Ultima GTR720 vytvořila nový světový rekord 0-160-0

Britský výrobce civilních sportovních speciálů Ultima o sobě dal opět vědět. O této automobilce se nepíše často, ale když se dostane na titulní stránky, většinou to značí, že se opět posunuly hranice automobilů o kousek dál. Přestože Ultima držela i dosavadní rekord v disciplíně 0-160-0, tedy ve sprintu na 160 km/h a následném zastavení na nulu, majitelům automobilky to nestačilo a vyvíjí dále speciály, které jsou čím dál rychlejší a lépe brzdí.

V uplynulých dnech totiž nový model Ultima GTR720 zvládl tento sprint s následným zastavením za neuvěřitelných 9,4 s. Mezičasy pak mají hodnotu 0-100 za 2,6 s, 100-160 za 2,7 s, takže 0-160 za 5,3 s a 160-0 za 3,6 s. Jsou to extrémně dobré časy pro vůz s hmotností pod jednu tunu a výkonem 530 kW (720 k). Navíc Ultima není vybavena žádným elektronickým systémem jako je kontrola trakce, stabilizační systém a nemá ani ABS. O přenos výkonu na zadní kola se stará manuální pětistupňová převodovka.

Nový model GTR720, získal své jméno velmi prozaicky. Číslo za názvem GTR značí na kolik koní je vyladěn osmiválcový motor, který má svůj původ v americkém Chevroletu. Pro zájemce je příznivou zprávou, že i tento model se brzy dostane do prodejů a to jak v podobě hotového vozu, tak v podobě stavebnice. Cena není prozatím známá, ale dá se počítat s částkou okolo 150 tis. liber.

Tip: Mrkněte se na podrobné představení Ultimy GTR.

Prehled vybraných vozů a jejich času v disciplíně 0-160-0

  • Ferrari Enzo - 10,9 s
  • McLaren F1 - 11,5 s
  • Porsche Carrera GT - 11,6 s
  • Pagani Zonda - 11,8 s
  • Porsche 911 Ruf R Turbo - 13,1 s
  • Ferrari F40 - 13,8 s
  • Lamborghini Murcielago - 13,9 s
  • Dodge Viper SRT-10 - 14,6 s
  • Aston Martin DB9 - 14,9 s
  • Honda NSX Type-R - 16,2 s
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků