Ultima GTR: za tři milióny máte rekordmana

28 komentářů

Míra
1. července • 18:36

ve verzi 345 kW 3 000 000:-O ta cena by měla být něco pod 2 000 000;-)

Sipi
11. března • 8:00

Zkuste tyhle straky - http://www.m250.co.uk/ Nejakej anglickej manik popisuje krok za krokem stavbu auta.

delph
10. března • 23:41

a není to náhodou proti caterharm R500? pokud se pamatuju tak je je držitelem rekordu právě on a proč překonávat něco co není ani na prvním místě

Sportsman
11. března • 14:04

Jo mas pravdu, caterham r500 drzel ten rekord, ale ten byl tou ultimou taky prekonan (ale to uz je taky nejaka doba - trochu neaktualni clanek ). Tim ze ho ultima prekonala, dala zaminku a catherham vyvijel novej typ s nejakym pismenym oznacenim (jestli CS nebo co, to fakt nevim...). Co se ale ke me dostalo, tak uz je hotovej ale test 0-160-0 zatim neprodelal.

Marek_Litzman
11. března • 18:37

ale pokud se nemýlím, tak novější Caterham si vzal prvensví zpět.........Až najdu ten Autocar.......

delph
12. března • 15:13

právě že se mi zdá že si to catreharm ještě zpět nevzal jen porazil na hlavu enzo a tím to zasím pro caterharm zkončilo...ale rád bych se zeptal redakce ta určitě vyšťourá nějakou informaci že ano pane Daněk?

Marek_Litzman
12. března • 19:00

Takže pánové, vyhledal jsem starý autocar 10/04 a tam trhnul Caterham R500 rekord 10,73 sekundy včetně 0,21 s reakční doby (10,52 s čistých), takže ho Ultima opravdu překonala. Zajímavé bude srovnání s CSR 260, bude na 160 určitě rychleji, než R500, na stovce je o 0.3 km/h rychleji, takže u 160 to bude víc......Na druhou stranu má trochu nadváhu, o 100 kg navíc, takže by to mohlo být velice zajímavé.....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
David
18. března • 14:56

"na stovce je o 0.3 km/h rychleji" tzn. že při 100km/h jede vlastně 100,3km/h ?

Marek_Litzman
18. března • 15:07

hups.....

Serpent
30. června • 0:34

Tak mu třeba Merceshitu

delph
13. března • 16:49

je na 100 o 0,3 km/h rychleji to nevím jak mám chápat....když se podíváš právě do starýho autocaru kde byl právě rozsáhle rozepsán loňský test 0-160-0 tak zjistíš že to jak bylo auto na 100 ještě nemusí znamenat že tak bude na 160...ale máš pravdu je to velmi pravděpodobný...

Marek_Litzman
13. března • 18:32

Myslím, že si trochu nerozumíme, CSR je na stovce rychleji o 0.3 s než R500 Superlight, z čehož odvozuju, že rozdíl při testu 0-160 bude ještě o něco větší, ale asi b ude mět o chlup delší brzdnou dráhu, protože je i těžší.

Autocar dělal velké srovnání 0-160-0.

Aress
10. března • 22:18

Lita to asi rychle,ale to auto bych nechtel ani zadarmo.Je to humus!

goes
10. března • 22:48

pravda. To auto urcite neoplavy tim nejhezcim designem co znam, ale tohle auto neni z tech, kde bys balil zenske. Pokud si pamatuji, tak to ma snad jenom posilovat na brzdach a tim to konci. Je to jenom ram, skorapka, motor a provodovka. Vse ostatni (abs, ebs, hbs, efees.. atd.) dela ridic. Tohle auto je jenom pro drsne chlapy a to co clovek zazije v tomhle, nezazije jen tak v zadnem beznem supersportu. Je to auto s dnes asi nejvetsi provazanosti ridic-auto, ktere znam a kde se deje jenom to, na co ma ridic. Auto je ciste pro kochani se z akcni jizdy, nejake baleni apod. zenskych na to neplati, protoze by se tam clovek s ni ani nedomluvil...

Samanek
10. března • 23:04

Podobne nevybavenych aut je dost, a kdys vezmu v potas cenu a to ze si to musis jeste doma slepit sam, tak je to drahe, a navic hnusne. Za mensi penis je treba Exige,111R, Speedster, R7, atd, a ty sou i s upravou aby tomu konkurovaly do 2mega. Kuprikladu Exige s 1.8 motorem a upravou a turbem od KKK prijde na cca 1.9 mega a 100 udela za 3.8 a 200 za 11.8 sekundy. Jedine co se mi na Ultime liby je zvuk toho V8.

goes
10. března • 23:49

tusim ze za 3M je to slozene a za cca 2M ti dodaji stavebnici, ale nechci se hadat. Je to auto na HARD blbnuti. Netusim, zda Speedster atd. maji jenom posilovac na brzdach atd. Navic Ultima krom dynamiky ma hodne vysokou maximalku a design je vylozene funkcni, jak rikam, neni to na baleni zenskych, na to jsou jine auta. Ja bych do toho asi sel, mit 3M a chtit auto na blbnuti. Myslim, ze z tebou vyjmenovanych aut, bude ta Ultima nejostrejsi na 160 ma za 8,4 coz je o vice nez 3s rychleji nez Exige a to je obrovsky rozdil... myslim, ze Ultima nema v dane tride konkurenci..

jinak bacha na cestinu, pak nektere vety vypadaji divne viz. "za mensi penis/z..."

Samanek
11. března • 9:10

Jo cestina je na pi..., jinak Ultima zas tak max v maximalce neni, je na tom lip jen o cca 20 km oproti Exigi a to je na tom obsahem motoru skoro 4x lip. Jinak bohuzel nevim kolik ma Exige z 0 na 160, ale pocitam ze kdys ma v zakladu 0-200 za 13sekund, tak s upravou to bude na tech 160 okolo tech 9 sekund taky. Jinak vybava Exige je taky dost chuda, ze sistemu jako ABS ect.... nema tusim nic a z posilovacu ma urcite brzd a nejsem si jistej s rizenim.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Sportsman
11. března • 13:59

No...myslim, ze ta maximalka bude vys o vic nez jen 20 km/h, ale to je jedno. Hlavni je, ze tady nejde srovnavat litrovy vykon, protoze ten motor, co je v ultime je litinovy ohv-cko, ktery ma prapuvod byhci v jakym roce, zato v exigi ma ta osmnactistovka blok z mnohem lehci slitini, rozvod dohc, promeny casovani ventilu,...apod. Jinak s tim, ze by ses dostal s exige pod 9s na 0-160 silne pochybuju. Mozna by ses dostal na 13s, co to ma v serii na 200. I kdybys tam dal sebevetsi turbo, zvetsil bys vrtani, chptunning a co ja vim co jeste, tak uz by to taky nemusela vydrzet hlava (Preci jen ten small block bude mit mnohem silnejsi stenu valcu), sedla ventilu...atd.

Samanek
11. března • 15:06

Tak hola fakta, Ultima konci na 252km/h [ omezovac, jinak pokori i 320km/h v pripade motorizace 6.3 V8 ] , zakladni exige/111R konci na 237km/h [ pokud jeste umim dobre pocitat, tak sem na hodnote 15km/h  rozdilu ]. Na trhu se nyni objevil kousek s nazvem Exige 240R a ten konci s maximalkou na 249km/h [ diky omezovaci a stale s 1.8 moturkem, bez omezeni pokori 295km/h ]. Za cenu stale pod 2 mega [ 240R bude stat priblizne 1.8 mega prevedeno na koruny, jinak 62000 euro ] udela 240R z 0 na 160 za mene nes 10 sekund a 100 za mene nes 4 sekundy. Pokud se prihodi jeste za cca 200-300 tisic uprava od KKK, pak to bude hotova pojizdna rakev, ale porad ta rakev ponese hesci design a nazev Lotus a je tu jista jistota ze je na svete jen 50 kusu. Moje volba by byla asi jasna a to Lotus.

xyz
12. března • 16:20

Zajimave trvrzeni, mam Ultimu a jel jsem uz rychleji nez 252km/h. Nenasel jsem ani omezovac, treba si musim jeste jednou precist manual? (a take nemam ABS nebo posilovac brzd jak pise autor). To je asi typicky komentar od lidi kteri  nemaji Ultimu ani Lotus ale mluvi o tom co je lepsi. Kdo nejel v obou vozech stejne nepochopi v cem je rozdil. Musi se to vyzkouset.

Samanek
12. března • 18:35

Jeee, aha ty si tim ABS myslel autora clanku , no nic, sem to pochopil pozde.

Samanek
12. března • 18:32

Mas pravdu nevlastnim ani jeden z tech kousku, v Ultime sem nikdy nejel, ale ve 111R us sem si zadek povozil, takze vim o cem to auto je, nevim kde si vycetl ze sem psal neco o tom ze Ultima ma ABS posilovac, ect..., nikde sem to nepsal. A co se tyce te rychlosti tak vychazim z udaju ktere jsou k mani na internetu asi na 30 sajtach o sportovnich autech. A pokud umis cist tak sem psal ze maximalka je dle vyrobce udavana na 320km [ vyrobce udava 200mph pro motor 6.3 ], a na nekterych sajtach udavaji omezovac na 158mph. Ale sem rad ze si mi dal info o tom ze treba ty sajty maji zkreslene a spatne udaje. Btw jezdis nekdy na nejake akce, docela rad bych si Ultimu nekde nafotil na reference.

Sportsman
11. března • 19:58

S tou ryhlosti sem si nebyl jistej, asi mas pravdu. S tim, ze to ma na kapote lotus nic nevypovida. Myslis si, ze ultima (ktera ma sice zaostaly ram a motor) neni vyrobena s maximalni peci? Jinak ten motor ultimy musi bejt urcite zivotnejsi a to hned ze dvou veci: 1. masivni konstrukce, kterou umej jenom amici bez ohledu na spotrebu, 2. ta ultima bude tocit zhruba o 2000 - 3000 min, tim pro lotus znamena vetsi problem s konstrukci motoru a ani s tou spotrebou na tom nebude moc odlisne.... Je ale fakt, ze by se mohla dostat ne velice podobny vykony (treba i se vstrikovanim vody - fakt cool vychytavka). S tim kompresorem by to muselo bejt fakt supr.... Jinak nejsem zadnym zastancem ultimy, ale tvrzeni, ze je to super hnus se mi nezamlouvaj, rozhodne aspon zad je vyresena dobre a predek ma mit nizkej odpor a dobrej vyhled ridice a to splni s prehledem. Jinak, kdybych si moh vybrat, tak bych asi taky volil lotus

petr
12. března • 1:13

hadate se hosi up-lne zbytecne me by stacilo jedno tohle auto a bylo by me u prdele jetli je Lotus nabo Ultima,jinak sportovni auto musi bejt hlavne funkcni na design seru!!!!

ares
10. března • 22:58

Proti gustu...Ale ty lidi co si to koupi maj stejne v garazi naky "poprdky" na normalni jezdeni jako bmw7,MB S...

Jp
10. března • 20:39

A čo McLaren F1 GTR,ten má uvádzané zrýchlenie z 0-160 za 4.3s oproti McLaren F1 zo 6.2s.McLaren F1 GTR by 0-160-0 pod 10s mal stihnúť.

V0i+@
10. března • 18:20

V titulku: "...v testu 0-160-0 km/h..."
o čtyři řádky níž: "...tenhle malý supersport drží světový rekord v akceleraci z 0 km/h na 100 km/h  a následném úplném zastavení..."

Roman Daněk
10. března • 19:26

Diky za upozornění, jedná se o rekord 0-160-0. Opraveno....

Doporučujeme

Články odjinud