Ultima GTR720 vytvořila nový světový rekord 0-160-0

Britský výrobce civilních sportovních speciálů Ultima o sobě dal opět vědět. O této automobilce se nepíše často, ale když se dostane na titulní stránky, většinou to značí, že se opět posunuly hranice automobilů o kousek dál. Přestože Ultima držela i dosavadní rekord v disciplíně 0-160-0, tedy ve sprintu na 160 km/h a následném zastavení na nulu, majitelům automobilky to nestačilo a vyvíjí dále speciály, které jsou čím dál rychlejší a lépe brzdí.

V uplynulých dnech totiž nový model Ultima GTR720 zvládl tento sprint s následným zastavením za neuvěřitelných 9,4 s. Mezičasy pak mají hodnotu 0-100 za 2,6 s, 100-160 za 2,7 s, takže 0-160 za 5,3 s a 160-0 za 3,6 s. Jsou to extrémně dobré časy pro vůz s hmotností pod jednu tunu a výkonem 530 kW (720 k). Navíc Ultima není vybavena žádným elektronickým systémem jako je kontrola trakce, stabilizační systém a nemá ani ABS. O přenos výkonu na zadní kola se stará manuální pětistupňová převodovka.

Nový model GTR720, získal své jméno velmi prozaicky. Číslo za názvem GTR značí na kolik koní je vyladěn osmiválcový motor, který má svůj původ v americkém Chevroletu. Pro zájemce je příznivou zprávou, že i tento model se brzy dostane do prodejů a to jak v podobě hotového vozu, tak v podobě stavebnice. Cena není prozatím známá, ale dá se počítat s částkou okolo 150 tis. liber.

Tip: Mrkněte se na podrobné představení Ultimy GTR.

Prehled vybraných vozů a jejich času v disciplíně 0-160-0

  • Ferrari Enzo - 10,9 s
  • McLaren F1 - 11,5 s
  • Porsche Carrera GT - 11,6 s
  • Pagani Zonda - 11,8 s
  • Porsche 911 Ruf R Turbo - 13,1 s
  • Ferrari F40 - 13,8 s
  • Lamborghini Murcielago - 13,9 s
  • Dodge Viper SRT-10 - 14,6 s
  • Aston Martin DB9 - 14,9 s
  • Honda NSX Type-R - 16,2 s
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků