Ultima popisuje nové RS jako vůbec nejrychlejší, nejvšestrannější a aerodynamicky nejefektivnější model, který kdy vyrobila. Přílišné změny ale nečekejte. | Ultima RS Zdroj: Ultima

Ultima popisuje nové RS jako vůbec nejrychlejší, nejvšestrannější a aerodynamicky nejefektivnější model, který kdy vyrobila. Přílišné změny ale nečekejte. | Ultima RS | Zdroj: Ultima

Od původního zadání se novinka příliš nevzdaluje, a jakmile tuhle lehoučkou placku zahlédnete na silnici, budete jednoznačně vědět, že jde o klasickou Ultimu. | Ultima RS Zdroj: Ultima

Od původního zadání se novinka příliš nevzdaluje, a jakmile tuhle lehoučkou placku zahlédnete na silnici, budete jednoznačně vědět, že jde o klasickou Ultimu. | Ultima RS | Zdroj: Ultima

Zevnějšek posledních modelů značky už trochu zastarával, takže nové RS se vyznačuje hlavně zbrusu novou karbonovou karoserií s mnohem uhlazenější siluetou a moderními prvky jako třeba LED osvětlením vpředu i vzadu. | Ultima RS Zdroj: Ultima

Zevnějšek posledních modelů značky už trochu zastarával, takže nové RS se vyznačuje hlavně zbrusu novou karbonovou karoserií s mnohem uhlazenější siluetou a moderními prvky jako třeba LED osvětlením vpředu i vzadu. | Ultima RS | Zdroj: Ultima

Klasicky ale nechybí rozměrný karbonový splitter vpředu, výdechy na předních i zadních blatnících, pořádně vstupy vzduchu k motoru a obří karbonové křídlo vzadu. | Ultima RS Zdroj: Ultima

Klasicky ale nechybí rozměrný karbonový splitter vpředu, výdechy na předních i zadních blatnících, pořádně vstupy vzduchu k motoru a obří karbonové křídlo vzadu. | Ultima RS | Zdroj: Ultima

Interiér zabijáka konvenčních supersportů je tradičně vybaven stylem „méně je více“. Ochranný rám, dvojice skořepin, pár budíků a čudlíků, jednoduchý tříramenný volant a strohá palubní deska oděná do kůže. | Ultima RS Zdroj: Ultima

Interiér zabijáka konvenčních supersportů je tradičně vybaven stylem „méně je více“. Ochranný rám, dvojice skořepin, pár budíků a čudlíků, jednoduchý tříramenný volant a strohá palubní deska oděná do kůže. | Ultima RS | Zdroj: Ultima

A když bude zákazník chtít, dostane i audiosystém s dotykovým displejem. | Ultima RS Zdroj: Ultima

A když bude zákazník chtít, dostane i audiosystém s dotykovým displejem. | Ultima RS | Zdroj: Ultima

Šasi RS je opět přizpůsobeno k zástavbě několika možných motorizací odlišujících se výkonem. | Ultima RS Zdroj: Ultima

Šasi RS je opět přizpůsobeno k zástavbě několika možných motorizací odlišujících se výkonem. | Ultima RS | Zdroj: Ultima

Ultima spoléhá na motory Chevrolet, takže základní specifikací je 6,2litrový osmiválec LT1 původem z Corvetty, který zde startuje na výkonu 353 kW (480 koní). | Ultima RS Zdroj: Ultima

Ultima spoléhá na motory Chevrolet, takže základní specifikací je 6,2litrový osmiválec LT1 původem z Corvetty, který zde startuje na výkonu 353 kW (480 koní). | Ultima RS | Zdroj: Ultima

Kompresorem přeplňovaný V8 LT4 už zajistí 478 kW (650 koní), zatímco vrcholný motor LT5 z Corvetty ZR1 je naladěný na 588 kW (800 koní). | Ultima RS Zdroj: Ultima

Kompresorem přeplňovaný V8 LT4 už zajistí 478 kW (650 koní), zatímco vrcholný motor LT5 z Corvetty ZR1 je naladěný na 588 kW (800 koní). | Ultima RS | Zdroj: Ultima

U těchto hodnot však Ultima nekončí a zmiňuje, že dalším laděním dokáže nabídnout RS s motorem LT5 o výkonu až kolem 882 kW (1200 koní). | Ultima RS Zdroj: Ultima

U těchto hodnot však Ultima nekončí a zmiňuje, že dalším laděním dokáže nabídnout RS s motorem LT5 o výkonu až kolem 882 kW (1200 koní). | Ultima RS | Zdroj: Ultima

Což samozřejmě není špatné na auto o hmotnosti začínající na 930 kg (v závislosti na zvolené motorizaci) a stále vybavené klasickou manuální šestistupňovou převodovkou, kterou Ultima kupuje od Porsche. | Ultima RS Zdroj: Ultima

Což samozřejmě není špatné na auto o hmotnosti začínající na 930 kg (v závislosti na zvolené motorizaci) a stále vybavené klasickou manuální šestistupňovou převodovkou, kterou Ultima kupuje od Porsche. | Ultima RS | Zdroj: Ultima

Už základní model s motorem LT1 tak umí vystřelit na 100 km/h za přibližně 3 vteřiny, rychlosti 160 km/h dosáhne za asi 6,2 vteřiny a maximálně je schopen vyvinout 289 km/h. | Ultima RS Zdroj: Ultima

Už základní model s motorem LT1 tak umí vystřelit na 100 km/h za přibližně 3 vteřiny, rychlosti 160 km/h dosáhne za asi 6,2 vteřiny a maximálně je schopen vyvinout 289 km/h. | Ultima RS | Zdroj: Ultima

Na druhé straně spektra s motorem LT5 klesá sprint 0-100 km/h na přibližně 2,3 vteřiny a maximálka je udávaných 402 km/h. | Ultima RS Zdroj: Ultima

Na druhé straně spektra s motorem LT5 klesá sprint 0-100 km/h na přibližně 2,3 vteřiny a maximálka je udávaných 402 km/h. | Ultima RS | Zdroj: Ultima

Brzdy jsou třeba, RS tak používá čtyřpístkový systém od AP Racing s 322mm kotouči standardně a 362mm za příplatek. | Ultima RS Zdroj: Ultima

Brzdy jsou třeba, RS tak používá čtyřpístkový systém od AP Racing s 322mm kotouči standardně a 362mm za příplatek. | Ultima RS | Zdroj: Ultima

Ultima RS bude mít premiéru na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde se určitě představí i v pohybu na místní vrchařské trati. | Ultima RS Zdroj: Ultima

Ultima RS bude mít premiéru na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde se určitě představí i v pohybu na místní vrchařské trati. | Ultima RS | Zdroj: Ultima

Cenovku novinky společnost neupřesňuje, ostatně taky závisí na konečné specifikaci. | Ultima RS Zdroj: Ultima

Cenovku novinky společnost neupřesňuje, ostatně taky závisí na konečné specifikaci. | Ultima RS | Zdroj: Ultima

Stavebnice, kterou si můžete složit sami, se má ovšem pohybovat na stejné hladině jako nové BMW M3 (tedy asi 2,2 milionu korun). Samozřejmě ale můžete práci nechat i na firmě. | Ultima RS Zdroj: Ultima

Stavebnice, kterou si můžete složit sami, se má ovšem pohybovat na stejné hladině jako nové BMW M3 (tedy asi 2,2 milionu korun). Samozřejmě ale můžete práci nechat i na firmě. | Ultima RS | Zdroj: Ultima

