Ultima GTR720 vytvořila nový světový rekord 0-160-0

Britský výrobce civilních sportovních speciálů Ultima o sobě dal opět vědět. O této automobilce se nepíše často, ale když se dostane na titulní stránky, většinou to značí, že se opět posunuly hranice automobilů o kousek dál. Přestože Ultima držela i dosavadní rekord v disciplíně 0-160-0, tedy ve sprintu na 160 km/h a následném zastavení na nulu, majitelům automobilky to nestačilo a vyvíjí dále speciály, které jsou čím dál rychlejší a lépe brzdí.

V uplynulých dnech totiž nový model Ultima GTR720 zvládl tento sprint s následným zastavením za neuvěřitelných 9,4 s. Mezičasy pak mají hodnotu 0-100 za 2,6 s, 100-160 za 2,7 s, takže 0-160 za 5,3 s a 160-0 za 3,6 s. Jsou to extrémně dobré časy pro vůz s hmotností pod jednu tunu a výkonem 530 kW (720 k). Navíc Ultima není vybavena žádným elektronickým systémem jako je kontrola trakce, stabilizační systém a nemá ani ABS. O přenos výkonu na zadní kola se stará manuální pětistupňová převodovka.

Nový model GTR720, získal své jméno velmi prozaicky. Číslo za názvem GTR značí na kolik koní je vyladěn osmiválcový motor, který má svůj původ v americkém Chevroletu. Pro zájemce je příznivou zprávou, že i tento model se brzy dostane do prodejů a to jak v podobě hotového vozu, tak v podobě stavebnice. Cena není prozatím známá, ale dá se počítat s částkou okolo 150 tis. liber.

Tip: Mrkněte se na podrobné představení Ultimy GTR.

Prehled vybraných vozů a jejich času v disciplíně 0-160-0

  • Ferrari Enzo - 10,9 s
  • McLaren F1 - 11,5 s
  • Porsche Carrera GT - 11,6 s
  • Pagani Zonda - 11,8 s
  • Porsche 911 Ruf R Turbo - 13,1 s
  • Ferrari F40 - 13,8 s
  • Lamborghini Murcielago - 13,9 s
  • Dodge Viper SRT-10 - 14,6 s
  • Aston Martin DB9 - 14,9 s
  • Honda NSX Type-R - 16,2 s
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků