u AR a Lancie), jako důkaz jeho technické vyspělosti můžeš brát 6 titulů MS v kategorii vozů s pohonem všech kol. Podívej se třeba na dnes ojedinělé řešení u AR 156 (tři diferenciály, centrální Torsen) a flexibilitu takového pohonu.

mayklmaykl
17. října • 17:36

nech toho onanování
ne brera jako koncept je krásná,ale na testy brera vs M3 si ještě počkáme ok?------) a ty doufej že nedopadnou jako 156GTA vs M3
a stěma motorama od fiatu taky neblázni.....hele nechodíš na houby....prej rostou

wolff
17. října • 17:59

Ty si větší fanda BMW než já Fiatu, tak nemá smysl reagovat... Co slovo, to blbost... Jen ty houby by nebyly od věci...Někdy... P.S. Furt raději to GTA než tu M3....
No a pokud jde o 1,3 JTD VS 1,4 benzin u Punta. Ano cena je tam rozdílná, ale taky výkon je u té nafty vyšší 66 vrs 57 kW. A pak ztráta z cenny je nižší u nafty a taky už výdrž toho naftovýho motoru je vyšší. Při vyšším nájezdu je to už fakt výhodnější... Prostě si hodlám udělat radost za docela velký peníz. Ale furt lepší než Golf TDi...
 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skye
17. října • 18:04

No já jsem mluvil o současým Puntu a 1.3JTD (51KW) a 1.2 16V (59KW). Ceny u Grande Punta jsem zatím neviděl. Ale v poho.

Skye
17. října • 17:56

156GTA snad AR nikdy nedeklarovala jako konkurenci M3. Jednak stojí polovinu a jednak má takřka o 100koní méně. Je to stejná pakárna, jako porovnávat Fabii RS a 147 GTA...

Skye
17. října • 17:28

Ahoj, jsem taky fanda italů, ale jenom na okraj: čím se liší provoz benzínu a dieselu u Punta? Ano, vím, že třeba 1.3 JTD je skvelý motor, ale stojí taky o DOST víc, než srovnatelně výkonný benzín. A jestli třeba současné Punto 1.2 16V jezdí za 6 litrů, tak na co diesel, který sice jezdí za 4,5, ale nafta není výrazně levnější a poř. cena je u uvedeného motoru šílená.

Majkie
17. října • 9:22

A pohon kol? Předpokládám 4x4...

tomaz
17. října • 9:55

vzhledem k tomu ze uz 3,2 bude pouze 4×4...

Doporučujeme

Články odjinud