Ultima RS Zdroj: Ultima

Ultima RS | Zdroj: Ultima

Ultima RS Zdroj: Ultima

Ultima RS | Zdroj: Ultima

Ultima RS Zdroj: Ultima

Ultima RS | Zdroj: Ultima

Ultima RS Zdroj: Ultima

Ultima RS | Zdroj: Ultima

Ultima RS Zdroj: Ultima

Ultima RS | Zdroj: Ultima

Ultima RS Zdroj: Ultima

Ultima RS | Zdroj: Ultima

Ultima RS Zdroj: Ultima

Ultima RS | Zdroj: Ultima

Ultima RS Zdroj: Ultima

Ultima RS | Zdroj: Ultima

Ultima RS Zdroj: Ultima

Ultima RS | Zdroj: Ultima

Od původního zadání se novinka příliš nevzdaluje, a jakmile tuhle lehoučkou placku zahlédnete na silnici, budete jednoznačně vědět, že jde o klasickou Ultimu. | Ultima RS Zdroj: Ultima
Zevnějšek posledních modelů značky už trochu zastarával, takže nové RS se vyznačuje hlavně zbrusu novou karbonovou karoserií s mnohem uhlazenější siluetou a moderními prvky jako třeba LED osvětlením vpředu i vzadu. | Ultima RS Zdroj: Ultima
Klasicky ale nechybí rozměrný karbonový splitter vpředu, výdechy na předních i zadních blatnících, pořádně vstupy vzduchu k motoru a obří karbonové křídlo vzadu. | Ultima RS Zdroj: Ultima
Interiér zabijáka konvenčních supersportů je tradičně vybaven stylem „méně je více“. Ochranný rám, dvojice skořepin, pár budíků a čudlíků, jednoduchý tříramenný volant a strohá palubní deska oděná do kůže. | Ultima RS Zdroj: Ultima
26
Fotogalerie

Ultima představuje novou hračku. Model RS má až 1200 koní a váží kolem tuny

Britská Ultima je už známá vyráběným neskutečně výkonných a lehkých „závoďáků na silnice“. Nejnovější model RS se od tradice tolik nevzdaluje, ale zase přináší řadu vylepšení.

Ultima popisuje nové RS jako vůbec nejrychlejší, nejvšestrannější a aerodynamicky nejefektivnější model, který kdy vyrobila. Přílišné změny ale nečekejte. Od původního zadání se novinka příliš nevzdaluje, a jakmile tuhle lehoučkou placku zahlédnete na silnici, budete jednoznačně vědět, že jde o klasickou Ultimu.

Zevnějšek posledních modelů značky už trochu zastarával, takže nové RS se vyznačuje hlavně zbrusu novou karbonovou karoserií s mnohem uhlazenější siluetou a moderními prvky jako třeba LED osvětlením vpředu i vzadu. Klasicky ale nechybí rozměrný karbonový splitter vpředu, výdechy na předních i zadních blatnících, pořádně vstupy vzduchu k motoru a obří karbonové křídlo vzadu.

Interiér zabijáka konvenčních supersportů je tradičně vybaven stylem „méně je více“. Ochranný rám, dvojice skořepin, pár budíků a čudlíků, jednoduchý tříramenný volant a strohá palubní deska oděná do kůže. A když bude zákazník chtít, dostane i audiosystém s dotykovým displejem.

Šasi RS je opět přizpůsobeno k zástavbě několika možných motorizací odlišujících se výkonem. Ultima spoléhá na motory Chevrolet, takže základní specifikací je 6,2litrový osmiválec LT1 původem z Corvetty, který zde startuje na výkonu 353 kW (480 koní). Kompresorem přeplňovaný V8 LT4 už zajistí 478 kW (650 koní), zatímco vrcholný motor LT5 z Corvetty ZR1 je naladěný na 588 kW (800 koní).

U těchto hodnot však Ultima nekončí a zmiňuje, že dalším laděním dokáže nabídnout RS s motorem LT5 o výkonu až kolem 882 kW (1200 koní). Což samozřejmě není špatné na auto o hmotnosti začínající na 930 kg (v závislosti na zvolené motorizaci) a stále vybavené klasickou manuální šestistupňovou převodovkou, kterou Ultima kupuje od Porsche.

Už základní model s motorem LT1 tak umí vystřelit na 100 km/h za přibližně 3 vteřiny, rychlosti 160 km/h dosáhne za asi 6,2 vteřiny a maximálně je schopen vyvinout 289 km/h. Na druhé straně spektra s motorem LT5 klesá sprint 0-100 km/h na přibližně 2,3 vteřiny a maximálka je udávaných 402 km/h. Brzdy jsou třeba, RS tak používá čtyřpístkový systém od AP Racing s 322mm kotouči standardně a 362mm za příplatek.

Ultima RS bude mít premiéru na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde se určitě představí i v pohybu na místní vrchařské trati. Cenovku novinky společnost neupřesňuje, ostatně taky závisí na konečné specifikaci. Stavebnice, kterou si můžete složit sami, se má ovšem pohybovat na stejné hladině jako nové BMW M3 (tedy asi 2,2 milionu korun). Samozřejmě ale můžete práci nechat i na firmě.

Doporučujeme

Články odjinud