Ultima představuje novou hračku. Model RS má až 1200 koní a váží kolem tuny

Britská Ultima je už známá vyráběným neskutečně výkonných a lehkých „závoďáků na silnice“. Nejnovější model RS se od tradice tolik nevzdaluje, ale zase přináší řadu vylepšení.

Ultima popisuje nové RS jako vůbec nejrychlejší, nejvšestrannější a aerodynamicky nejefektivnější model, který kdy vyrobila. Přílišné změny ale nečekejte. Od původního zadání se novinka příliš nevzdaluje, a jakmile tuhle lehoučkou placku zahlédnete na silnici, budete jednoznačně vědět, že jde o klasickou Ultimu.

Zevnějšek posledních modelů značky už trochu zastarával, takže nové RS se vyznačuje hlavně zbrusu novou karbonovou karoserií s mnohem uhlazenější siluetou a moderními prvky jako třeba LED osvětlením vpředu i vzadu. Klasicky ale nechybí rozměrný karbonový splitter vpředu, výdechy na předních i zadních blatnících, pořádně vstupy vzduchu k motoru a obří karbonové křídlo vzadu.

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Interiér zabijáka konvenčních supersportů je tradičně vybaven stylem „méně je více“. Ochranný rám, dvojice skořepin, pár budíků a čudlíků, jednoduchý tříramenný volant a strohá palubní deska oděná do kůže. A když bude zákazník chtít, dostane i audiosystém s dotykovým displejem.

Šasi RS je opět přizpůsobeno k zástavbě několika možných motorizací odlišujících se výkonem. Ultima spoléhá na motory Chevrolet, takže základní specifikací je 6,2litrový osmiválec LT1 původem z Corvetty, který zde startuje na výkonu 353 kW (480 koní). Kompresorem přeplňovaný V8 LT4 už zajistí 478 kW (650 koní), zatímco vrcholný motor LT5 z Corvetty ZR1 je naladěný na 588 kW (800 koní).

Aston Martin Vantage AMR dostal třetí pedál. Chtějte ho, i když je pomalejší

Aston Martin Vantage AMR dostal třetí pedál. Chtějte ho, i když je pomalejší

U těchto hodnot však Ultima nekončí a zmiňuje, že dalším laděním dokáže nabídnout RS s motorem LT5 o výkonu až kolem 882 kW (1200 koní). Což samozřejmě není špatné na auto o hmotnosti začínající na 930 kg (v závislosti na zvolené motorizaci) a stále vybavené klasickou manuální šestistupňovou převodovkou, kterou Ultima kupuje od Porsche.

Už základní model s motorem LT1 tak umí vystřelit na 100 km/h za přibližně 3 vteřiny, rychlosti 160 km/h dosáhne za asi 6,2 vteřiny a maximálně je schopen vyvinout 289 km/h. Na druhé straně spektra s motorem LT5 klesá sprint 0-100 km/h na přibližně 2,3 vteřiny a maximálka je udávaných 402 km/h. Brzdy jsou třeba, RS tak používá čtyřpístkový systém od AP Racing s 322mm kotouči standardně a 362mm za příplatek.

Gordon Murray opravdu chystá reinkarnaci McLarenu F1. S V12 a manuálem!

Gordon Murray opravdu chystá reinkarnaci McLarenu F1. S V12 a manuálem!

Ultima RS bude mít premiéru na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde se určitě představí i v pohybu na místní vrchařské trati. Cenovku novinky společnost neupřesňuje, ostatně taky závisí na konečné specifikaci. Stavebnice, kterou si můžete složit sami, se má ovšem pohybovat na stejné hladině jako nové BMW M3 (tedy asi 2,2 milionu korun). Samozřejmě ale můžete práci nechat i na firmě.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků